Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Mam przejechane 186 tysięcykilometrów w swojej Legi i leje olej 15w40 czy to źle? Wyczytałem na forum że każdy z Was leje 10w40 a nie którzy nawet 5w40. To jakiś problem?
Auto: Opel Vectra C 2.0T/Octavia 2 1.6
Imie: Tomek Pomógł: 67 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 5397 Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2010-10-26, 14:39
santoz napisał/a:
Nie, żaden. 15W40 To olej dobry dla każdego silnika
Niedobry dla silników z hydraulicznymi popychaczami.
www.photoblog.pl/paulik9
Daewoo Lanos 1.5 100KM, Vectra C było 2.2 147KM jest 2.0T 175KM, Vectra C modyfikowana genetycznie 2.0T 220KM Skoda Octavia 1.6....
gazniczek
Auto: Nubira I 2.0 LPG Pomógł: 84 razy Wiek: 51 Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 2479 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-26, 14:47
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=4108
W książce do Nubi str 43 jest SAE 5W30, 10W30, 10W40 jak i 15W40. Jak na taki przebieg to półsyntetyk 10W40 dobry by był, ale teraz przechodzenie z minerału na półsyntetyk No nie wiem
Czemu lejesz mineralny? Osobiście bym zaryzykował i przeszedł na półsyntetyk, ale zaczekaj może jeszcze ktoś z FORUM się wypowie, co na to Twój mechanik? Podkreślam co ja bym zrobił nie mówię, że tak masz zrobić!!!
Mam ponad 230 tysi i leję 10W40.
jjmag [Usunięty]
Wysłany: 2010-10-26, 15:02
jego mechanik to cymbał imbecyl i wiele innych jeszcze miłych słów w jego kierunku skoro pozwolił albo i sam zalał coś takiego a jeszcze znając życie to lał lotosa bo najtańszy
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
phoenix71
Auto: Lanos 1.5 16V LPG BRC Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 88 Skąd: Polkowice
Wysłany: 2010-10-26, 22:22
Nie ma zadnego problemu z przejsciem z minerału na polsyntetic, a nawet jesli pojezdzisz na 10W i nie bedzie ci brac oleju to mozesz wskoczyc na 5W, jedynie co bym polecil to przed wymiana zalac liqui moly engine flush http://www.liquimoly-skle...anie-0-3L-.html , a nastepnie zalac swiezy olej, robi sie to po to zeby syfu nie mieszac z czystym olejem bo jakies pozostalosci, szlam zawsze zostaja . Co do oleju to Valvoline, odradzilbym Castrol i Mobil najwiecej podróbek i olej bierze, ale to wedlug uznania.
ja mam na swojej 160kkm zalana syntetykiem castrola
Brahin [Usunięty]
Wysłany: 2010-10-28, 19:20
A nawet jeżeli będzie brać trochę oleju po zmianie z mineralnego na półsyntetyk to co jest gorsze...
Spalenie niewielkiej ilości oleju czy gorsze smarowanie silnika?
Inna sprawa jak by brał 1L na 100km (chyba nie realne), wtedy będzie trzeba zalać spowrotem mineralny i powinno być ok.
Sam właśnie niedługo będę zmieniać w mietku z lotosa minerala na mobilka polsyntetyk
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2010-10-29, 00:21
Brahin napisał/a:
A nawet jeżeli będzie brać trochę oleju po zmianie z mineralnego na półsyntetyk to co jest gorsze...
Spalenie niewielkiej ilości oleju czy gorsze smarowanie silnika?
Inna sprawa jak by brał 1L na 100km (chyba nie realne), wtedy będzie trzeba zalać spowrotem mineralny i powinno być ok.
bez przesady,przy takim spalaniu oleju nawet mineralny klasy 20W mu niepomoze....
Brahin [Usunięty]
Wysłany: 2010-10-29, 14:17
W każdym razie lepiej mieć lepsze smarowanie silnika, co za tym idzie zwiększa jego zywotność, niż spalenie niewielkiej ilości oleju ;>