Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam mam lanosa 1.5 16v z Lpg
I tu mam pytanie w jakim zakresie obrotów zmienić biegi aby jeździć jak najekonomiczniej na lpg i na pb .
Słyszałem ze na pb to od 2300 do 2800 jak się kręci to wychodzi najekonomiczniej
A przy lpg przy 2500 zmieniać biegi
Jak wyglądają Wasze opinie i jak wy jeździcie w stylu eco ?
Pozdrawiam
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
CapsLock [Usunięty]
Wysłany: 2010-12-19, 23:53
Grzesiekdw, każdy jeździ po swojemu. Ja mojego doprowadzam do 3500 obrotów. Bo zmieniając biegi na niskich obrotach zaczniesz mulic na drodze.
Kniaź Wladimir [Usunięty]
Wysłany: 2010-12-20, 08:18
A ja nie mam obrotka więc biegi zmieniam "na ucho" + prędkościomierz:
1 na 2 przy 20 km/h
2 na 3 przy 40 km/h
3na 4 przy 60 km/h
Spalanie zarówno na Pb jak i na LPG w granicach normy i zdrowego rozsądku, z tym, że ilość LPG bardzo zależy od jakości gazu: Orlen 10,5 ,a Tezet Gaz 9,5 l /100km/h. Wszystko w mieście.
rgm
Auto: Lanos 1.6 16v
Imie: Robert Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 254 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-20, 21:00
jazdę przy ~2k można nazwać ekonomiczną , przy zmianach na ~2,5. Imo pozwala to na dość dynamiczną jazdę. Ale głównie chodzi o styl jazdy , hamowanie silnikiem , omijanie korków.
eco-jazda to bardziej jakiś rower mi się kojarzy.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
siwy7896
Auto: Laguna II phI 2.0T LPG
Imie: Rafał Pomógł: 78 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1930 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-20, 22:58
Ja tam jezdze do 2.5 - 3 tys czasem wiadomo jak kazdy do odcinki badz przy wyprzedzaniu do 3-4 tys ale jak jade spokojnie to na zimnym silniku do 2 tys, potem wyzej jak sie juz zagrzeje, a takto to jak nabardziej hamuje silnikiem a ze mam sekwencje wiec troszke zmniejsza to spalanie, choc nie zauwazylem:) Ale mam przynajmniej w myslach ze jezdze eko, albo sie staram:) Ale nie lubie jak za mna taki dojezdza mi do tylka jak hamuje silnikiem wiec staram sie to robic aby nie tamowac ruchu ale tez jak najczesciej i mysle ze jest o w miare ekologicznie bo naprawde eko sie nie da w warszawie.... Szczegolnie hamowac silnikiem bo ludzie zaraz patrza jakby lamaga jechala...
Yoshi Weteran
Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek Pomógł: 174 razy Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 8447 Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2010-12-20, 23:04
Grzesiekdw napisał/a:
jak wy jeździcie w stylu eco ?
W stylu ECO - do odcinki...
Grzesiekdw napisał/a:
Jak wyglądają Wasze opinie
Taka ECO jazda to dla mnie o kant d. rozbić.
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
Marcin_1998
Auto: Nie Deawoo Pomógł: 28 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 419
Wysłany: 2010-12-21, 09:09
Nie piłować .
Jeździć płynnie i przewidywać na drodze. Co z tego, ze wyprzedzisz 2, 3 samochody, jak 20 km dlaej będziesz 500 m przed nimi.
Delikatnie na rozgrzaniu.
A spalanie bedzie normalne.
gazniczek
Auto: Nubira I 2.0 LPG Pomógł: 84 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 2479 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-21, 10:00
Eko jest chodzenie na piechotę
Samochód z założenia nie jest eko chyba, że elektryczny ładowany w nocy.
Wracając do klu no to ruszam jak tylko szybkę przednią oskrobię, staram się nie przekraczać 3 tysi obrotów. Czasem przycisnę aby odmulić silnik i hamulce, bo czasem nawet bez powodu trza depnąć aby było git, ale nie codziennie:) Na czas zmiana oleju, świec i filtrów, jak zauważę że trza pędzić do gazownika na regulację to bezzwłocznie dzwonię i umawiam się na wizytę. O ile to możliwe staram się hamować silnikiem np: w niedzielę rano jak mały ruch. Tak to w lato klima jest po to aby jej używać więc włączam, radia słucham jak jadę sam, bo połowica nie lubi
Popmean Grupa Łódzka Koordynator
Auto: Lanos
Imie: Michał Pomógł: 69 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 3562 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-21, 12:34
U mnie jazda EKO lanosem zaczyna sie jak mi sie instalacja na gaz przelaczy...... Bo przy spalaniu 11 litrow przy jezdzie delikatnej spali mi 10 litrow to i tak mnie to nie rajcuje
FOTOSHOP TO NIE SĄ STENSY i SPASY !
Grzesiekdw [Usunięty]
Wysłany: 2010-12-21, 15:45
A do ilu sens kręcić lanosa podczas dynamicznej prostej na 2 auta ?
Figur Przyjaciel Prezes Zarządu
Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin Pomógł: 108 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 10015 Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2010-12-21, 17:24
Grzesiekdw napisał/a:
A do ilu sens kręcić lanosa podczas dynamicznej prostej na 2 auta
Do końca Skoro ma być dynamiczna jazda to spalanie się nie liczy