X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Tico] Sciąga w prawo=zła zbieżność?

Autor Wiadomość
Kamil84


Auto: TICO
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 172
Skąd: LLB
Wysłany: 2010-11-23, 08:39   [Tico] Sciąga w prawo=zła zbieżność?

Podejrzewam że mam rozregulowaną zbieżność bo jak puszczę kierownice to trochę ściąga w prawo (przy ok 90km/h można na chwilę puścić kierownicę bez wjeżdżania do rowu;)) i wydaje mi się jakby trochę drżał-niepewnie się go prowadzi i nosi go na boki chociaż nie ma luzów. Albo tylko mi się wydaje - ale jak kiedyś jechałem Tico znajomego to jechał jak czołg-że kilkaset metrów można było jechać prosto. Niedługo jadę wymieniać opony na zimówki i tak się zastanawiam czy opłaca się ustawiać od razu zbieżność? A może to ściąganie to wina wyważenia i po wymianie problem zniknie? I czy taka mała rozbieżność może być niebezpieczna na śliskiej nawierzchni?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
christoph
Grupa Mazowiecka


Auto: Lanos 2.5 v6
Imie: Krzysiek
Pomógł: 30 razy
Wiek: 28
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1347
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-23, 08:44   

no jak mówisz, że nie masz zadnych luzów to warto zrobić zbieżność.

moze być wina wyważenia, złego cisnienia w oponach itd. zmień opony i jak sie nie poprawi to zrób zbieżność.
 
 
gazniczek

Auto: Nubira I 2.0 LPG
Pomógł: 84 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 2478
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-23, 08:47   

-Przyczyną może też być walnięty wahacz lub końcówka drążka kierowniczego.
-- Opony masz równo napompowane?
---Zbieżność też mogła sobie w las pójść.
---- Jak wymieniasz czy to wahacz czy końcówkę to trza zrobić zbieżność, bo po roku zjedziesz oponę lub opony.
:piwo:
 
 
Kamil84


Auto: TICO
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 172
Skąd: LLB
Wysłany: 2010-11-23, 08:54   

gazniczek napisał/a:
-- Opony masz równo napompowane?


No nie koniecznie, ale dużej róznicy to nie ma
 
 
christoph
Grupa Mazowiecka


Auto: Lanos 2.5 v6
Imie: Krzysiek
Pomógł: 30 razy
Wiek: 28
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1347
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-23, 08:57   

Kamil84 napisał/a:
gazniczek napisał/a:
-- Opony masz równo napompowane?


No nie koniecznie, ale dużej róznicy to nie ma


to zacznij od tego ;)
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Marcin_1998

Auto: Nie Deawoo
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 419
Wysłany: 2010-11-23, 09:19   

Kamil84 napisał/a:
gazniczek napisał/a:
-- Opony masz równo napompowane?


No nie koniecznie, ale dużej róznicy to nie ma


Jeśli po napompowaniu nadal sciąga, to proponuję zmienić opony na zimowe i zobacz, czy objaw ustąpił. Ewentualnie zamień prawe koło z lewym i zobacz, czy nie zacznie sciągać w lewo. Jeśli tak to wina opon. Jeśli nie ustąpił, to obejrzyj zawieszenie (czy nic nie wybite) i dopiero skontroluj zbieżność.
 
 
kapsel1984
[Usunięty]

Wysłany: 2010-11-23, 10:26   

ściągać też może przez zapieczone hamulce. Najlepiej po dotykać felgi po jeździe czy nie są gorące.
 
 
Kamil84


Auto: TICO
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 172
Skąd: LLB
Wysłany: 2010-11-23, 10:49   

kapsel1984 napisał/a:
ściągać też może przez zapieczone hamulce. Najlepiej po dotykać felgi po jeździe czy nie są gorące.

Były trochę zapieczone, ale już wyczyszczone i wymienione tarcze i klocki. Trochę się nagrzewa bo jeszcze się dociera. A możliwe żeby przez zapieczone hamulce na stałe coś się rozregulowało w układzie kierowniczym?
 
 
Marcin_1998

Auto: Nie Deawoo
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 419
Wysłany: 2010-11-23, 10:52   

Kamil84 napisał/a:
kapsel1984 napisał/a:
ściągać też może przez zapieczone hamulce. Najlepiej po dotykać felgi po jeździe czy nie są gorące.

Były trochę zapieczone, ale już wyczyszczone i wymienione tarcze i klocki. Trochę się nagrzewa bo jeszcze się dociera. A możliwe żeby przez zapieczone hamulce na stałe coś się rozregulowało w układzie kierowniczym?


Raczej nie, ale może jeszcze delikatnie łapać skoro się nagrzewa i wtedy będzie sciągać. Wyrównałeś już ciśnienie w kołach? :D
 
 
Kamil84


Auto: TICO
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 172
Skąd: LLB
Wysłany: 2010-11-23, 10:58   

Marcin_1998 napisał/a:
Wyrównałeś już ciśnienie w kołach?

Jednak dzisiaj pojadę wymieniać opony to mi wyrównaja ;)
 
 
Marcin_1998

Auto: Nie Deawoo
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 419
Wysłany: 2010-11-23, 10:59   

Kamil84 napisał/a:
Marcin_1998 napisał/a:
Wyrównałeś już ciśnienie w kołach?

Jednak dzisiaj pojadę wymieniać opony to mi wyrównaja ;)


Od tego zacznij, bo niepotrzebnie może kombinujesz, a okaże sie to takie błache :D
 
 
Błachu
Grupa Łódzka


Auto: Lanos Evo
Imie: Piotr
Pomógł: 22 razy
Wiek: 25
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 909
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2010-11-23, 11:03   

Jeszcze jest opcja zapieczonych łozysk kolumny mc persona, ale to bym zostawil na koniec jak nic nie pomoże :)
 
 
 
Kamil84


Auto: TICO
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 172
Skąd: LLB
Wysłany: 2010-11-23, 11:06   

Bo jak kupiłem w sierpniu to jeszcze nie pompowałem
 
 
Marcin_1998

Auto: Nie Deawoo
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 419
Wysłany: 2010-11-23, 12:18   

Kamil84 napisał/a:
Bo jak kupiłem w sierpniu to jeszcze nie pompowałem


:wgłowe: No to pięknie..... :lol:
 
 
CapsLock
[Usunięty]

Wysłany: 2010-11-23, 12:20   

Kamil84, ciśnienie w kołach trzeba sprawdzać. przed dłuższymi wyjazdami przeważnie. ja sprawdzam raz w tygodniu czy nic nie ubywa.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt