Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam.Czytalem rozne opinie ale nie o matizie.Mam pare pytan jako nowy kierowca.
- Jak jezdzic ekonomicznie ? Wiem ze nie szalec a jechac plynnie.
-Kiedy zmieniac biegi,bylem nauczony ze 1 bieg od 0 do 15km/h, 2 od 15-35, 3 od 35-50, 4 od 50-80km/h ale czytalem rozne opinie i kazdy inaczej jezdzi.
- przed skrzyzowaniem czy dajecie na luz i dojezdzacie do skrzyzowania czy duzo przed zmieniacie na 2 bieg i jedziecie do konca na tym wlasnie biegu ?
Bede wdzieczny za porady
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Gość
Wysłany: 2010-08-21, 22:10
silverlimp napisał/a:
- przed skrzyzowaniem czy dajecie na luz i dojezdzacie do skrzyzowania czy duzo przed zmieniacie na 2 bieg i jedziecie do konca na tym wlasnie biegu ?
Auto ma być zawsze na biegu , nie wrzucasz na luż żeby sie toczyć . Dopiero w ostatniej fazie hamowania jak już auto prawie staje a silnik sie dusi , wrzucasz na luz .
Krzychu [Usunięty]
Wysłany: 2010-08-21, 22:55
ja na 3 jadę do 60, na 4 do 70.. krótka zmiana. Ale np. gdy jadę cały czas 60 to mam wrzucony 5 bieg.
csq [Usunięty]
Wysłany: 2010-08-22, 00:43
Na początku jeździłem:
I : 0-10 km/h
II : 10-20 km/h
III : 30-50 km/h
IV : 50-70 km/h
V : 70< km/h
ale teraz jeżdżę:
I : 0-20 km/h
II : 20-40 km/h
III : 40-60 km/h
IV : 60-90 km/h
V : 90< km/h
gdy bardziej obciążony i gdy mi się spieszy:
I : 0-30 km/h
II : 30-50 km/h
III : 50-~80 km/h
IV : ~80-110 km/h
V : 110< km/h
I przy takiej jeździe zauważyłem u siebie, że spalanie nie zwiększa się znacznie a i przyspieszenia są przyzwoite...
I mniej więcej staram się wyczuwać moment ~3000-3500 obr/min i trzymać go na takich jak jestem na trasie i mi się nie spieszy...
U mnie pali stanowczo mniej jak go "przymulam", tak do 2,5 tyś obr. tylko że lanos Jedną uniwersalną wskazówkę o której niektórzy zapominają podam przyśpieszamy dynamicznie do pożądanej prędkości i wtedy utrzymujemy ją tylko, im dłużej samochód przyśpiesza tym większe zużycie
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
4est Weteran Grupa Podkarpacka
Imie: Tomek Pomógł: 31 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2862 Skąd: RJA
Wysłany: 2010-08-22, 09:19
Ja jeżdzę i mało pali a jeżdże tak
I: 0-20 km/h
II: 20-40 km/h
III: 40-60 km/h
IV: 60-110/ km/h
V: 90< km/h
silverlimp
Auto: Matiz
Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 8
Wysłany: 2010-08-22, 10:14
Wiekszosc tak jezdzi widze
I: 0-20 km/h
II: 20-40 km/h
III: 40-60 km/h
IV: 60-110/ km/h
V: 90< km/h
A czy jak bede zmienial biegi szybcie to bedzie spalac wiecej ? bo niby powinno sie zmieniac szybciej na wyzszy bieg.
I jak to jest z jazdem na luzie.Pare artykulow przeczytalem i zdania tutaj sa totalnie podzielone
Jeszcz jedna ciekawostka znaleziona, zeby nie odpalac silnika i nagle jechac bo jest nierozgrzany i przez to przy starcie pali wiecej.Odpalic na poczatku zapiac pasy itp. wtedy silnik sie rozgrzeje dopiero jechac ? Co Wy na to Panowie ?
I jak to jest z jazdem na luzie.Pare artykulow przeczytalem i zdania tutaj sa totalnie podzielone
na luzie silnik pracuje i dostaje dawke potrzebna do utrzymania wolnych obrotow, jak zdejmiesz noge z gazu i na wlaczonym biegu bedziesz dojezdzal do skrzyzowania to paliwo jest odcinane calkowicie i silnik pracuje bo jest napedzany przez obracajace sie kola jak obroty spadna w granicach 1,5tys spowrotem zalacza sie wtrys zeby silnik nie zgasl
Rami
Auto: Matiz Joy 00
Imie: Cezary Pomógł: 51 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 3494 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-08-22, 11:50
I: tylko do ruszenia z miejsca
II: na słuch ( wedle obrotów motorka)
III: max - 80 km/h
IV: max- 100km/h ( z wyjątkiem wyprzedzania)
V: 90-100 km/h