Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: daewoo nubira 3,kalos
Imie: Michal Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 303 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2007-12-04, 15:07 [Nexia] Problem z jazda na bezynie
witam
nesia 1,5 8v na gazie elpigaz.problem polega na tym ze: na gazie jezdzi bez problemow na beynie jak jest cieply rownieznatomiast problem powstaje jak jest zimny silnik.Po wymianie akumulatora na nowy zresetowalem kompa i go "nauczylem" jezdzic ale nie wiem co z tym zrobic.Dodaje gazu jak jest zimny a on zamiast jechac to sie dusi jakby jechal na 2 garach .wymienione mam filtry,kable,swiece, paliwo i pompa ok czujniki rowniez po wymianie bo czesc padla wyregulowany zaplon i instalacja lpg, jedyny czujnik niewymieniony to sonda lambda.Wypiolem ja zupelnie i odziwo komputer nie zglosil bledu zadnego bledu lampka sie nie zaswiecila.Dodam ze lambda jest podzielona po wtyczce i idzie do ECM i komputera gazu.Teraz pytanie czy komputer od gazu symuluje sonde lambda i jak ja sprawszic czy jak jest na bezynie to dziala poprawnie
Mod Edit
Ludzie nauczcie się czytać REGULAMIN działów
[TAGI] !!!!!
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2007-12-04, 16:00
wieprzmak napisał/a:
paliwo i pompa ok
Skad wiesz ze pompa jest ok?
wieprzmak napisał/a:
nie zglosil bledu zadnego bledu lampka sie nie zaswiecila.
Jak dojdziesz co tam się u ciebie dzieje to opisz to bo ja w Lanku mam dokładnie ten sam problem. Prowadziliśmy dyskusje na ten temat i stanęło na zaworze ERG. Jak tylko będę miał chwilkę czasu to go wyczyszcze i ewętualnie zaślepie. Jak coś mi się poprawi to dam znać
wieprzmak inz
Auto: daewoo nubira 3,kalos
Imie: Michal Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 303 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2007-12-04, 16:17
ziemniak napisał/a:
wieprzmak napisał/a:
paliwo i pompa ok
Skad wiesz ze pompa jest ok?
wieprzmak napisał/a:
nie zglosil bledu zadnego bledu lampka sie nie zaswiecila.
Powinien zglosic po dopiero kilku kilometrach.
a bo sprawdzilem wydatek i cisnienie sa ok bak jest czysty i zmienilem filterek na pompie filtr paliwa zmienilem ok pol roku temu
[ Dodano: 2007-12-04, 16:24 ]
dodam jeszcze ze sprawdzilem sonde lambda dziala ok w zakresie 0,4 do o,65 volta ale jak jest wypieta to komputer ecm widzi 0,25v to chyba jest zasymulowane przez komputer od lpg.pozatym po wypieciu sondy lambda powinien zglosic sie blad 13 usterka w ukladzie sady lambda ale nie zglosi bo komputer od lpg symuluje ECMowi prawidlowa wartosc ok 0.3 v
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2007-12-04, 16:39
Nie znam sie na gazie, wiec pytam; czy instalacje gazowa (ecu czy co tam jest ) odczytuje jakies wartosci z czujnika temperatury?
Auto: daewoo nubira 3,kalos
Imie: Michal Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 303 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2007-12-04, 16:58
ziemniak napisał/a:
Nie znam sie na gazie, wiec pytam; czy instalacje gazowa (ecu czy co tam jest ) odczytuje jakies wartosci z czujnika temperatury?
to jest dobre pytanie wiekszosc czujnikow w aucie daewoo nexia jest ignorowana na gazie bo wypiecie zglasza blad przez ECM (lampka silnika na blacie) tego czujnika ale w rzeczywistosci czy on jest czy nie ma to jest obojetne dla pracy na gazie komputer zaklada ze odpaliles na bezynie i jestodpowiednia temperatura
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2007-12-04, 17:15
Aha. W takim razie bardzo prawdopodobne ze padl Ci czujnik temperatury silnika przekazujacy impulsy na ECU moim zdaniem
Auto: daewoo nubira 3,kalos
Imie: Michal Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 303 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2007-12-04, 17:27
ziemniak napisał/a:
Aha. W takim razie bardzo prawdopodobne ze padl Ci czujnik temperatury silnika przekazujacy impulsy na ECU moim zdaniem
czujnik temperatury silnika powietrza czy cieczy chlodzacej czujnik temp powietrza wiem czyjnik cieczy chlodzacej wiem a czujnik temp silnika nie wiem gdzie jest uscislijmy terminologie to bedzie ok
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2007-12-04, 17:37
Chodzilo mi o czujnik temp cieczy chlodzacej - podobne objawy mialem przy 2.0 i wymiana pomogla Znajduje sie on o ile dobrze kojarze po lewej stronie silnika jak sie stoi przodem do auta ( Ale glowy nie dam). Pewnie tez dochodza do niego dwa kable Drogie to nie moze byc
Auto: daewoo nubira 3,kalos
Imie: Michal Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 303 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2007-12-04, 19:22
ziemniak napisał/a:
Chodzilo mi o czujnik temp cieczy chlodzacej - podobne objawy mialem przy 2.0 i wymiana pomogla Znajduje sie on o ile dobrze kojarze po lewej stronie silnika jak sie stoi przodem do auta ( Ale glowy nie dam). Pewnie tez dochodza do niego dwa kable Drogie to nie moze byc
cos w tym jest bo pokazuje mi rezystancje troche za mala tak jakby silnik byl cieplejszy niz w rzeczywistosci jest moze trzeba go dobrze wystudzic i zresetowac kompa a potem przejsc procedure programowania komputera ECM i wtedy bedzie ok
ps czy ten czujnik jest taki sam jak do opli (niektorych )bo do daewoo nigdzie nie moge znalezc
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2007-12-04, 21:24
Powinien byc ten sam ale glowy Ci za to nie dam Co do kompa; moim zdaniem cos takiego jak "programowanie kompa " to fikcja. Przeciez on musi na bierzaco sie uczyc
Auto: daewoo nubira 3,kalos
Imie: Michal Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 303 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2007-12-04, 22:01
nie programowanie kompa to nauczenie go poprawnego sterowania silnika i odczytywaniu stanu czujnkow.Oczywiscie komp nauczy sie z czasem tego samego ale mozna go tego nauczyc na postoju w pare minut a nie w kilkaklikanascie dni
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2007-12-05, 00:02
Mysle zde jest to kwestia 20-30 km MAX Tak samo jak Ci np sonda lambda padnie - odrazu Ci sie check nie zapali Dopiero po kilkukm jak auto zakuma ze to nie jest chwilowa zmiana ale nowa aytuacja
Ja myślę że po jakichś większych przeróbkach, naprawach, to powinno się po prostu kasować stary i wgrywać nowy soft do kompa. Taki zabieg to psie pieniądze a zawsze pomoże tak jak w domowym kompie przysłowiowy " FORMAT C"
wieprzmak inz
Auto: daewoo nubira 3,kalos
Imie: Michal Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 303 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2007-12-08, 15:23
witam a wiec tak czujniki sa pod wgledem elektrycznym wporzadku ale nie wiem czy rano jak jest zimny to nie ma zwarcia miedzy plus 5v a masa bo przy cieplym silniku rezystancja miedzy plusem na czujnikach a masa wynosci tyklo 3,5 kohm a top powinno byc moim zdaniem wiecej,wiec dalej moj problem jest nierozwiazany a specjalisciwi 3 gosci tez nie pomoglo u mnie w zabrzu dalej mam problem