Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam, od wczoraj przesiadłem się z matiza na Nubirę 98r. I chciałem naturalnie moje audio przerzucić do Nubiry. Problem jest taki że w matizie (przy przejściówce na ISO) radio można było włączyć dopiero po zapłonie i tak było okej, gdyż posiadam radio Alpine 9874R które musi być tak podłączone z racji poboru prądu w przypadku gdy jest podpięte bezpośrednio pod akumulator (informacja uzyskana przy zakupie radia). Natomiast w Nubirze niestety radio można włączyć kiedy się chce. Stąd pytanie (po godzinnej walce z Search-em) skąd wziąć zasilanie po zapłonie? piny do ISO już zakupiłem i bez problemu podmienię kabel. Tylko nie wiem gdzie się wpiąć w inst. auta żeby nie było żadnych problemów z prądem dochodzącym do radia. Montaż radia w Car Audio 50złm więc wolał bym je zaoszczędzić jeśli do szczęścia brakuje mi tylko jednego kabelka.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez ivanhxc 2010-12-13, 23:03, w całości zmieniany 1 raz
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Gość
Wysłany: 2010-12-05, 23:00
W aucie powinieneś miec dwa przewody + czerwony , to prąd po włączeniu stacyjki i + żółty na podtrzymanie pamięci . Jeżeli instalacja nie była dłubana to po wpiąciu przejścwki powinno byc wszystko tak jak fabryka przewidziała , czyli radio gra dopiero po przekręceniu stacyjki .
ivanhxc [Usunięty]
Wysłany: 2010-12-05, 23:08
czyli to że radio mogę włączyć bez klucza znaczy że ktoś musiał przerobić instalacje fabryczną tak? Powiem szczerze że widziałem że jest ISO nie ciągnąłem go żeby sprawdzić co jest dalej, podpiełem radio z kluczykiem w kieszeni i dało się włączyć. To muszę jutro rozebrać to bardziej i sprawdzić czy jest fabryczna kostka i czy jest coś przerobione.
Gość
Wysłany: 2010-12-05, 23:09
ivanhxc, może poprostu + czerwony z radia podpięty jest pod + żółty z auta .
ivanhxc [Usunięty]
Wysłany: 2010-12-05, 23:11
może być i tak, sprawdzę to jutro na pewno i jak jest tak jak piszesz to zamienię te kable.
Dzięki za pomoc
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
ivanhxc [Usunięty]
Wysłany: 2010-12-13, 23:11
Dodaję do tematu jeszcze jedno pytanie: Jakie kolory kabli w kostce nubir-owskiej odpowiadają za tylne głośniki? u mnie poprzedni właściciel montował sam (bądź jakiś inny geniusz) ISO lutując kable i teraz niezależnie czy steruję lewo-prawo czy też przód-tył głośniki i tak chodzą lewo-prawo ;| co wydaje się niemożliwe. Na szczęście przód i skrzynia są pod wzmacniaczem, aczkolwiek brakuje z tyłu odrobinę wysokich tonów i chciał bym tam coś zamontować w przyszłości nie koniecznie ciągnąc nowe kable. Aha dodam że kolory kabli przy głośnikach które już tam były to brązowy i żółty zarówno przy lewym jak i prawym, niestety z przodu do kostki ISO odpowiedzialnej za głośniki nie dochodzą takie kable. A głośniki, teoretycznie, fabryczne papierowe o małej mocy porostu zdemontowałem skoro i tak nie było możliwości ich przyciszenia, a i bas lepiej się niesie przez otwory w półce. Dodam że przy głośnikach z tyłu nie było żadnych kostek, musiałem ucinać kable.
Wracając do tematu pierwszego to rzecz dziwna, faktycznie kabel żółty i czerwony istniał, z tym że w ISO z Radia miałem na odwrót kabel czerwony to stacyjka a żółty +, ale przepiąłem bez problemu i radio jest jak trzeba po zapłonie i nie traci pamięci.
Pozdro