Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2010-11-05, 10:22 [Lanos] Silniczek krokowy czy sprzęgło?
Witam od jakiegoś czasu mam problem z Lanosem (99r, 1.5 16V). Problem pojawiał się gdy silnik był zimny (lecz nie zawsze), mianowicie po odpaleniu auta ruszając dodawałem gazu lecz bez efektu autko rozpędzało się bardzo powoli i dopiero po przejechaniu jakichś 50m skokowo dostawało mocy (szarpanie). Pojechałem do serwisu Daewoo na diagnostykę. Skasowano mi błędy z rozruchu, wymieniono świece i przewody wysokiego napięcia. Teraz natomiast pojawiło się falowanie obrotów ale też tylko gdy silnik jest zimny natomiast nawet na ciepłym silniku gdy dojeżdzam do skrzyżowania na luzie i hamuję podczas końcowego etapu hamowania obroty (stan jałowy około 900 obr./min) spadają wraz z prędkością do 6-7 do momenty aż silnik zacznie się delikatnie dławić a wtedy obroty wracają do normalnego stanu. Proszę o pomoc i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez picasso_088 2010-11-15, 08:36, w całości zmieniany 1 raz
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-11-05, 10:46
zaślep EGR tak na początek, wyczyść też przepustnicę i sprawdź TPS (czujnik położenia przepustnicy)
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: Lanos
Imie: Michał Pomógł: 69 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 3562 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-05, 12:48 Re: Silniczek krokowy czy sprzęgło?
picasso_088 napisał/a:
Witam od jakiegoś czasu mam problem z Lanosem (99r, 1.5 16V). Problem pojawiał się gdy silnik był zimny (lecz nie zawsze), mianowicie po odpaleniu auta ruszając dodawałem gazu lecz bez efektu autko rozpędzało się bardzo powoli i dopiero po przejechaniu jakichś 50m skokowo dostawało mocy (szarpanie). Pojechałem do serwisu Daewoo na diagnostykę. Skasowano mi błędy z rozruchu, wymieniono świece i przewody wysokiego napięcia. Teraz natomiast pojawiło się falowanie obrotów ale też tylko gdy silnik jest zimny natomiast nawet na ciepłym silniku gdy dojeżdzam do skrzyżowania na luzie i hamuję podczas końcowego etapu hamowania obroty (stan jałowy około 9000 obr./min) spadają wraz z prędkością do 6-7 do momenty aż silnik zacznie się delikatnie dławić a wtedy obroty wracają do normalnego stanu. Proszę o pomoc i pozdrawiam.
A ja bym zaczal od czyszczenia krokowca. U mnie pomoglo
W sumie to nie wiem czy to krokowiec i jak go wyciągnę to może się okazać że jest w dobrym stanie. Za radą poczytałem o EGR i trafiłem na artykuł http://www.vectra-unlimit...orady/egr2.html . Objawy zgadzają się prawie w 100%... poza gaśnięciem (czyli chyba u mnie wcześniejsze stadium), tak czy inaczej raczej czeka mnie wymiana EGR.
Nie, żebym Cie RIPER kwestionował ale jakoś ciężko mi uwierzyć w brak minusów, skoro to wogóle nie jest potrzebne to po co to montują w lanku?? Ale mimo wszystko ma jeszcze dwa pytania... Czy przy zaślepieniu EGR też muszę wymieniać na nowy? Wartykule który podałem wyżej koleś w objawach pisał o delikatnym wzroście w spalaniu i u mnie jest podobnie, wydaje mi się że koło 1-2l pali za dużo. Rozumiem, że po wymianie spalanie powinno wrócić do normy, więc pytanie nr 2 brzmi czy po zaślepieniu też?
EDIT
Ok poczytałem jeszcze trochę i stwierdzam że to EGR w 100% (przekonała mnie wzmianka w jednym artykule na który się natknąłem że oprócz falowania po wysprzęgleniu i wzrostu spalania, także występuje spadek mocy i SZARPANIE przy dodawaniu gazy / puszczania pedału gazu). Chętnie zaślepię to k$#%stwo, pytanie tylko skąd wziąść zaślepkę i jak jest z dostępem gdzie jest ten zawór w 1.5 16V. Jeśli ktoś posiada szkic zaślepki z wymiarami to byłbym wdzięczny bo szwagier mi w robocie wytnie. Wygląda na to że koniec kłopotów z Lanosem już niebawem
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-11-15, 22:45
zaślepianie jest banalne jak ..., zdejmujesz podciśnienie od strony EGR_a i wkręcasz w nie śrubę na ciasno, samym zaworem EGR się nie przejmujesz bo bez podciśnienia się nie otworzy, natomiast wężyk podwieszasz tak żeby nie latał pod maską i po sprawie
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Chyba że EGR jest uszkodzony a u mnie może tak być bo nie pracuje prawidłowo... wtedy i bez podciśnienia może się otworzyć?? Pytam bo na allegro znalazłem typa który sprzedaje podkładki zaślepiające pod EGR do opla. Napisałem mu maila czy na zamówienie by nie zrobił do lanosa i napisał, że ma taką która powinna pasować ale żebym mu podał dla pewności rozstaw śrub (będę musiał sprawdzić jutro). Czy to nie było by lepsze rozwiązanie?
Ostatnio zmieniony przez picasso_088 2010-11-15, 23:50, w całości zmieniany 1 raz
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-11-15, 23:48
picasso_088 napisał/a:
wtedy i bez podciśnienia może się otworzyć??
niee
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw