Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2010-11-05, 13:01 [Nexia] stukanie w silniku
Witam, od dłuższego czasu stuka mi w silniku. Stuki są miarowe jak wolne obroty to wolniej jak szybkie to szybciej. Dźwięk podobny do tarki i pochodzi z okolic pokrywy zaworów. Podejrzewam, że to popychacze. Dużo ludzi mówi żeby przegazować samochód i może przestanie, u mnie po przegazowaniu przez jakiś czas słychać bardzo głośno ( taki trochę metaliczny dźwięk ) a potem już klekocze tak jak zwykle. Mam zalany mobil 10w40. Da się to naprawić jakimś tanim kosztem np, jakiś "ulepszacz" dodać czy coś , czy wymieniać popychacze? Jaki koszt może być robocizny? Dzięki za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony przez wromich 2010-11-05, 13:22, w całości zmieniany 1 raz
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Koenig Weteran Moher Power
Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz Pomógł: 115 razy Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 6281 Skąd: Miechów
Wysłany: 2010-11-05, 13:15
Poza tym popychacze jak mają mało oleju to nie wydają metalicznych dźwięków tylko "cykają"
no można w sumie tez tak to nazwać, ale po przegazowaniu "cykają" dużo głośniej. Czyli co mogę zrobić?
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2010-11-05, 14:10
a na oleju ile jest przejechane?
Koenig Weteran Moher Power
Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz Pomógł: 115 razy Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 6281 Skąd: Miechów
Wysłany: 2010-11-05, 14:19
Inne pytanie: sprawdziłeś poziom oleju?
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
noname [Usunięty]
Wysłany: 2010-11-05, 14:51
wromich, sa dodatki do oleju , cena około 50 zł
Koenig Weteran Moher Power
Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz Pomógł: 115 razy Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 6281 Skąd: Miechów
Wysłany: 2010-11-05, 14:54
noname napisał/a:
sa dodatki do oleju
Ok, ale czy ich stosowanie jest zasadne? Śmiem wątpić w to że ich działanie nie szkodzi silnikowi na dłuższą metę.
noname [Usunięty]
Wysłany: 2010-11-05, 14:57
Koenig, ja osobiście tego nie lałem w silnik , w moim przypadku zmiana oleju namobil uspokoiła popychacz, z tego co mówił mi znajomy co robi z autami i sam jeździł kiedyś lanosem , te dodatki faktycznie pomagają i leje sie to raz , przy kolejnej wymianie juz nie ma takiej konieczności
Koenig Weteran Moher Power
Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz Pomógł: 115 razy Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 6281 Skąd: Miechów
Wysłany: 2010-11-05, 15:00
Kurcze, dopiero teraz załapałem że temat dotyczy Nexii
Czy w Nexii tak samo jak w Lanosie popychacze są hydrauliczne?
powiem tak, od początku jeżdżę na mobilu 10w40 , problem zaczął się jakieś pół roku temu, wymieniłem olej i filtr na taki sam i nic nie pomogło...
jjmag [Usunięty]
Wysłany: 2010-11-06, 09:30
zaopatrz się w nową uszczelkę pod pokrywę zaworów a następnie zdemontuj pokrywę zaworów i popatrz jak wygląda wałek rozrządu a szczególnie krzywki na nim główną uwagę zwróć na pierwszy cylinder od strony aparatu zapłonowego z tego względu że tam popychacze najsłabiej są dosmarowywane przez olej i tam popychacze po prostu lubia stanąć w nexi która niedawno kupilem doszło do takiego stanu że wałek wytarło na okrągło na jednej z krzywek i też łomotał pomimo tego że odpalał normalnie
ok, a co jeżeli chodzi o wałek od lanosa? opłaca się go włożyć do nexii?
jjmag [Usunięty]
Wysłany: 2010-11-08, 13:57
jeżeli masz tradycyjne 8V nie e-teca z laniego to wszystko pasi plug&pley tylko jeśli tak chcesz to zrobić to wymieniał wałek razem z tą aluminiową obudową i ewentualnie powymieniaj uszczelniacze jak już masz na wierzchu bo inaczej będziesz musiał wieźć tam gdzie regenerują wały żeby ci wstawili wałek od nowa bo on również jest wyosiowany i nie wiem czy nie na panewkach