Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
witam,
Dzisiaj mierzyłem ciśnienie sprężania w cylindrach. Silnik nagrzałem, wykręciłeś świece i dokonałem pomiaru. Na 1, 2 i 3 cylindrze pomiar wynosi w granicach 13,25 bara ( kG/cm2). W czwartym cylindrze wynosi 11.25 bara pomiar dokonałem 2 razy i to samo wyszło więc jako przyszły mechanik zrobiłem próbę olejową dla 4 cylindra, chyba nie muszę tłumaczyć co to jest wlałem ok 10 ml oleju i zmierzyłem ciśnienie. Wzrosło do wartości 15 bar
Więc ma pytanie, co może być Prze ciesz to jest dziwne ze 3 są dobre a 4 cylinder zużyty
P.S: Silnik 1,5 8 V przebieg 280 tyś km
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
woockash1
Auto: Matiz Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 82 Skąd: Szczecin / Więcbork
Wysłany: 2010-09-28, 21:29
Spotkałem się nie raz z podobnym zużyciem silnika tylko, że przeważnie większe zużycie występowało na pierwszym cylindrze od rozrządu.
gornek90 [Usunięty]
Wysłany: 2010-09-28, 21:48
to jest akurat cylinder od strony koła zamachowego, więc dziwne
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-09-28, 21:57
obiło mi się o uszy że EGR ma wpływ na ten cylinder, ale wątpię żeby aż tak to wpływało na kompresję, ale nie zaszkodzi zaślepić i z głupoty sprawdzić jeszcze raz
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
woockash1
Auto: Matiz Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 82 Skąd: Szczecin / Więcbork
Wysłany: 2010-09-29, 07:57
EGR i kompresja to dwie różne sprawy.
Kompresje (ciśnienie sprężania) mierzysz w cylindrze - EGR występuje poza nim.
Szkoda roboty.
Jeśli chodzi o wpływ EGR'u na zużycie 4 cylindra, to jeśli jest on ustawiony centralnie względem pozostałych, to wydaje mi się, że nie ma on nic do gadania.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-09-29, 08:54
nie zagłębiałem się w to dlatego napisałem, że obiło mi się o uszy skoro EGR tu nie ma nic do rzeczy to skąd taka różnica
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Praktycznie w każdym lanosie w którym mierzyliśmy w warsztacie kompresje na 4 była gorsza od pozostałych więc coś w tym chyba jest :myśli
jezeli np. Lanos ma instalacje gazową II generacji to zawsze ten 4 cylinder dostaję najuboższą mieszankę - nie muszę chyba tu pisać dlaczego tak jest i do czego to prowadzi....
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-09-30, 08:57
binges napisał/a:
jezeli np. Lanos ma instalacje gazową II generacji to zawsze ten 4 cylinder dostaję najuboższą mieszankę
nie bardzo rozumiem co ma instalacja gazowa do sprawdzania kompresji może nie wiem, jeżeli możesz wyjaśnij proszę
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
jezeli np. Lanos ma instalacje gazową II generacji to zawsze ten 4 cylinder dostaję najuboższą mieszankę
nie bardzo rozumiem co ma instalacja gazowa do sprawdzania kompresji może nie wiem, jeżeli możesz wyjaśnij proszę
do samego sprawdzenia nie ma nic... ale np. w Lanosie przy instalacji LPG II generacji, 4 cylinder dostanie najuboższą mieszankę...
powoduje to szybkie wypalanie zaworów i gniazd zaworowych, zapiekanie się pierścieni co powoduje niższą kompresję itp.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-09-30, 09:26
binges napisał/a:
do samego sprawdzenia nie ma nic... ale np. w Lanosie przy instalacji LPG II generacji, 4 cylinder dostanie najuboższą mieszankę...
następnym razem napisz to odrazu, bo zrozumiałem z wypowiedzi, że LPG ma wpływ na badanie kompresji
oczywiście co do samej instalacji i jej działania na silnik masz rację, jedyna sensowna instalacja do wielopunktu to sekwencja
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
co do gazu, u mnie nie mam LPG ani 1,2 generacji ani sekwencji, tylko czysta benzyna.
Miszcz piszesz za prawie wszystkie lanosy które robiłeś/oglądałeś miały gorszą kompresje na 4 cylindrze. To o co w tym chodzi, np. gorsze chłodzenie, gorsze smarowanie przez to ze pompa wody jest z drugiej strony...
U mnie jak patrząc, to różnica ciśnienie jest znaczna do reszty cylindrów
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-10-01, 20:25
napisałem, że może chodzić o EGR, zaślep go i zrób próbę
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
EGR mam już od jakiegoś czasu zaślepiony... a jak dla mnie to EGR nie ma nic wspólnego z tym, chyba że... ale jak się temu przyglądałem ( EGR-owi ) to jest on połączony z 2 i 3 cylindrem