X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Silniczek krokowy czy sprzęgło?

Autor Wiadomość
picasso_088

Auto: Lanos 1,5 16V
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 16
Wysłany: 2010-11-05, 10:22   [Lanos] Silniczek krokowy czy sprzęgło?

Witam od jakiegoś czasu mam problem z Lanosem (99r, 1.5 16V). Problem pojawiał się gdy silnik był zimny (lecz nie zawsze), mianowicie po odpaleniu auta ruszając dodawałem gazu lecz bez efektu autko rozpędzało się bardzo powoli i dopiero po przejechaniu jakichś 50m skokowo dostawało mocy (szarpanie). Pojechałem do serwisu Daewoo na diagnostykę. Skasowano mi błędy z rozruchu, wymieniono świece i przewody wysokiego napięcia. Teraz natomiast pojawiło się falowanie obrotów ale też tylko gdy silnik jest zimny natomiast nawet na ciepłym silniku gdy dojeżdzam do skrzyżowania na luzie i hamuję podczas końcowego etapu hamowania obroty (stan jałowy około 900 obr./min) spadają wraz z prędkością do 6-7 do momenty aż silnik zacznie się delikatnie dławić a wtedy obroty wracają do normalnego stanu. Proszę o pomoc i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez picasso_088 2010-11-15, 08:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2010-11-05, 10:46   

zaślep EGR tak na początek, wyczyść też przepustnicę i sprawdź TPS (czujnik położenia przepustnicy)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Popmean
Grupa Łódzka
Koordynator

Auto: Lanos
Imie: Michał
Pomógł: 69 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 3562
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-05, 12:48   Re: Silniczek krokowy czy sprzęgło?

picasso_088 napisał/a:
Witam od jakiegoś czasu mam problem z Lanosem (99r, 1.5 16V). Problem pojawiał się gdy silnik był zimny (lecz nie zawsze), mianowicie po odpaleniu auta ruszając dodawałem gazu lecz bez efektu autko rozpędzało się bardzo powoli i dopiero po przejechaniu jakichś 50m skokowo dostawało mocy (szarpanie). Pojechałem do serwisu Daewoo na diagnostykę. Skasowano mi błędy z rozruchu, wymieniono świece i przewody wysokiego napięcia. Teraz natomiast pojawiło się falowanie obrotów ale też tylko gdy silnik jest zimny natomiast nawet na ciepłym silniku gdy dojeżdzam do skrzyżowania na luzie i hamuję podczas końcowego etapu hamowania obroty (stan jałowy około 9000 obr./min) spadają wraz z prędkością do 6-7 do momenty aż silnik zacznie się delikatnie dławić a wtedy obroty wracają do normalnego stanu. Proszę o pomoc i pozdrawiam.


A ja bym zaczal od czyszczenia krokowca. U mnie pomoglo



FOTOSHOP TO NIE SĄ STENSY i SPASY !
 
 
 
picasso_088

Auto: Lanos 1,5 16V
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 16
Wysłany: 2010-11-12, 22:05   

Kupiłem silniczek krokowy bo jego wymiana to 5min, po weekendzie wymienię i napiszę czy pomogło. Dzięki i pozdrawiam, Piotrek.
 
 
Daniel
Grupa Małopolska
_


Auto: GM & VAG
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 6803
Wysłany: 2010-11-12, 22:08   

picasso_088, kupiłeś silniczek krokowy z napisem "assembled in mexico" ??
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
picasso_088

Auto: Lanos 1,5 16V
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 16
Wysłany: 2010-11-13, 21:53   

Nie, papierowy kartonik na nim numer 59602 a w środku silniczek z emblematem "Getze". Zakupiony na aukcji http://allegro.pl/silnik-...1292901030.html a czemu pytasz?
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2010-11-13, 22:00   

picasso_088 napisał/a:
a czemu pytasz?


bo tylko assembled in mexico działają w pełni poprawnie i naprawdę długo ;)

jak zobaczyłem cenę to już podejrzewam jak to będzie działać :D



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
picasso_088

Auto: Lanos 1,5 16V
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 16
Wysłany: 2010-11-14, 21:25   

W sumie to nie wiem czy to krokowiec i jak go wyciągnę to może się okazać że jest w dobrym stanie. Za radą poczytałem o EGR i trafiłem na artykuł http://www.vectra-unlimit...orady/egr2.html . Objawy zgadzają się prawie w 100%... poza gaśnięciem (czyli chyba u mnie wcześniejsze stadium), tak czy inaczej raczej czeka mnie wymiana EGR.
 
 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 489 razy
Wiek: 47
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7763
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-11-15, 05:55   

picasso_088 napisał/a:
(stan jałowy około 9000 obr./min)
niezle obrotki :D
picasso_088 napisał/a:
tak czy inaczej raczej czeka mnie wymiana EGR.
albo jaki ci napisal riper, zaslep go ;)
 
 
picasso_088

Auto: Lanos 1,5 16V
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 16
Wysłany: 2010-11-15, 08:35   

Z tymi obrotami to oczywiście pomyłka jedno zero za dużo mi się wcisnęło... A co daje zaślepianie EGR bo zielony jestem, jakie są tego plusy i minusy?
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2010-11-15, 09:58   

minusów brak, są same plusy ;) od EGR_u sporo złych rzeczy się dzieje, obroty np lecą na pysk, auto lubi gasnąć i takietam



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
picasso_088

Auto: Lanos 1,5 16V
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 16
Wysłany: 2010-11-15, 21:05   

Nie, żebym Cie RIPER kwestionował ale jakoś ciężko mi uwierzyć w brak minusów, skoro to wogóle nie jest potrzebne to po co to montują w lanku?? Ale mimo wszystko ma jeszcze dwa pytania... Czy przy zaślepieniu EGR też muszę wymieniać na nowy? Wartykule który podałem wyżej koleś w objawach pisał o delikatnym wzroście w spalaniu i u mnie jest podobnie, wydaje mi się że koło 1-2l pali za dużo. Rozumiem, że po wymianie spalanie powinno wrócić do normy, więc pytanie nr 2 brzmi czy po zaślepieniu też?

EDIT

Ok poczytałem jeszcze trochę i stwierdzam że to EGR w 100% (przekonała mnie wzmianka w jednym artykule na który się natknąłem że oprócz falowania po wysprzęgleniu i wzrostu spalania, także występuje spadek mocy i SZARPANIE przy dodawaniu gazy / puszczania pedału gazu). Chętnie zaślepię to k$#%stwo, pytanie tylko skąd wziąść zaślepkę i jak jest z dostępem gdzie jest ten zawór w 1.5 16V. Jeśli ktoś posiada szkic zaślepki z wymiarami to byłbym wdzięczny bo szwagier mi w robocie wytnie. Wygląda na to że koniec kłopotów z Lanosem już niebawem :jupi:
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2010-11-15, 22:45   

zaślepianie jest banalne jak ..., zdejmujesz podciśnienie od strony EGR_a i wkręcasz w nie śrubę na ciasno, samym zaworem EGR się nie przejmujesz bo bez podciśnienia się nie otworzy, natomiast wężyk podwieszasz tak żeby nie latał pod maską i po sprawie ;)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
picasso_088

Auto: Lanos 1,5 16V
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 16
Wysłany: 2010-11-15, 23:47   

Chyba że EGR jest uszkodzony a u mnie może tak być bo nie pracuje prawidłowo... wtedy i bez podciśnienia może się otworzyć?? Pytam bo na allegro znalazłem typa który sprzedaje podkładki zaślepiające pod EGR do opla. Napisałem mu maila czy na zamówienie by nie zrobił do lanosa i napisał, że ma taką która powinna pasować ale żebym mu podał dla pewności rozstaw śrub (będę musiał sprawdzić jutro). Czy to nie było by lepsze rozwiązanie?
Ostatnio zmieniony przez picasso_088 2010-11-15, 23:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2010-11-15, 23:48   

picasso_088 napisał/a:
wtedy i bez podciśnienia może się otworzyć??


niee



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt