Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2010-10-19, 18:19 [Leganza] wszystko o Leganzie
Witam wszystkich forumowiczów. przymierzam się do zmiany samochodu i w oko mi wpadła właśnie leganza i się zastanawiam czy za tak duży o dobrze wyposażony samochód 11 tys to wystarczająca kwota... mam na myśli oczywiście czy w tej cenie znajdę samochód w godnym uwagi stanie , nie zakatowany .... i na co zważać uwagę przy zakupie ?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
darewnoo Żywa encyklopedia DU
Auto: Joyster, Shiraz, Bucrane i inne :D
Imie: Kondzio Pomógł: 12 razy Wiek: 11 Dołączył: 16 Cze 2009 Posty: 3580 Skąd: Walowa Stola :D
Wysłany: 2010-10-19, 19:47
Za 11 tysięcy bez problemu można kupić Leganzę w dobrym stanie
Ja osobiście zwróciłbym uwagę na taką drobnostkę jak atrapa chłodnicy.
Są dwa rodzaje:
Jeśli pisze że Leganza jest z Polski, to powinna mieć 1 atrapę. Jeśli ma tą drugą to oznacza że mogła mieć jakoś ''przygodę''.
Taka atrapa jak na 2 fotce była montowana seryjnie m.in. w amerykańskich Leganzach.
a jakie są najczęstrze bolączki tego modelu ? ten silnik to oplowski jak sie nie mylę ?zcy to prawda ze lusterka sa naprawde złe ?
krzysiek330 [Usunięty]
Wysłany: 2010-10-19, 21:25
Pewnie chodzi o martwe pole Ja mam wklejone oczko i jest ok,to fajny duży wygodny i przestronny samochód,w trasie bajka,po dziurach płynie,ja po zakupie wymieniłem rozrząd ,olej,i śmiga bez problemu nie dzieje się nic,ostatnio wiozłem kolegę który jezdzi hondą legend oj był zdziwiony był, to przecież tylko dełu
Oczywiście jak w każdym aucie należy zwrócić uwage na to czy silnik się nie poci.
Jeśli są nawet nieduże ogniska rdzy to znaczy ze auto miało powypadkową przeszłość, lub od nowości nie było garażowane. Leganza ma niezłe zabezpieczenie antykorozyjne i nie powinna korodować.
Ja bym sprawdził stan hamulca ręcznego, tj. linki i szczęki.
No i oczywicie czy taka pomarańczowa kontrolka się nie pali "Check engine"
Jeśli jest skóra, to należy zwrócić uwagę czy nie jest pomarszczona, powycierana , co może świadczyć o sporym przebiegu.
Odpadający z kalmek wewnetrznych chrom moze się przytrafić nawet w zadbanym i młodym egzemplarzu.
Jeśli chodzi o tolerancię LPG to silnik lubi gaz i nie nastręcza zbyt wielu kłopotów.
Spalanie do 14 l gazu mozna przyjać za dopuszczalne jeśli ma się ciężką nogę.
Jazda po "emerycku" skutkuje spalaniem w granicach 10- 11l.
Ostatnio zmieniony przez jabuprom 2010-10-19, 22:27, w całości zmieniany 1 raz
nawi Grupa Mazowiecka Wróg festyniarstwa!
Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek Pomógł: 215 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 3969 Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2010-10-19, 22:25
Te silniki lubią LPG. Spalanie zależy od tego w jakim mieście jeździsz i jaką masz nogę.
To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
horigoshi [Usunięty]
Wysłany: 2010-10-19, 22:53
No to wielkie dzięki za pomoc , jak już stanę się posiadaczem tego autka odr razu się pochwale Mam nadzieje że już to będzie w listopadzie
amonsul [Usunięty]
Wysłany: 2010-10-20, 08:49
-ciężki przód powoduje spore zużycie elementów zawieszenia z przodu, w samochodach używanych bez rozumu potrafią pękać sprężyny ( szczególnie prawy przód)
-koniecznie zweryfikuj stan hamulca ręcznego, linka kosztuje grosze ale wymiana już jest bardzo upierdliwa.
-w samochodach z przebiegiem pod 200 tyś zajrzyj też na stan półosi, większość właścicieli traktuje te samochody jak sportowe.
-silnik nawet na gazie jak był prawidłowo eksploatowany nie powinien cieknąc, może się pocić z pod korka lub uszczelki pokrywy zaworów.
mokra pompa wody świadczy o nie prawidłowej wymianie.
-warto sprawdzić czy wspomaganie działa prawidłowo w pełnym zakresie prędkości ( maglownica jest dość delikatna a wymiana droga )
-gaz parownik musi być zamocowany poniżej zbiornika wyrównawczego najbliżej przepustnicy jak to możliwe. sekwencja nie jest wymagana.
-chłodnice niestety bardzo szybko korodują wiec obejrzyj ja dokładnie, w samochodzie niegarażowanym 10letnim raczej będą już wymienione.
-elektryka powinna być sprawna ( sterowanie foteli oświetlenie wnętrza lusterka )
-podgrzewanie foteli raczej będzie uszkodzone ( koszt naprawy raczej odrzuca )
-klima niestety wymaga uwagi, samochód jest wielki w środku i najmniejszy ubytek czynnika powoduje problemy z chłodzeniem wnętrza.
-wykonaj self-test klimatronika dowiesz się czy wszystko ok.
uwagi ogólne:
- kup sobie najtańszy magnetyczny czujnik grubości lakieru ( ok 35pln na allegro)
nie dowiesz się czy lakier był położony dodatkowo ale ze 100% skutecznością znajdziesz każdą szpachle.
- jak masz jakie takie pojęcie kup sobie ALDL i przejściówkę do leganzy(na forum masz ogłoszenie) . przyda się na później nie będziesz z każdą pierdołą jechał do mechanika.
a przy zakupie dowiesz się sporo o stanie silnika.
- jak jesteś jeszcze bardziej ogarnięty kup sobie zestaw do pomiaru sprężania, wtedy szansa na kaprawy silnik spada radykalnie.
pamiętaj ze wysoka cena nie zawsze idzie w parze ze stanem samochodu.
Leganz np na allegro jest sporo i ale rotacja jest już bardzo mała, większość ogłoszeń wisi długo a jest kilka które wiszą już od roku.
Nie śpiesz się, jest mnóstwo samochodów które wyglądają na zdjęciach ok a w rzeczywistości kaplica. i pamiętaj ze kupujesz 10-11letni samochód z dużym przebiegiem. wiec zachowaj sobie cześć funduszy na ewentualne wpadki. Nie śpiesz się, obejrzyj na początek kilka samochodów w swojej okolicy.
bolton [Usunięty]
Wysłany: 2010-10-20, 08:58
darewnoo napisał/a:
Za 11 tysięcy bez problemu można kupić Leganzę w dobrym stanie
Jeśli pisze że Leganza jest z Polski, to powinna mieć 1 atrapę. Jeśli ma tą drugą to oznacza że mogła mieć jakoś ''przygodę''.
Taka atrapa jak na 2 fotce była montowana seryjnie m.in. w amerykańskich Leganzach.
niekoniecznie musiał mieć jakąś przygode. ja zmienilem na ten 2 bo osobiscie bardziej elegancki mi sie wydawał a z tamtego juz poodchodzily te ala sreberka itd..
horigoshi [Usunięty]
Wysłany: 2010-10-20, 16:58
jeszcze dziś w internecie doczytałem się o kiepskich hamulcach . Są naprawdę kiepskie ? Jeśli tak czy wymiana na lepsze tarcze/klocki poprawia ten problem ?
amonsul napisał/a:
-podgrzewanie foteli raczej będzie uszkodzone ( koszt naprawy raczej odrzuca )
bardzo kosztowna taka zabawa?
Gość
Wysłany: 2010-10-20, 17:16
horigoshi napisał/a:
jeszcze dziś w internecie doczytałem się o kiepskich hamulcach . Są naprawdę kiepskie ?
Az tak źle nie jest . Hamulce nie sa mocna stroną zarówno w Leganzie jak i podobnej wagowo Nubirze , ale żeby od razu mówic że kiepskie to przesada .
marcin192 Grupa Mazowiecka
Auto: Daewoo Leganza 2.0 CDX De Lux
Imie: Marcin Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 804 Skąd: Warszawa Bielany WD
Wysłany: 2010-10-20, 20:00
To wszystko zależy od stylu Twojej jazdy, jeżeli masz aspiracje sportowe ;D to musiałbyś coś tam pomajstrować. Ja wymieniłem zestaw klocków miesiąc temu i jest spoko do normalnej jazdy. Ale jeżeli już chcesz powariować(zakładam, że raczej nie chcesz skoro kupujesz kanapową Leganzę ) to musiałbyś wymienić tarcze na większe, bo klocki to zamało.
horigoshi [Usunięty]
Wysłany: 2010-10-20, 20:58
Nie ja nie kupuje samochodu do scigania sie
krzysiek330 [Usunięty]
Wysłany: 2010-10-20, 21:32
horigoshi nie zachowuj sie jak dziewica i chcialbym i boje się,to fajne auto a włożyć w każde używane trzeba,wybrałeś flagowy model warty grzechu,wpadnij do Ostródy przejedziesz się sa free