X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] utrata prądu przez akumulator

Autor Wiadomość
wojtek2000

Auto: lanos 1.6 sx 16v
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 40
Wysłany: 2010-10-21, 13:26   [Lanos] utrata prądu przez akumulator

kłopoty z akumulatorem polegają na tym , że po kilku dniach akumulator siedzi ,mam akumulator 50 Ah który ma 2lata akumulatornik stwierdził że akumulator jest w niezłym stanie a w aucie jest utajony pobór prądu nie wiem o co tu chodzi jak zmierzyć jaki jest ten pobór i czy są jakieś dopuszczone wartości :szok:
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
karczew
Grupa Lubuska

Auto: Leganza, Yamaha XJ 600
Imie: Piotr
Pomógł: 25 razy
Wiek: 25
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 444
Skąd: Gubin, Zielona Góra
Wysłany: 2010-10-21, 16:50   

Zmierzyc mozna latwo wpinasz miernik szeregowo i pokaze ci w amperach, skoro cos ci prad bierze trzeba szukac co, odlaczyc radio np, itd.



Jak pomogłem kliknij "pomógł"
 
 
 
wnd


Auto: leganza CDX, nexia GL , CC 0,7
Imie: vito
Pomógł: 386 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 6071
Skąd: miękoszynek
Wysłany: 2010-10-21, 19:35   

wojtek2000 napisał/a:
a w aucie jest utajony pobór prądu nie wiem o co tu chodzi
cos kradnie prad najbardziej podejrzani alarm,radio
 
 
wojtek2000

Auto: lanos 1.6 sx 16v
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 40
Wysłany: 2010-10-21, 21:17   ubytek prądu w akumulatorze

po dokonaniu pomiaru wyszło że ubytek jest 0,902A po odłączeniu radia pobór wynosił 0,14A w tym świeciła lampka immobilajzera czy to jest dobrze czy jeszcze szukać
 
 
wnd


Auto: leganza CDX, nexia GL , CC 0,7
Imie: vito
Pomógł: 386 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 6071
Skąd: miękoszynek
Wysłany: 2010-10-21, 21:29   

wojtek2000 napisał/a:
czy to jest dobrze czy jeszcze szukać
juz jest dobrze,winne radio
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
pawelSPS


Auto: Galaxy 1,9 TDi
Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 409
Skąd: Pawłowice/Jastrzębie
Wysłany: 2010-10-21, 22:06   Re: utrata prądu przez akumulator

Tak na przyszłość może komuś się przyda jak się mierzy to i owo...

Aby zmierzyć "ubytki" prądu w samochodzie stojącym na postoju (np. poprzez pracujące czujniki alarmu) - inaczej pomiar natężenia prądu , należy zrobić tak:


Czerwony przewód podłączyć do VΩ
Czarny przewód do COM
Pokrętło ustawić na 20m w przedziale
Odłączyć klemę minusową (-) przy akumulatorze
„Bolec” czerwonego przewodu z miernika „styknąć” do klemy z odłączonego przewodu akumulatora
„Bolec” czarnego przewodu „styknąć” do trzpienia minusowego (-)akumulatora , czyli tego do którego normalnie jest podłączony zdjęty przewód.
Przy autach jeżdżących mało upływ prądu na poziomie 0,04-0,06 A może powodować wyładowanie baterii
__________________________________________________
Aby zmierzyć prawidłowe ładowanie akumulatora , czyli pomiar napięcia, należy zrobić tak:



Samochód uruchomiony ,
Pokrętło w mierniku ustawione na prąd stały 20V (DCV)
"Bolec" czerwonego przewodu "styknąć" do dodatniego (+) bieguna-klemy akumulatora
"Bolec" czarnego przewodu "styknąć" do masy samochodu , np. bloku silnika , lub także do ujemnego (-) bieguna-klemy akumulatora.
Odczytać wynik - prawidłowy to w okolicach 13,5 do 14,5 V przy 3000 obr/min
Następnie należy włączyć wszystkie odbiorniki prądu i ponownie sprawdzic ładowanie przy 3000 obr/min
Nie powinno ono spaść poniżej 0,4 V ponizej poprzedniego stanu.
Jeżeli samochodu nie można uruchomić z powodu zbyt małej prędkości obrotowej silnika , to trzeba sprawdzic napięcie akumulatora podczas włączania rozrusznika.
W tym celu należy podłączyć przewody j.w. i przy pomocy drugiej osoby która uruchamia samochód , odczytać wartość napięcia.
Jeżeli napięcie jest ponizej 10V przy 20 *C , to naładować akumulator i przeprowadzić próbę ponownie.

Znalezione kiedyś na forum VW




 
 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 320 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4434
Skąd: SBE
Wysłany: 2010-10-21, 23:46   

pawelSPS, wszystko fajnie tyle że jak masz pobór prądu ponad 0,2 A to pomiar prądu należy przeprowadzać wpinając czerwony kabel w górne gniazdo miernika a zakres ustawiać 10A ten poniżej zaznaczonego



pomogłem kliknij pomógł
 
 
pawelSPS


Auto: Galaxy 1,9 TDi
Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 409
Skąd: Pawłowice/Jastrzębie
Wysłany: 2010-10-22, 09:12   

Tak, masz rację.
Ten 'manual' zapożyczony z forum VW, a kolega tak tam to opisał.




 
 
wojtek2000

Auto: lanos 1.6 sx 16v
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 40
Wysłany: 2010-10-29, 20:07   

Dziękuję kolegom za pomoc w rozwikłaniu problemu .Wymontowałem radio m-ki Blaupunkt i zamieniłem je na cd radio LG i dokonałem pomiaru w/g podpowiedzi i uzyskałem pomiar 0,19 czy teraz już mogę spokojnie spać nie martwiąc się o to że nastąpi rozładowanie akumulatora proszę kolegów o podpowiedż
 
 
jabuprom

Auto: Leganza 2.0 CDX automat
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 38
Skąd: WGR
Wysłany: 2010-10-29, 21:05   

Wygląda na to że powinno być lepiej. Wcześniej po odłązeniu radia miałeś 0,14 a teraz 0,19 a ta mała różnica wynika z tego ze radyjko pobiera niewielki prąd na podtrzymanie pamięci.
 
 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 149 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1736
Skąd: Tychy
Wysłany: 2010-10-30, 12:46   

Koledzy - nie chcę się za bardzo wymądrzać ale 0,14 to jeszcze za dużo. Max prąd pobierany przez instalację takiego samochodu to 50mA, czyli 0,05A. A tu mamy 140mA, więc o 90mA jeszcze za dużo.
W takim samochodzie jak Lanos, prąd ten wynosi około 20mA, czyli 0,02A, Tam nie ma co pobierać większego prądu.
Proponuję koledze raz jeszcze podłączyć amperomierz i odłączając po kolei bezpieczniki sprawdzić co pobiera jeszcze prąd.
 
 
pawelSPS


Auto: Galaxy 1,9 TDi
Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 409
Skąd: Pawłowice/Jastrzębie
Wysłany: 2010-11-26, 21:09   

Podbiję trochę temat i się weń podepnę...

Mierząc na postoju pobór prądu wychodzi mi ok 10,4 a po wyjęciu bezpiecznika od radyjka o 5,6
i teraz mam problem... 10,4 CZEGO? mA

Podpięte szeregowo przy minusowej klemie a miernik ustawiony jak na obrazkuponiżej
http://www.fotosik.pl/pok...0e7f6cb8f8.html

Gdy miernik podepnę w gniazdo 10A, i miernik również na 10 A wyskakuje '1.' czyli jakiś error


Czy osiągnięty wynik jest OK i przede wszystkim jaka to jednoska mA czy A. :niewiem:

P.S.
Prądu nadal się boję i biorę baterię przez izolację ;)




 
 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 320 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4434
Skąd: SBE
Wysłany: 2010-11-26, 23:23   

kolego jednostka to mA czyli pobór prądu ,0104/,00056 luzik jest ok



pomogłem kliknij pomógł
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 191 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 3016
Skąd: piła
Wysłany: 2010-11-27, 07:02   

Błędna interpretacja. Aby sprawdzić pobór prądu należy ZAWSZE dokonywać pomiaru na zakresie 10A . Jeśli odczyt na tymże zakresie wynosi 1 oznacza to pobór 1A. Wniosek - za duży pobór .Pomiar prądu na zakresie 20mA nigdy nie będzie prawdziwy a tylko może zniszczyć miernik. Pobór prądu powinien wynosić od 0,1A do 0,25 A [ w zależności od modelu pojazdu]
 
 
pawelSPS


Auto: Galaxy 1,9 TDi
Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 409
Skąd: Pawłowice/Jastrzębie
Wysłany: 2010-11-27, 08:30   

stifff, to nie jest 1, tylko pokazuje jakby błędny wynik 1. To 1. (jeden kropka) jest w miejscu gdzie na wyświetlaczu z obrazka jest znak (-).

Czasem też przy pomiarze wyskakuje normalnie 0.00 z migającym ostatnim zerem na 0,01 lub 0,02.




 
 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Śruta Sojowa Olej Sojowy


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt