X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[ lanos ] cisnienie sprężania

Autor Wiadomość
gornek90
[Usunięty]

Wysłany: 2010-09-28, 17:42   [ lanos ] cisnienie sprężania

witam,
Dzisiaj mierzyłem ciśnienie sprężania w cylindrach. Silnik nagrzałem, wykręciłeś świece i dokonałem pomiaru. Na 1, 2 i 3 cylindrze pomiar wynosi w granicach 13,25 bara ( kG/cm2). W czwartym cylindrze wynosi 11.25 bara :szok: pomiar dokonałem 2 razy i to samo wyszło :szok: więc jako przyszły mechanik zrobiłem próbę olejową dla 4 cylindra, chyba nie muszę tłumaczyć co to jest :D wlałem ok 10 ml oleju i zmierzyłem ciśnienie. Wzrosło do wartości 15 bar :szok:
Więc ma pytanie, co może być ?? Prze ciesz to jest dziwne ze 3 są dobre a 4 cylinder zużyty :szok:

P.S: Silnik 1,5 8 V przebieg 280 tyś km :)
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
woockash1

Auto: Matiz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 82
Skąd: Szczecin / Więcbork
Wysłany: 2010-09-28, 21:29   

Spotkałem się nie raz z podobnym zużyciem silnika tylko, że przeważnie większe zużycie występowało na pierwszym cylindrze od rozrządu.
 
 
gornek90
[Usunięty]

Wysłany: 2010-09-28, 21:48   

to jest akurat cylinder od strony koła zamachowego, więc dziwne
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2010-09-28, 21:57   

obiło mi się o uszy że EGR ma wpływ na ten cylinder, ale wątpię żeby aż tak to wpływało na kompresję, ale nie zaszkodzi zaślepić i z głupoty sprawdzić jeszcze raz ;)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
woockash1

Auto: Matiz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 82
Skąd: Szczecin / Więcbork
Wysłany: 2010-09-29, 07:57   

EGR i kompresja to dwie różne sprawy.
Kompresje (ciśnienie sprężania) mierzysz w cylindrze - EGR występuje poza nim.
Szkoda roboty.
Jeśli chodzi o wpływ EGR'u na zużycie 4 cylindra, to jeśli jest on ustawiony centralnie względem pozostałych, to wydaje mi się, że nie ma on nic do gadania.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2010-09-29, 08:54   

nie zagłębiałem się w to dlatego napisałem, że obiło mi się o uszy ;) skoro EGR tu nie ma nic do rzeczy to skąd taka różnica :myśli:



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
miszcz
Przyjaciel
podłużacz


Auto: połamany durszlak 1.6
Imie: Sylwek
Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 1972
Skąd: tyle rdzy
Wysłany: 2010-09-29, 21:53   

RIPER napisał/a:
nie zagłębiałem się w to dlatego napisałem, że obiło mi się o uszy ;) skoro EGR tu nie ma nic do rzeczy to skąd taka różnica :myśli:


Praktycznie w każdym lanosie w którym mierzyliśmy w warsztacie kompresje na 4 była gorsza od pozostałych więc coś w tym chyba jest :myśli:



https://www.facebook.com/...0?ref=bookmarks
 
 
 
binges
[Usunięty]

Wysłany: 2010-09-30, 06:49   

Cytat:
Praktycznie w każdym lanosie w którym mierzyliśmy w warsztacie kompresje na 4 była gorsza od pozostałych więc coś w tym chyba jest :myśli

jezeli np. Lanos ma instalacje gazową II generacji to zawsze ten 4 cylinder dostaję najuboższą mieszankę - nie muszę chyba tu pisać dlaczego tak jest i do czego to prowadzi....
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2010-09-30, 08:57   

binges napisał/a:
jezeli np. Lanos ma instalacje gazową II generacji to zawsze ten 4 cylinder dostaję najuboższą mieszankę



nie bardzo rozumiem co ma instalacja gazowa do sprawdzania kompresji ?? :) może nie wiem, jeżeli możesz wyjaśnij proszę :myśli:



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
binges
[Usunięty]

Wysłany: 2010-09-30, 09:18   

RIPER napisał/a:
binges napisał/a:
jezeli np. Lanos ma instalacje gazową II generacji to zawsze ten 4 cylinder dostaję najuboższą mieszankę


nie bardzo rozumiem co ma instalacja gazowa do sprawdzania kompresji ?? :) może nie wiem, jeżeli możesz wyjaśnij proszę :myśli:

do samego sprawdzenia nie ma nic... ale np. w Lanosie przy instalacji LPG II generacji, 4 cylinder dostanie najuboższą mieszankę...
powoduje to szybkie wypalanie zaworów i gniazd zaworowych, zapiekanie się pierścieni co powoduje niższą kompresję itp.
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2010-09-30, 09:26   

binges napisał/a:
do samego sprawdzenia nie ma nic... ale np. w Lanosie przy instalacji LPG II generacji, 4 cylinder dostanie najuboższą mieszankę...



następnym razem napisz to odrazu, bo zrozumiałem z wypowiedzi, że LPG ma wpływ na badanie kompresji ;p


oczywiście co do samej instalacji i jej działania na silnik masz rację, jedyna sensowna instalacja do wielopunktu to sekwencja ;)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
gornek90
[Usunięty]

Wysłany: 2010-10-01, 20:23   

co do gazu, u mnie nie mam LPG ani 1,2 generacji ani sekwencji, tylko czysta benzyna.
Miszcz piszesz za prawie wszystkie lanosy które robiłeś/oglądałeś miały gorszą kompresje na 4 cylindrze. To o co w tym chodzi, np. gorsze chłodzenie, gorsze smarowanie ?? przez to ze pompa wody jest z drugiej strony...
U mnie jak patrząc, to różnica ciśnienie jest znaczna do reszty cylindrów
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2010-10-01, 20:25   

napisałem, że może chodzić o EGR, zaślep go i zrób próbę



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
gornek90
[Usunięty]

Wysłany: 2010-10-01, 22:18   

EGR mam już od jakiegoś czasu zaślepiony... a jak dla mnie to EGR nie ma nic wspólnego z tym, chyba że... ale jak się temu przyglądałem ( EGR-owi ) to jest on połączony z 2 i 3 cylindrem
 
 
taziff


Auto: Lanos 1.5 SX
Imie: Tomek
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 148
Skąd: Knyszyn
Wysłany: 2010-10-02, 12:08   

Potwierdzam że na gazie I gen takie coś jest. Ja mam na 4 cylindrze troszkę powyżej 9bar :) A na reszcie powyżej 12 :)





Forum poświęcone Maemo5 i MeeGo
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt