Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Mam scenariusze które niszczą/rozładowują akumulator, mam pytanie, jak bardzo?
1) wyłączanie świateł dopiero po otworzeniu drzwi
2) niedomknięcie drzwi na dwa dni (w garażu), lampka w suficie wyłączona, w bagażniku żarówka zdjęta.. w sumie pali się tylko dioda na desce rozdzielczej
3) zostawienie kluczyka w pozycji włączonego radia i zapalniczki (radia nie ma, w zapalniczce jest nie włączony wkład)
z góry dzięki
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Gwiazdoor [Usunięty]
Wysłany: 2010-08-31, 14:52
1) pytanie po jakim czasie? Normalnie to praktycznie wcale.
2) "dioda" czy żarówka to pobór góra 1W, żeby rozładowała akumulator potrzeba około 2 tygodni - czyli tutaj rozładowanie jest też znikome
3)teoretycznie tyle co w punkcie 2, ale mozliwe że jest zasilane coś jeszcze oprócz radia i zapalniczki.
Czyli żadne z twoich propozycji nie ma prawa wyładować sprawnego (i naładowanego) akumulatora w sprawnym samochodzie.
Artur_jaw darewnoo thx za:
Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur Pomógł: 330 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 4552 Skąd: SBE
Mam scenariusze które niszczą/rozładowują akumulator, mam pytanie, jak bardzo?
1) wyłączanie świateł dopiero po otworzeniu drzwi
2) niedomknięcie drzwi na dwa dni (w garażu), lampka w suficie wyłączona, w bagażniku żarówka zdjęta.. w sumie pali się tylko dioda na desce rozdzielczej
3) zostawienie kluczyka w pozycji włączonego radia i zapalniczki (radia nie ma, w zapalniczce jest nie włączony wkład)
z góry dzięki
ad 1)
światła przód ( 2*55W ) postojowe przód (2*5 W) tył ( 2*5 W ) licznik ( 4*3 W ) podświetlenia ok ( 10*3W )razem 110+10+10+12+30=162 W
162 W / 12V = ok 14 A czyli średnio aku ok 55 ah jakieś 4 godziny
ad2)
kontrolka drzwi 3 W / czyli 0,25A czyli w/w aku 220h (+/- 9 dni) a jak dioda led 1 W to ze 3 tygodnie
ad3)
pobór prądu zasadniczo zero czyli pomijając straty w nieskończoność
uwaga] do tego jeszcze dochodzi standardowy pobór prądu prze instalację samochodu ale mimo tożaden z tych sposobów na załatwienie aku nie pzyniesie ci rezultatu... no chyba że już się ze starości wcześniej sam rozładuje
Ostatnio zmieniony przez Artur_jaw 2010-09-02, 17:03, w całości zmieniany 2 razy
grzech1991
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-JET 150KM
Imie: Grzegorz Pomógł: 16 razy Wiek: 32 Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 1137 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-08-31, 17:06
dzięki panowie, a jak wygląda sprawa z ładowaniem akumulatora bezobsługowego i kiedy mogę się spodziewać wymiany (centra z 2004)? mam prostownik w garażu z PRL-u, używałem go do cinquecenta, akumulator obsługowy i spisywał się dobrze
Aku sam się rozładuje jak jest marny.... Czyli taki jak mój;(
Ja mam na podsufitce LEDY a w bagażniku 'nic'....
A nawet jak nic nie działa to aku po 2 dniach do ładowania...
A może ktoś nakieruje na temat akumulatorów? bo czytam troszkę a nigdzie nie mogę znaleźć ile aku do 1,6 powinien mieć Min pojemności oraz jaki Min prąd rozruchu?