Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2007-12-26, 13:59 [matiz] Problem z check engine
Witam serdecznie. Otóż zaczęło się od kupienia i zaraz był problem ze świecami i kablami zawsze padał ten najdłuższy ale to jeszcze nie problem była wymieniona kopułka i palec rozdzielacza jakieś 2 tygodnie temu samochód nagrzany szarpał i nie chciał jechać. Po wymianie problem znikł ale teraz pojawił się kolejny objawy są podobne samochód gaśnie szarpie i jest problem z odpaleniem zapala sie lampka check engine.
Odczytałem kody błędów i mam:
0105-tps
1500-termistor pochlaniacza
0320-opto w aparacie
I teraz co mam z tym robić problem nie pojawia się zawsze ale co jakiś czas ostatni raz działo się tak 3 dni temu i od tego czasu przejechałem 100 km i nic się nie działo. A problem pojawiał się zawsze na ciepłym silniku. Pierwszy błąd mówi coś o małym napięciu ale to możliwe bo nie wiem czemu samochód traci prąd na postoju i przy odpalaniu akumulator jest tak słaby że chwilowo włącza się alarm akumulator jest nowy więc gdzieś musi uciekać prąd może to przez te błedy
Błędy podałem dokładnie w kolejności w jakiej były wyświetlane.
Jeżeli wiecie co to jest i co mam zrobić żeby to zlykwidować pomóżcie.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
roberttttt Robrtt
Auto: espero 1.5 16V
Imie: Robert Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 15 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-26, 17:20
szczeże nie spotkałem sie z takim czymś że na ciepłum silniku gaśnie oczywiście w daewoo. w Renówce miałem takie coś że też gasł na nagrzanym silniku jak sie okazało po tem był to czujnik położenia wału korbowego po wymianie wszystko jest ok. W espero po założeniu gazu też mi wyskakuje cheek engine ale wcale sie tym nie przejmuje bo nic sie nie dzieje od tego.
bzik [Usunięty]
Wysłany: 2007-12-27, 10:51
Ok dzięki za odpowiedź ale i tak nie wiem co się dzieje o co chodzi i co mam wymieniać.
Może ktoś miał już taki problem albo zna rozwiązanie mojego problemu?
To naprawdę dość pilna i potrzebna sprawa.
FiRe86 [Usunięty]
Wysłany: 2007-12-27, 11:02
Ppodłącz auto pod komputer i do mechanika.
russell
Auto: Daewoo Lanos 1,5 16V
Wiek: 35 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 12 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-27, 15:21
Mi tez ostatnio zaczela sie palic lampka check. Zauwazylem ze najczesciej kilku minut po odpaleniu silnika. Lampka chwile sie pali potem gasnie.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
dawid2p [Usunięty]
Wysłany: 2007-12-27, 22:00
wg moich informacji
0105 to czujnik MAP
1500 to termistor parownika a/c
bzik [Usunięty]
Wysłany: 2007-12-28, 11:34
Ok już wiem co nie co i okazuje się że mam tak:
- DTC 0105 - niski sygnał MAP
- DTC 0105 - wysoki sygnał MAP
- DTC 1500 - przerwa w obwodzie parownika
- DTC 0320 - błędne działanie czujnika optycznego prędkości obrotowej silnika
Z tego co wyczytałem to 1500 można se olać bo nie mam klimy a jak je nie ma to błąd będzie ale nic nie robi i od niego nie zapala się check.
Druga sprawa 0105 też jest dość częste razem 0320 jednym słowem do wymiany czujnik optyczny bo kopułka i palec mam wymienione ale jeszcze gdzieś wyczytałem że lepiej zmienić cały aparat bo czasem jak się zmieni czujnik 200zl to pada w starym aparacie który kosztuje 260 więc nie dużo więcej a już mam całość.
Tylko mam mimo wszystko problem z tym 0105 bo nie wiem o co w nim naprawdę chodzi jaki sygnał skąd on jest i co może powodować jego powstawanie?
Tylko teraz pytani czy mam zapłon DAC czy MANDO bo muszę wiedzieć jaki mam kupić. Może ktoś łopatologicznie gdzie i jak mogę zobaczyć różnicę i zidentyfikować mój aparat?
A jeszcze jedno na forum są opisane poszczególne błędy ale bez urazy w sposób dla mnie tragiczny i nie zrozumiały dlatego znalazłem inny opis moim zdaniem bardziej czytelny, wrzucam to na dole może ktoś doda go do tego poprzedniego:
- DTC 0105 - niski sygnał MAP
- DTC 0105 - wysoki sygnał MAP
- DTC 0110 - niski sygnał czujnika MAT
- DTC 0110 - wysoki sygnał czujnika MAT
- Czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym
- DTC 0115 - niski sygnał czujnika CTS
- Czujniki temperatury płynu chłodzącego
- DTC 0115 - zbyt wysoki sygnał CTS
- DTC 0120 - niski sygnał czujniki TPS
- DTC 0120 - wysoki sygnał czujnika TPS
- DTC 0130 - sonda lambda (czujnik tlenu)
- DTC 0201 - wtryskiwacz i zwarcie do masy lub akumulatora
- DTC 0202 - wtryskiwacz II zwarcie do masy lub akumulatora
- DTC 023 - wtryskiwacz III zwarcie do masy lub akumulatora
- DTC 0320 - błędne działanie czujnika optycznego prędkości obrotowej silnika
- DTC 0325 - uszkodzony czujnik spalania detonacyjnego
- DTC 0340 - błędne działanie czujnika optycznego
- DTC 0400 - niski sygnał włączania/wyłączania zaworu EGR
- DTC 0400 - wysoki sygnał włączane/wyłączanie
- DTC 0440 - zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa - zwarcie do masy
- DTC 0440 - zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa - zwarcie do prądu
- DTC 0500 - błędny sygnał czujnika prędkości pojazdu
- DTC 0505 - usterka zaworu sterującego powietrzem na biegu jałowym (IAC)
- DTC 0560 - zbyt wysokie lub zbyt niskie napięcie akumulatora
- DTC 0601 - błąd modułu ECM
- DTC 110 - nie działa funkcja korekcji składu mieszanki
- DTC 1500 - przerwa w obwodzie parownika
- DTC 1510 - obwód wyjściowy przekaźnika głównego - kontrola obwodu
- DTC 1510 - obwód wyjściowy przekaźnika głównego zawarty do akumulatora
- DTC 1600 - błąd immobilizera wykrywany przez ECM - brak odpowiedzi
- DTC 1601 - błąd imobilizera - odpowiedź nieprawidłowa
- DTC 1602 - bład immobilizera - zablokowany ECM
- DTC 1610 - obwód cewki przekaźnika głównego zwarty do masy
- DTC 1610 - obwód cewki przekaźnika głównego zwarty do prądu
- DTC 1620 - wyłącznik klimatyzatora - zwarcie do masy
- DTC 1620 - wyłącznik klimatyzatora - zwarcie do prądu
- DTC 1630 - przekaźnik niskich obrotów wentylatora: przerwa w połączeniach lub zwarcie do masy
- DTC 1630 - przekaźnik niskich obrotów wentylatora przerwa w połączeniach lub zwarcie do prądu
- DTC 1631 - przekaźnik wysokich obrotów wentylatora ma przerwę lub zwarcie do masy
- DTC 1631 - przekaźnik wysokich obrotów wentylatora ma przerwę w połączeniach lub zwarcie do prądu
bobo80 [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-09, 19:16
Witam!
A wyjaśni ktoś co to ten parownik i jak usunąć błąd 1500?
edi5000 [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-09, 20:33
Co do aparatu musisz odkręcić kopułkę i będziesz miał napis na niej a ogólnie dac jest wyższa, co do błędu parownika to występuje w każdym matizie bez klimatyzacji, taki błąd daewoo.
Map sensor to taka puszeczka znajdująca się na podszybiu w komorze silnika, idzie do niej taki wężyk podciśnieniowy od kolektora ssącego właśnie do mapa. Mapa miożna samemu sprawdzić czy jest sprawny. TerAZ LEPIEJ JESZCZE ODŁĄCZ KLEMĘ OD AKU. ZAPROGRAMUJ BIEG JAŁOWY i przejedz się trochę zobaczysz co naprawdę dolega mietkowi. Co do kabli ja w ciagu roku wymieniłem trzy zestawy, dopiero na NGK jest super. Cena troszkę większa ale warta bo są naprawdę ok a mam Lpg.
Auto: było Espero 1.8
Imie: Marcin Pomógł: 70 razy Wiek: 35 Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 3513 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-01-09, 22:21
bobo80 napisał/a:
co znaczy zaprogramować bieg jałowy?
Tzn ustawić wolne obroty
Ja nie dorastam, tylko zabawki mi drożeją
major13
Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 7
Wysłany: 2009-02-19, 16:47
ja też mam taki sam problem tylko mi się zapala check i jak się zatrzymuję i znowu odpalam to gaśnie mam już mało paliwa czy to ma coś wspólnego .Jestem kobietą i nie mam pojęcia zielonego mechanice .Zobaczę jutro czy się zapali a jak tak to gdzie mam sprawdzić ten błąd kupiłam bez instrukcji
Ostatnio zmieniony przez major13 2009-02-19, 16:59, w całości zmieniany 1 raz
ChesterNS Ahoj
Auto: było Espero 1.8
Imie: Marcin Pomógł: 70 razy Wiek: 35 Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 3513 Skąd: Nowy Sącz
Auto: Lanos
Imie: marcin
Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 2
Wysłany: 2009-02-20, 21:57
Witam mam problem ze swoim matizem którego nie dawno nabyłem... Pali mi się kontrolka check.Ostatnio zgasł mi na drodze jak jechałem i padła cała elektryka. Nie mogłem go odpalic;/ Zaprowadziłem go do mechanika i zrobił mi szczotki i elektryke. Zrobiłem 20 km i znowu mi zgasł ale światła już są tyle że go nie mogę odpalic...Miał ktoś taki problem?? Może ktoś mi coś napisac na ten temat co zrobic?? Z góry dzięki
Tyci
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-02-21, 19:25
tyci1233 napisał/a:
Witam mam problem ze swoim matizem którego nie dawno nabyłem... Pali mi się kontrolka check.Ostatnio zgasł mi na drodze jak jechałem i padła cała elektryka. Nie mogłem go odpalic;/ Zaprowadziłem go do mechanika i zrobił mi szczotki i elektryke. Zrobiłem 20 km i znowu mi zgasł ale światła już są tyle że go nie mogę odpalic...Miał ktoś taki problem?? Może ktoś mi coś napisac na ten temat co zrobic?? Z góry dzięki
sprawdz najpierw kody błeędów
W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,