Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Lanos 1.5 DOHC 2000
Imie: Piotr Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 119 Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-11-07, 14:32 [Lanos] chyba cos z silnikiem
dolewam srednio litr oleju na 10000 km, wszystko bylo ok...
znow zaczely mi stukac zawory, wiec pomyslalem, ze doleje oleju, zrobilem to.
nie ustalo stukanie zaworow, a pojawilo sie jeszcze takie pukanie po prawej stronie silnika, wlasciwie nie pukanie, tylko takie cykliczne tarcie
dolewajac oleju zauwazylem bialy nalot pod korkiem wlewu oleju... pod korkiem plynu chlodniczego jest czysto dodam ze na trasie, caly czas jadac, nie dogrzewa do konca silnik, to tak od miesiaca, myslalem ze to termostat, ale zaczynam miec watpliwosci...
co to moze byc, jak to naprawic i czy moge wrocic do domu 200km tym lanosem :/
[Za duży obrazek w podpisie]
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
xemik
Auto: Lanos 1.5 16V SE 2000r Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 31
Wysłany: 2010-11-07, 15:39
Tarcie po lewej stronie To może być pasek rozrządu
Masło pod korkiem wlewu oleju bierze się stad,że silnik jest niedogrzany bo termostat jest do wymiany.
piciks
Auto: Lanos 1.5 DOHC 2000
Imie: Piotr Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 119 Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-11-07, 15:43
tarcie wlasnie jest z drugiej strony...
[Za duży obrazek w podpisie]
snajki30
Auto: Szalone lekko zardzewiale Espero 1,8 Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 594
Wysłany: 2010-11-07, 15:45
xemik napisał/a:
Tarcie po lewej stronie To może być pasek rozrządu
Masło pod korkiem wlewu oleju bierze się stad,że silnik jest niedogrzany bo termostat jest do wymiany.
Tzw maslo bierze sie tez stad ze uszczelka pod glowica do wymiany. Do kolegi ktory to napisal czy sprawdzales poziom plynu chlodniczego i w jakim on jest stanie jesli znajduje sie w zbiorniczku. Jesli szybko ubywa to jeden objaw, drugi to brak ogrzewania w samochodzie na cieplym silniku, czyli odpal autko poczekaj az zacznie sie podnosic temp silnika nastepnie odkrec na maksa ogrzewanie, jesli przez chwile bedzie pozniej nie...moze byc UPG
xemik
Auto: Lanos 1.5 16V SE 2000r Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 31
Wysłany: 2010-11-07, 16:16
Faktycznie,może to być UPG,ale wtedy muszą być ubytki płynu lub jego wymiesznie z olejem
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
piciks
Auto: Lanos 1.5 DOHC 2000
Imie: Piotr Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 119 Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-11-07, 16:30
plynu ubywa tyle co nic... nakretka od zbiorniczka czysta... kiedy stoje wszystko jest ok... grzeje normalnie. zastanawiam sie czy to moze byc filtr oleju niedrozny, albo cos takiego... bo poziom oleju juz jest ok...
[ Dodano: 2010-11-07, 22:41 ]
dzieki za pomoc
znajomy emerytowany mechanik posłuchał i stwierdził, że to szklanki popychaczy...
Że mam wymienić olej i powinno ustać... i jechać do Poznania (wsadziłem karton przed chłodnicę, co by się bardziej grzał, o dziwo zadziałało
Teraz pytanie... Czy trzeba te szklanki wymienić? czym grozi takie zdarzenie? (jak bylo to sorry, użyję szukajki, jeżeli nikomu nie będzie się chciało odpisywać...)
[Za duży obrazek w podpisie]
jjmag [Usunięty]
Wysłany: 2010-11-08, 12:08
dupa tam a nie szklanki najprawdopodobniej powyrabiały sie już popychacze chydrauliczne i dają odgłos podobny do szklanek a odnośnie pukania to radze zdemontować pokrywę zaworów i obejrzeć jak wygląda wałek rozrządu szczególnie że czytam że odgłosy nie dochodzą od strony rozrządu 8V ma przypadłość że nie dosmarowuje w pełni pierwszego cylindra od strony aparatu przez co szybciej zużywają się tam popychacze i pieski zaworowe, w nexii która kupiłem doszło do tego że wytarło krzywkę na wałku do zera