X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[ Nubira I 1.6 99' ] Nie pali na 3 i 4 cylinder

Autor Wiadomość
YellonecCutaseK

Auto: Nubira I 1.6 DOHC 16V 99'
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 7
Wysłany: 2010-08-27, 14:06   [ Nubira I 1.6 99' ] Nie pali na 3 i 4 cylinder

Witam, mam problem a mianowicie, niedawno wymieniałem przewody WN (Korea) oraz świece NGK (Korea), oczywiście na nowe, wszystko było ok, silnik ładnie i równo pracował, gdy wczoraj wracając ze sklepu, praktycznie przed samym domem :szok: nagle przestał palić na 2 cylindry a dokładnie 3 i 4, szarpie silnikiem, sprawdzałem przewody i świece i są w porządku, iskra jest na wszystkich świecach, natomiast na 3 i 4 zalewa świece i nie pali mimo że iskra jest, a na 1 i 2 pali normalnie. Co może być powodem że nie pali na 2 cylindrach? :pomocy: , przyszło mi też do głowy że może nie ma ciśnienia na tych cylindrach, no ale to się stało nagle :myśli: . Od dłuższego czasu zauważyłem też że przy odpalaniu zimnego silnika rano itp., lekko dymi/kopci z wydechu, domyślam się że to mogą być zużyte uszczelniacze zaworowe :myśli: , ale czy to by było powodem nie palenia na te 2 cylindry? :niewiem: , proszę o pomoc :pomocy:
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2010-08-27, 14:18   

sprawdź błędy ECM http://daewooforum.pl/vie...?t=3496&start=0 to że iskra jest nie oznacza, że wszystko jest ok, daj znać jakie błędy pokazał ..


Edit: podejrzana jest cewa i czujnik położenia wału ..



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
YellonecCutaseK

Auto: Nubira I 1.6 DOHC 16V 99'
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 7
Wysłany: 2010-08-27, 14:29   

Cześć, słuchaj bo właśnie nie wywala check'a, też tak właśnie podejrzewam cewkę, dziwne to jest, bo na 1 i 2 pali normalnie i wcześniej po wymianie świec i kabli i zaprogramowaniu obroty biegu jałowego palił elegancko i równo sprawdzałem świece czyściutkie jasne, no krótko mówiąc palił jak trzeba a tu nagle przestał, myślisz że to coś z cewką lub CPWK?
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2010-08-27, 14:30   

chceck nie musi się palić a ECM i tak zapamiętuje błędy jak jakieś są więc najpierw sprawdź, a czy iskra jest taka sama na wszystkich świecach ??



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
YellonecCutaseK

Auto: Nubira I 1.6 DOHC 16V 99'
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 7
Wysłany: 2010-08-27, 14:33   

Sprawdzałem wszystkie świece, stare i nowe, przewody też, iskra jest na wszystkich taka sama, próbowałem zapalić na samych 3 i 4 cylindrze i nie pali, zalewa świece mimo iskry i zero zaplonu a 1 i 2 pali :niewiem: .
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2010-08-27, 14:36   

zacznij więc od sprawdzenia błędów, jak nic nie wyniknie to sprawdzenie kompresji ;)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
YellonecCutaseK

Auto: Nubira I 1.6 DOHC 16V 99'
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 7
Wysłany: 2010-08-27, 14:39   

Ok, też tak myślę, więc najpierw te błędy a potem zobaczymy :myśli: . A i pytanko jak zewrzeć te piny?
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2010-08-27, 16:49   

Kol. zechce sprawdzić ciśnienie na 3 i 4 cylindrze . istnieje duże prawdopodobieństwo że przyczyną jest wypalenie uszczelki pomiędzy cylindrami
 
 
YellonecCutaseK

Auto: Nubira I 1.6 DOHC 16V 99'
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 7
Wysłany: 2010-08-27, 18:06   

A więc panowie tak, zrobiłem sobie zworkę z grubego spinacza, wydrukowałem sobie kody z manuala i sczytałem kody błędów, wiadomo na początek 3 razy kod 12 i potem czekam i nic, wszystko ok, cały czas wybłyskuje kod 12 (CPS, brak sygnału z czujnika CPS przy włączonym zapłonie) , czyli wszystko ok, teraz pozostaje kwestia ciśnienia, czy to uszczelka, czy może uszczelniacze zaworowe, czy może coś innego :myśli: , jednak bardziej to wygląda na przepaloną uszczelkę, tak czy siak to wygląda na to że bez zwalenia głowicy się nie obędzie.
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2010-08-27, 19:35   

jak z błędów nic nie wynika to prawie napewno stifff ma rację ;)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
YellonecCutaseK

Auto: Nubira I 1.6 DOHC 16V 99'
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 7
Wysłany: 2010-08-27, 19:53   

Ok, to wielkie dzięki panowie, jeszcze jedno, jaki byłby koszt zrobienie UPG razem z uszczelniaczami i przy okazji wymiana rozrządu? bo chciałbym to zrobić jak trzeba.
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2010-08-27, 19:56   

tak naprawdę nie da się tego określić, bo robota zależy od warsztatu a części wiadomo od firmowości i jakości ;) i tak dowiesz się dokładnie co jest do zrobienia jak będzie zdjęta głowica ;)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
YellonecCutaseK

Auto: Nubira I 1.6 DOHC 16V 99'
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 7
Wysłany: 2010-08-27, 20:02   

Dokładnie, jednak jakieś przybliżone koszty, wiem że części do Nubiry nie są drogie UPG i uszczelniacze zaworowe idzie kupić za grosze, rozrząd też nie jest drogi, ale przy okazji pasowałby może też zrobić planowanie głowicy i nie jestem pewien czy pierścienie też by pasowało wymienić?
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt