Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam,
Mam kilka pytań dotyczących strony technicznej daewoo leganzy z 2000 r. silnik 2.0 DOHC 1998 cm3 98 kW.
•Jakiej firmy polecacie sprzęgło? LUK czy Sachs?
•Jakiej klasy lepkości polecacie olej do skrzyni biegów? (1.8l pojemność skrzyni biegów) - Castrol 75w90 ?
•Jakiej firmy polecacie olej? Mobil 1 10w40 wystarczy?
•Jakiej firmy polecacie filtr powietrza (Knecht? JC Premium?)
•Jakiej firmy polecacie świece zapłonowe (Denso?)
•I chyba najważniejsze pytanie czy jest na forum jest jakiś polecany mechanik na terenie woj. Lubelskiego najlepiej Lublin?
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez todayee 2010-11-14, 15:55, w całości zmieniany 1 raz
• Uściślając zakupię oryginalny produkt firmy LUK
• Pali sporo około 1l/1000 km Mobil 1 10w40 sądzę, że będzie odpowiedzi
• Filtr powietrza - Knecht
• Świece - Denso
•Jakiej klasy lepkości polecacie olej do skrzyni biegów? (1.8l pojemność skrzyni biegów) - Castrol 75w90 ?
Pozdrawiam!
Gość
Wysłany: 2010-11-14, 15:47
todayee napisał/a:
Pali sporo około 1l/1000 km
Dużo .
kapsel1984 [Usunięty]
Wysłany: 2010-11-14, 15:54
JC nie polecam. Powód kupiłem filtr oleju zamontowałem po 4 miesiącach szlak trafił uszczelkę i olej leciał. Jak już to kup polskiego Filtrona bardziej pewne filtry.
GO41L EP80W90 1L GL4 Mineralny olej do skrzyń biegów manualnych oraz sekwencyjnych a także do
przekładni hipoidalnych,stożkowych przekładni zębatych oraz podwójnej redukcji wału tylnej osi by Comma.
gazniczek
Auto: Nubira I 2.0 LPG Pomógł: 84 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 2479 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-14, 16:55
- 03, -04l na 1000 km moim zdaniem ok - bo moja ma 4-5 właściciela, ale litr to chyba za dużo.
--Filtry od Polskiego producenta czyli Filtrona i będzie OK.
---Jeżeli założymy, że Legia ma silnik podstawowy i skrzynię identyczną z Nubi (a nie ma powodu, aby takiego założenia nie czynić a wręcz przeciwnie jest to prawie pewne to tak jak wspominał moder Pietrolot SAE 80W)
----olej do silnika jaki masz? stosuj te zalecane na forum np: firmy Mobil - sam proponujesz półsyntetyk a może masz syntetyk więc po co zmieniać (może dlatego, że bierze litr?) Może masz rację, że jak bierze litr to 10W40 OK - na razie pozostałbym przy tym - tej klasie. Chyba, że masz syntetyk i tyle bierze-przez jaki czas taki pobór miesiąc dwa, 1000-3000 km nie musi oznaczać katastrofy choć stanowi podstawę do niepokoju.
----- świece jakoś ufałem mechanikom i nie narzekałem na spalanie - nie wiem jakie mam - to nie znaczy, że nie warto zastosować tych co ferajna poleci
phoenix71
Auto: Lanos 1.5 16V LPG BRC Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 88 Skąd: Polkowice
Wysłany: 2010-11-14, 19:16
Mobil tylko z dobrego zrodla najlepiej z zagranicy. W polsce jest bardzo duzo podrobek i stad tez moze brac olej http://www.forumbrzeg.pl/...pic.php?t=14976 , znam przypadek ze gosc mieszka w angli jezdzac na mobilu , przyjechal do polski do rodziny zmienil olej na mobil i samochod zaczal mu klekotac i brac olej, wrocil do angli zmienil na mobila tam kupionego i autko odzylo. Wiec tylko z dobrego zrodla, lub na inny ktory nie jest rozlewany w polsce. W skrzyni, mysle ze posiada taki jak lanos ja u siebie mam Castrol TAF-X 75W90 i jestem bardzo zadowolony, jest drogi ale tylko raz sie wymienia, przynajmniej w zimie spokoj, wiekszosc zalewa Mobil Mobilube 1 SHC 75W-90
A więc tak zakupię :
• sprzęgło firmy LUK i tutaj rodzi się moje pytanie czy oprócz tego należy wymienić również to:
- mechanizm zmiany biegów (nr. katalogowy 90 342 949), 129 zł
- wybierak dźwigni zmiany biegów (nr. katalogowy 96 144 874) 43 zł
- wysprzęglik kompletny ze wspornikiem (nr. katalogowy 96 243 476) 87 zł
- sworzeń złącza mechanizmu zmiany biegów (nr katalogowy 09208-08001) 2 zł
• skrzynię zaleję świeżutkim olejem marki Castrol TAF-X 75W90 i czy taki olej jest odpowiedni?, kolega Pierolot poleca SAE 80w?
phoenix71
Auto: Lanos 1.5 16V LPG BRC Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 88 Skąd: Polkowice
Wysłany: 2010-11-15, 20:15
todayee napisał/a:
SAE 80w
jest to mineralny, 75w90 to syntetic. Kiedys pisalem maila do shella. Oto odpowiedz : "Jeśli chodzi o skrzynię biegów to proponuję zastosowanie oleju Transaxle 75W-90.
Jest to olej, który posiada najlepsze własności niskotemperaturowe i zapewnia dłuższe przebiegi niż Spirax GX 80W-90 i oczywiście Spirax G 80W-90." To bylo do lanosa a lanos tez ma zalecane SAE 80W
Zaintrygowany postem kolegi Daniel link do tematu tutaj http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=29229 biję się z myślami czy może nie zakupić tych części, które dodatkowo wymienił jeden z klubowiczów mianowicie chodzi mi o:
- mechanizm zmiany biegów (nr. katalogowy 90 342 949), 129 zł
- wybierak dźwigni zmiany biegów (nr. katalogowy 96 144 874) 43 zł
- wysprzęglik kompletny ze wspornikiem (nr. katalogowy 96 243 476) 87 zł
- sworzeń złącza mechanizmu zmiany biegów (nr katalogowy 09208-08001) 2 zł
Koszt całej operacji wzrośnie o około 260 zł ale jak wiadomo robić raz a porządnie A jakie jest Wasze zdanie? Leganza ma przejechane już blisko 300 tysięcy kilometrów no i powiem, że sprzęgło jest w opłakanym stanie Czekam na Wasze odpowiedzi!!
Całość operacji mniej więcej tak się kształtuje:
Sprzęgło:
- LUK (623 2360 60)
- Mechanizm zmiany biegów (nr. katalogowy 90 342 949)
- Wybierak dźwigni zmiany biegów (nr. katalogowy 96 144 874)
- Wysprzęglik kompletny ze wspornikiem (nr. katalogowy 96 243 476)
- Sworzeń złącza mechanizmu zmiany biegów (nr katalogowy 09208-08001)
- Olej do skrzyni biegów Castrol EP 80w (2 litry)
- Łożysko dźwigni sprzęgła (nr. FL0002D)
Pozdrawiam!
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2010-11-16, 11:32
ja bym robił raz porządnie i będziesz miał spokój na długi czas
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
No i tak uczynię Jeszcze zostaje kilka elementów mechanicznych m.in. porządna regulacja lpg, amortyzatory i hamulce. Autko trafiło niedawno w moje łapki a ja lubię jeździć raczej samochodami zadbanymi i w 100 % sprawnymi mechanicznie .