X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] Ekonomiczna jazda

Autor Wiadomość
silverlimp

Auto: Matiz
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 8
Wysłany: 2010-08-21, 22:05   [Matiz] Ekonomiczna jazda

Witam.Czytalem rozne opinie ale nie o matizie.Mam pare pytan jako nowy kierowca.

- Jak jezdzic ekonomicznie ? Wiem ze nie szalec a jechac plynnie.
-Kiedy zmieniac biegi,bylem nauczony ze 1 bieg od 0 do 15km/h, 2 od 15-35, 3 od 35-50, 4 od 50-80km/h ale czytalem rozne opinie i kazdy inaczej jezdzi.
- przed skrzyzowaniem czy dajecie na luz i dojezdzacie do skrzyzowania czy duzo przed zmieniacie na 2 bieg i jedziecie do konca na tym wlasnie biegu ?

Bede wdzieczny za porady :)
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Gość

Wysłany: 2010-08-21, 22:10   

silverlimp napisał/a:
- przed skrzyzowaniem czy dajecie na luz i dojezdzacie do skrzyzowania czy duzo przed zmieniacie na 2 bieg i jedziecie do konca na tym wlasnie biegu ?

Auto ma być zawsze na biegu , nie wrzucasz na luż żeby sie toczyć . Dopiero w ostatniej fazie hamowania jak już auto prawie staje a silnik sie dusi , wrzucasz na luz .
 
 
Krzychu
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-21, 22:55   

ja na 3 jadę do 60, na 4 do 70.. krótka zmiana. Ale np. gdy jadę cały czas 60 to mam wrzucony 5 bieg.
 
 
csq
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-22, 00:43   

Na początku jeździłem:

I : 0-10 km/h
II : 10-20 km/h
III : 30-50 km/h
IV : 50-70 km/h
V : 70< km/h

ale teraz jeżdżę:

I : 0-20 km/h
II : 20-40 km/h
III : 40-60 km/h
IV : 60-90 km/h
V : 90< km/h

gdy bardziej obciążony i gdy mi się spieszy:

I : 0-30 km/h
II : 30-50 km/h
III : 50-~80 km/h
IV : ~80-110 km/h
V : 110< km/h

I przy takiej jeździe zauważyłem u siebie, że spalanie nie zwiększa się znacznie a i przyspieszenia są przyzwoite... ;)

I mniej więcej staram się wyczuwać moment ~3000-3500 obr/min i trzymać go na takich jak jestem na trasie i mi się nie spieszy... :D
 
 
Olek60
Lazy Bum

Auto: Civic EG3
Imie: Robert
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 122
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2010-08-22, 07:11   

U mnie pali stanowczo mniej jak go "przymulam", tak do 2,5 tyś obr. tylko że lanos ;) Jedną uniwersalną wskazówkę o której niektórzy zapominają podam :) przyśpieszamy dynamicznie do pożądanej prędkości i wtedy utrzymujemy ją tylko, im dłużej samochód przyśpiesza tym większe zużycie ;)
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
4est
Weteran
Grupa Podkarpacka


Imie: Tomek
Pomógł: 31 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2862
Skąd: RJA
Wysłany: 2010-08-22, 09:19   

Ja jeżdzę i mało pali a jeżdże tak ;d

I: 0-20 km/h
II: 20-40 km/h
III: 40-60 km/h
IV: 60-110/ km/h
V: 90< km/h




 
 
 
silverlimp

Auto: Matiz
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 8
Wysłany: 2010-08-22, 10:14   

Wiekszosc tak jezdzi widze

I: 0-20 km/h
II: 20-40 km/h
III: 40-60 km/h
IV: 60-110/ km/h
V: 90< km/h

A czy jak bede zmienial biegi szybcie to bedzie spalac wiecej ? bo niby powinno sie zmieniac szybciej na wyzszy bieg.

I jak to jest z jazdem na luzie.Pare artykulow przeczytalem i zdania tutaj sa totalnie podzielone :P

Jeszcz jedna ciekawostka znaleziona, zeby nie odpalac silnika i nagle jechac bo jest nierozgrzany i przez to przy starcie pali wiecej.Odpalic na poczatku zapiac pasy itp. wtedy silnik sie rozgrzeje dopiero jechac ? Co Wy na to Panowie ? :)
 
 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 489 razy
Wiek: 47
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7763
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-08-22, 10:31   

silverlimp napisał/a:
I jak to jest z jazdem na luzie.Pare artykulow przeczytalem i zdania tutaj sa totalnie podzielone
na luzie silnik pracuje i dostaje dawke potrzebna do utrzymania wolnych obrotow, jak zdejmiesz noge z gazu i na wlaczonym biegu bedziesz dojezdzal do skrzyzowania to paliwo jest odcinane calkowicie i silnik pracuje bo jest napedzany przez obracajace sie kola jak obroty spadna w granicach 1,5tys spowrotem zalacza sie wtrys zeby silnik nie zgasl
 
 
Rami


Auto: Matiz Joy 00
Imie: Cezary
Pomógł: 51 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 3494
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-08-22, 11:50   

I: tylko do ruszenia z miejsca
II: na słuch ( wedle obrotów motorka)
III: max - 80 km/h
IV: max- 100km/h ( z wyjątkiem wyprzedzania)
V: 90-100 km/h

:D :D :D :piwo:



Niebieski jest szybszy bardziej od czerwonego.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt