X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Mobil 1 5w50 czy 10w40

Autor Wiadomość
BarSko
Grupa Łódzka
LaniR1


Auto: Lanos c20let+ & Zafira OPC+
Imie: Bartek eS.
Pomógł: 13 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 11480
Skąd: Łódź, Retkinia
Wysłany: 2010-09-25, 21:42   [Lanos] Mobil 1 5w50 czy 10w40

Witam. Napisze krótko i zwięzle :P Jak w złym dziale utworzylem temat prosze o przesuniecie :)

Jezdze na oleju Daewoo 5w30 (podobno olej do jazdy dziadkowej :P )i niestety zaczał brac olej przy dynaminczej jezdzie i puszczac niebieską chmurke... Auto ma 113 tys przebiegu ale jezdzi na "wyscigach" uliczne zabawy ;) Czesto widzi obr 6.5 tys a codziennie granice 3-5 tys jezdzac po miescie. Wymienialem uszczelniacze i przy okazji została splanowana glowica (doprezony silnik na starych gratach :P ) pierscieni nie zmienialem gdyz zmylila mnie bardzo dobra kompresja... (zimny silnik 12... ciepły 14) i moze to był moj błąd ale nie widzi mi sie znow teraz rozbierac i robic dołu :pomocy: Pomyslalem na początku o zmianie oleju... 5w50 czy 10w40 ? ktory bedzie bardziej odporny na "piłowanie" ? Nie mowie ze ma nie brac w ogole oleju bo wiadomo ze na duzych obr musi wziasc ale zeby byl bardziej odporny na wysokie obr a wtedy jak sie rozumie nie bedzie bral az tyle oleju.

Pozdrawiam :piwo:




 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2010-09-25, 22:12   

jak puszcza Ci błękit to wg mnie najwyższa pora na przejście na półsyntetyk ;)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
mirasek


Auto: Civic / Hilux / inne
Imie: Mirek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 272
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-25, 23:26   

I co to niby da? Uzasadnij sensownie, proszę. Jeśli nie potrafisz, to nie zabieraj głosu w dyskusji.
 
 
pawel1256

Auto: Espero
Pomógł: 10 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 482
Wysłany: 2010-09-25, 23:51   

10 w 40
bo taniej
a za zaoszczedzone pieniazki chłodnice oleju dołozyc
bedzie nardziej stabilna temperatura i olej bedzie sie mniej rozrzedzał
oczywiscie pobór oleju z termostatem
5w30 stanowczo za zadki na takie warunki jazdy
 
 
mirasek


Auto: Civic / Hilux / inne
Imie: Mirek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 272
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-26, 00:20   

Dobre, a minerał 15w40 jest jeszcze taniej, założysz chłodnicę oleju i może wytrzyma nawet 5000km przy pałowaniu pod odcinke, choć raczej nie ale którego właściciela Daewoo to obchodzi?

Temperatura oleju i stabilność filmu najlepsza w półsyntetyku.... rewelacyjne info, z niecierpliwością czekam co jeszcze ciekawego tu napiszecie :lol:
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2010-09-26, 07:01   

mirasek napisał/a:
I co to niby da? Uzasadnij sensownie, proszę. Jeśli nie potrafisz, to nie zabieraj głosu w dyskusji.


jesteś kolejnym na tym forum co pozjadał wszystkie rozumy ?? może masz 16 lat ?? dlaczego masz nie uzupełniony profil ??

co to da, półsyntetyk jest gęstszy od pełnego i powinien doraźnie pomóc przy błękitnym dymie związanym z pierścieniami, poza tym Twoje pytania sprawdzające wiedzę innych i głupie docinki nie wnoszą nic nowego do tematu, tak trzymaj, już niedługo nie będziesz miał możliwości pisania ;) potraktuj to jako ostrzeżenie, następne będą punktowane



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
morientes
[Usunięty]

Wysłany: 2010-09-26, 08:35   

ja mam 146 tyś i jeżdże cały czas na full syntetyku i nie widze potrzeby przechodzenia na pół syntetyk.

polecam olej www.specol.com.pl , za full syntetyk zapłacisz 69 zł + ewentualne koszty wysyłki, pozatym robią też wszystkie płyny eksploatacyjne do aut. firma jest z chorzowa.

oleje wytestowane w mojej firmie na ciężarówkach, zalewamy cały czas tym olejem.
 
 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1762
Skąd: Tychy
Wysłany: 2010-09-26, 09:10   

Full syntetyk to jest olej 0W(..). Skoro kolega leje 5W, to przejście na 0W jest poważnie nie wskazane, a tym bardziej jak z rury leci mu dymek...
Ja proponuję zalać silnik olejem 10W - jest nieco gęściejszy i jak pisał kolega wyżej powinien pomóc. Można też faktycznie założyć chłodniczkę oleju.
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2010-09-26, 09:45   

olejem wiele niepodratujesz,skoro bierze olej,pewnie pierscienie olejowe juz niespelniaja swojej roli takiej jak trzeba,przejdz na polsyntetyku,mozesz sie pokusic cos o olej o lepkosci np 10W60,wiecej poczytaj w necie na temat takich olejow.
 
 
mirasek


Auto: Civic / Hilux / inne
Imie: Mirek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 272
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-26, 09:58   

RIPER napisał/a:
mirasek napisał/a:
I co to niby da? Uzasadnij sensownie, proszę. Jeśli nie potrafisz, to nie zabieraj głosu w dyskusji.

co to da, półsyntetyk jest gęstszy od pełnego i powinien doraźnie pomóc przy błękitnym dymie związanym z pierścieniami, poza tym Twoje pytania sprawdzające wiedzę innych i głupie docinki nie wnoszą nic nowego do tematu, tak trzymaj, już niedługo nie będziesz miał możliwości pisania ;) potraktuj to jako ostrzeżenie, następne będą punktowane


Mylisz się, półsyntetyk lepkości 10w40 nie jest "gęstszy " od syntetycznego 5w50 jeśli chodzi o temperaturę pracy w silniku.

http://www.mobil.com/Pola...0_X1_10W-40.asp
http://www.mobil.com/Pola..._life_5W-50.asp

10w40
lepkość w 40 st.C - 97 cSt
lepkość w 100 st.C - 14,4 cSt

5w50
lepkość w 40 st.C - 104,6 cSt
lepkość w 100 st.C - 17,4 cSt

...ale nawet nie trzeba zaglądać w specyfikację danego oleju, po to jest klasyfikacja lepkościowa SAE i chyba każdy wie że 50 jest "gęstsza" od 40 w pracującym silniku. Oczywiście jeśli mowa o uruchamianiu silnika w ujemnych temperaturach otoczenia sytuacja się odwraca (i bardzo dobrze) bo 5w jest "rzadszy" od 10w na zimno, więc szybciej dociera do wszystkich węzłów tarcia podczas rozruchu, co przekłada się na żywotność silnika. To są rzeczy tak oczywiste że nie powinny podlegać dyskusji, a tu co chwila są jakieś nowe teorie dotyczące olejów smarowych. Tak, przyznaję, moje ostatnie wypowiedzi są mocno z pupy i jeżeli kogoś uraziły, to go przepraszam.

ps. Pisze "gęsty", "rzadki" w cudzysłowie bo to potoczne określenia lepkości. Gęstość to jedynie ciężar właściwy, mówi tylko o tym ile waży litr oleju ;)

ps2. Nie podaje wieku bo mogło by się okazać że jestem od kogoś starszy, i co wtedy? ;) Nikomu w metrykę nie zaglądam, dla mnie wiek nie idzie w parze z posiadaną wiedzą i doświadczeniem, dla potrzeb forum możemy założyć że mam 12 lat i plastikowe samochody, jeżeli komuś takie info jest potrzebne. Poza tym nic nie pozjadałem, całe życie uczę się czegoś nowego.
 
 
BarSko
Grupa Łódzka
LaniR1


Auto: Lanos c20let+ & Zafira OPC+
Imie: Bartek eS.
Pomógł: 13 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 11480
Skąd: Łódź, Retkinia
Wysłany: 2010-09-26, 10:55   

steyr napisał/a:
olejem wiele niepodratujesz,skoro bierze olej,pewnie pierscienie olejowe juz niespelniaja swojej roli takiej jak trzeba,przejdz na polsyntetyku,mozesz sie pokusic cos o olej o lepkosci np 10W60,wiecej poczytaj w necie na temat takich olejow.


wiem ze silnik nie jest pierwszej młodosci ale tez mysle ze nie jest z nim az tak zle :P dymi tylko na odcince co niektorzy piszą ze to jest normalne w autach przy takim stylu jazdy... nie jest tak ze jade wolno i za mną chmura niebieskiego tylko w extremalnych warunkach sie to dzieje... dlatego mysle ze na początek zmienic olej który bedzie odporniejszy na cięzką noge... bo podobniez ten co mam to dla dziadkow dobry jak jezdza do 3 tys obr :P

Alberciczek napisał/a:
Full syntetyk to jest olej 0W(..).


5w(...) to tez jest pelny syntetyk.

morientes napisał/a:
nie widze potrzeby przechodzenia na pół syntetyk.


moze Ty nie musisz przechodzic bo nie uzywasz auta do zabaw ulicznych.




Ostatnio zmieniony przez BarSko 2010-09-26, 10:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pawel1256

Auto: Espero
Pomógł: 10 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 482
Wysłany: 2010-09-26, 10:55   

mysle ze z chłodnica oleju taki silnik podczas jazdy raczej 100 stopni tem oleju nie osiagnie
wiec nie byłoby koniecznosci stosowania 50 czy 60

5w to nie zawsze pełen syntetyk
np lotos 5w40 to pólsyntetyk
jak zreszta wiele innych

sam mam ponad 300tys km przejechane na 1.5 16 v bez remontu(tylko głowica-standard)
i w normalnej jezdzie nie bierze grama
tylko tak jak napisane wyzej przy kreceniu 5-6 tys i po takiej jezdzie mozna jakies sladowe ubytki zaobserwowac
 
 
BarSko
Grupa Łódzka
LaniR1


Auto: Lanos c20let+ & Zafira OPC+
Imie: Bartek eS.
Pomógł: 13 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 11480
Skąd: Łódź, Retkinia
Wysłany: 2010-09-26, 12:17   

Czyli Panowie :P najkrócej jak mozna. Co radzicie ?

5w50 czy 10w40 ? jak wyzej wspomnialem do wyczynowej jazdy jak i do normalnej. To ze pierscienie lecą to wiem :P ale jeszcze zanim zrobie remont (kosztowny) to moze udałoby sie polepszyc sytuacje ze zmianą oleju. Wiec jaki polecacie ? Który lepiej poradzi sobie w extremalnych warunkach :P




 
 
 
pawel1256

Auto: Espero
Pomógł: 10 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 482
Wysłany: 2010-09-26, 12:21   

jesli z tych 2 a nie np 10 w60
to 5w50
albo 10w40 i chodnica

jesli jazda naprawde 'wyczynowa"
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2010-09-26, 20:11   

mirasek napisał/a:
Mylisz się, półsyntetyk lepkości 10w40 nie jest "gęstszy " od syntetycznego 5w50 jeśli chodzi o temperaturę pracy w silniku.



z Twojego uzasadnienia wynika, że założyciela tematu czeka wymiana pierścionków, a w wielu przypadkach, które znam z autopsji zmiana oleju na półsyntetyk pomagała, więc teraz pytanie co powinien zrobić Barsko :D ??



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt