X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] {Aldl Java} Kłopoty z sondą lambda??

Autor Wiadomość
silentmusicman


Auto: Daewoo Lanos 1.6 SX Sedan
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 124
Skąd: Rybnik (SR)
Wysłany: 2010-10-07, 09:27   [Lanos] {Aldl Java} Kłopoty z sondą lambda??

Witam :piwo:

Wczoraj próbowałem zrobić coś ze swoim autkiem, bo ciągle szarpie...doprowadza mnie to do szału, wymieniłem już chyba 1/4 samochodu, a efektu poprawy nie widać..Jedyne co widać, to efekt przerzedzających się włosów na mojej głowie... :D A więc...podczas diagnostyki dynamicznej, program podpowiada mi, że "sonda lambda pracuje zbyt często w obszarze zabronionym (340.0-550mV)". Błędów w ECM nie ma. Reset krokowego + reset ECM pomaga, ale tylko do pierwszego uruchomienia silnika (tzn. odpalam i jadę, jest OK, następne uruchomienie silnika i znów zaczyna się szarpanina). Czyściłem przepustnicę, IACV, filtry, kable WN, świece nowe (NGK), odstęp elektrod prawidłowy, nieźle kopią prądem :jupi: MAT, TPS, MAP, CPS, EGR sprawne, cewka wymieniona. Kolektor dolot. i wylot. szczelny, wiązka rozpruta i przelutowana, złącza wszystkie potraktowane sprejem do kontaktów. Poduszki silnika wymienione, trzymają silnik dobrze. Wtryskiwacze czyste, dobrze podają benzynę. Jedyne do czego mógłbym się doczepić to uszczelka pod pokrywą zaworów, trochę oleju leciało, ale dokręciłem pokrywę i już jest OK. UPG chyba OK (nie gubi mi się płyn chłodniczy i nie jest zmieszany z olejem, ani autko nie kopci), odmy czyste. Na świecach ślady oleju nad i na gwincie (najwięcej na świecy przy cewce)...Czytałem tutaj na forum, że gwint zaolejony to wymiana pierścieni na tłokach...Panowie, powiedzcie że to nieprawda :beczy: Sprawdzę jeszcze kompresję na cylindrach i pompę paliwa. Oleju mi autko wcale nie bierze...Już sam nie wiem co z tym zrobić, mechanicy też nie dają rady :niewiem: LPG nie posiadam. Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam :piwo:



 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
krzychukr
[Usunięty]

Wysłany: 2010-10-08, 10:09   

A wiązkę przelutowałeś całą czy tylko przy wtryskiwaczach? Bo u mnie kiedyś pomogło przelutowanie kabli od krokowca i czujnika położenia przepustnicy w miejscu gdzie wchodzą do głównej wiązki.
Sonda przy pewnym przebiegu może też się nadawać do wymiany, ale nie wiem czy powodowała by szarpanie....
A jak wyglądają mapy BLM? Znacząco odbiegają od 128? Mocno zmieniają się podczas jazdy?
 
 
silentmusicman


Auto: Daewoo Lanos 1.6 SX Sedan
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 124
Skąd: Rybnik (SR)
Wysłany: 2010-10-08, 12:02   

krzychukr napisał/a:
A wiązkę przelutowałeś całą czy tylko przy wtryskiwaczach? Bo u mnie kiedyś pomogło przelutowanie kabli od krokowca i czujnika położenia przepustnicy w miejscu gdzie wchodzą do głównej wiązki.
Sonda przy pewnym przebiegu może też się nadawać do wymiany, ale nie wiem czy powodowała by szarpanie....
A jak wyglądają mapy BLM? Znacząco odbiegają od 128? Mocno zmieniają się podczas jazdy?


Witam :piwo:

Wielkie dzięki za odpowiedź :piwo: Wiązka przelutowana gdzie tylko się dało. Co do map BLM, to ostatnio je czyściłem, na obrotach biegu jałowego wygląda to mniej więcej tak:
1) Pierwsze uruchomienie silnika:
* Obroty zakres 1 - obciążenie zakres 4 = 131
* Obroty zakres 3 - obciążenie zakres 5 = >115<
* Obroty zakres 4 - obciążenie zakres 5 = 120
* Aktualna komórka BLM: 18 -->19 --> 18
* BLM: 120 --> 115
* AFR: 14,4 +/- 0.2
2) Drugie uruchomienie silnika:
* Obroty zakres 2 - obciążenie zakres 5 = 116
* Obroty zakres 3 - obciążenie zakres 5 = 115
* Obroty zakres 4 - obciążenie zakres 5 = 120
* BLM: 115
* AFR: 14,6
3) Trzecie uruchomiwnie silnika:
* Obroty zakres 1 - obciążenie zakres 1 = 121
* Obroty zakres 1 - obciążenie zakres 2 = 125
* Obroty zakres 1 - obciążenie zakres 4 = 131
* Obroty zakres 2 - obciążenie zakres 1 = 122
* Obroty zakres 2 - obciążenie zakres 5 = 116
* Obroty zakres 3 - obciążenie zakres 5 = >114<
* Obroty zakres 4 - obciążenie zakres 5 = 120
* BLM: 115
* AFR: 14,6

Zmieniając obroty przy pomocy programu w zakresie( 800-2500 rpm) przy zmianie np z 1500 rpm na 800 rpm, czy po prostu przez małe "przegazowanie silnika" otrzymuję także komunikat: "Za niskie RPM (725.0<750.0)".

Niestety, narazie nie jestem w stanie sprawdzić tego podczas jazdy, padła mi bateria w laptopie,,, :/

Pozdrawiam :piwo:



 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt