Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Daewoo Leganza 2.0 CDX De Lux
Imie: Marcin
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 804 Skąd: Warszawa Bielany WD
Wysłany: 2014-02-26, 17:05
Przez ten czas, co nie pisałem, nic strasznego się nie działo. Samochód jeździ, aż miło. Silnik bez problemów, trochę rzeczy wymieniłem w samochodzie:
- rozrząd w 2012,
- walczę ciągle z uszczelką pod pokrywą zaworów,
- o oleju, świecach i kablach nie wspominam,
- komplet opon na zimę 195/65 R15 Goodyear Ultragrip 8 + nowe felgi stalowe z Toyoty Avensis kupione w 2011 roku
- na ten sezon musiałem wymienić dwie opony letnie, wybór padł dalej na Nokiany, tym razem Nokian Line w rozmiarze 205/60 R15
- wymiana wkładu lusterka od strony kierowcy,
- wymiana przewodów hamulcowych, tarcz przód i tył na Mikody i klocki TRW w 2013 lato + regeneracja zacisków z tyłu
- wymiana układu wydechowego - pierwszy, drugi i trzeci tłumik
- łożyska z tyłu w 2012
- raz wymieniałem w sierpniu 2013 tuleje wahacza,
- kupiłem antenę elektryczną pod koniec 2013.
Obecnie mam przejechane 208 tysięcy kilometrów, czyli ja zrobiłem już 60,5 tysiąca kilometrów.
Do zrobienia została:
- skrzynia biegów, bo czasami wyje,
- łożysko Macphersona z prawej strony z przodu,
- uszczelka pod pokrywą zaworów,
- maglownica.
Zdjęcia zrobię jutro, to coś wstawię na forum, żeby były aktualne, jeszcze na stalówkach .
marcin192 Grupa Mazowiecka
Auto: Daewoo Leganza 2.0 CDX De Lux
Imie: Marcin
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 804 Skąd: Warszawa Bielany WD
Wysłany: 2014-02-27, 12:33
Kupiłem dzisiaj fabrycznie nową maglownicę, oryginalną, ze znaczkiem DAEWOO za 419zł brutto :] dawno nie byłem tak szczęśliwy z wydania 400 złotych wcześniej chciałem regenerować starą, a to koszt 600 zł bez vatu... do tego założenie 300zł i geometria 100zł, a tak będzie taniej i bardziej trwale :]
Zrobiłem zdjęcia, tak jak obiecywałem
Oto mój dzisiejszy zakup:
michasw Espero pałer
Auto: Espero 1.5
Imie: Michał
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 870 Skąd: TKA
Wysłany: 2014-02-27, 12:53
To jest właśnie atut Daewoo - śmieszne ceny części czekamy na foty
serwus
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22304 Skąd: WT
Auto: Daewoo Leganza 2.0 CDX De Lux
Imie: Marcin
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 804 Skąd: Warszawa Bielany WD
Wysłany: 2014-02-27, 13:05
michasw, Nie wiem czy części zawsze są tanie tak się trafiło, głównym problemem jest dostępność części... szukam też pokrywy zaworów i jedyną jaką znalazłem jest do sprowadzenia z Holandii za 813 zł... 8 ostatnich sztuk OKAZJA
DoLeCk, wymiana dopiero jak zaopatrzę się w pokrywę... chcę wszystko na raz zrobić, czyli olej, uszczelka, pokrywa, maglownica z geometrią, może skrzynia biegów, wymiana kół na letnie i przednich opon :]
Szukam obecnie oryginalnej skrzyni biegów, też nowej, więc jak ktoś ma, wie gdzie są, to byłbym bardzo wdzięczny za pomoc
marcin192 Grupa Mazowiecka
Auto: Daewoo Leganza 2.0 CDX De Lux
Imie: Marcin
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 804 Skąd: Warszawa Bielany WD
Wysłany: 2014-04-08, 10:40
Tydzień temu odebrałem samochód, wymienione:
- maglownica oryginalna + drążki
- uszczelka pokrywy zaworów
- świece NGK + przewodu NGK
- olej w silniku
- siłownik sprzęgła
- kompletne sprzęgło z dociskiem Valeo (Made in France)
- wymiana oleju w skrzyni biegów
- uszczelniacz wału
- zrobiona komputerowa zbieżność kół
- przeczyszczona pompa wspomagania + nowy płyn
- łożyska mcphersonów, bo pykały przy skręcaniu kierownicą.
Dodatkowo założyłem dwie nowe opony Nokian Line 205/65 R15 na tył, a stare przełożone na przód(bieżnik prawie jak nowe - przejeżdżone tylko 3 sezony).
Zastanawiam się nad rozebraniem i wygłuszeniem całego wnętrza, ktoś już to na pewno robił, pytanie tylko jakich materiałów użyć, żeby było OK. Widziałem też uszczelki szyb po 65-69zł, warto je wymienić?
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22304 Skąd: WT
Auto: Daewoo Leganza 2.0 CDX De Lux
Imie: Marcin
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 804 Skąd: Warszawa Bielany WD
Wysłany: 2014-04-08, 14:27
DoLeCk, kupiłem je jako nowe w 2011 roku więc są całkiem świeże
3 lata temu oglądałem Swifta z oponami z 2001 roku i opony były masakryczne, popękane z boku ze starości, ale właściciel powiedział, że on by na nich pojeździł jeszcze ze 2 sezony więc jak kto "lubi" i szanuje swoje życie
marcin192 Grupa Mazowiecka
Auto: Daewoo Leganza 2.0 CDX De Lux
Imie: Marcin
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 804 Skąd: Warszawa Bielany WD
Wysłany: 2017-10-11, 09:44
Temat do zamknięcia, auto zostało sprzedane.
Ponad 7 wspólnych lat, prawie 150 tysięcy kilometrów, nigdy nie zawiódł, ale trzeba pójść do przodu. Nowe auto kupione - Chevrolet Epica, niedługo założę nowy temat.