Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2011-01-18, 11:52 [Nubira II] Diwne zjawisko
Witam !!!
Może ktoś z szanownych kolegów będzie mógł pomóc.
W mojej Nubirce występuje dziwna zależność ustawienia pokrętła włączania nadmuchu, a ogrzewaniem tylnej szyby i lusterek.
Dokładnie to tak : Przy wyłączonym zapłonie (brak kluczyka w stacyjce) po przestawieniu pokrętła
na dowolną pozycję 1,2,3,4 włącza się ogrzewanie tylnej szyby i lusterek (zapala się lampka na włączniku) .Po włączeniu zapłonu lampka na przełączniku gaśnie iwszystko działa normalnie.
Ogrzewanie włącza się tylko po naciśnięciu włącznika. Problem zaczyna się po wyłączeniu zapłonu.
W przypadku pozostawienia pokrętła na dowolnym położeniu po zakończeniu jazdy i spokojnym udaniu się na spoczynek , rano mam akumulator z głowy.
Autko nabyłem już z taką przypadlścią.
Każda porada mile widziana.
Dziękuję i Pozdrawiam !!!
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
siwy7896
Auto: Laguna II phI 2.0T LPG
Imie: Rafał Pomógł: 78 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1930 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-18, 13:38
Proponuje rozebrac panel w poszukiwaniu zwarcie, innej mozliwosci nie widze, nie moze sie wlaczyc podgrzewanie szyby bez wlaczonego zaplonu, wiec albo zwarcie albo ktos cos kombinowal.
Alberciczek
Auto: Nubira II CDX Kombi Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 1762 Skąd: Tychy
Wysłany: 2011-01-18, 23:18
Napewno jest zwarcie na płytce w module sterowania ogrzewaniem. Tam jest sterownik, który steruje tym czasowym włączaniem i wyłączaniem grzania szyb i lusterek. I pewnie tam się coś popaliło i zrobiło zwarcie. Musisz w każdym bądz wyjąć ten panel z autka i wziąśc na biurko, rozebrać i sprawdzić jak wyglądają te płytki w środku. Jak będziesz go rozbierał, to pamiętaj jak były położone poszczególne elementy.
siwy7896
Auto: Laguna II phI 2.0T LPG
Imie: Rafał Pomógł: 78 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1930 Skąd: Warszawa
voltek Pomógł: 51 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 456
Wysłany: 2011-01-19, 01:54
Zanim zaczniesz cokolwiek rozbierać radzę spojrzeć na schemat,gdyż panel klimy zasilany jest bezpośrednio przez stacyjkę styk IGN2 i bezpiecznik bodajże F15 w kabinie.Sprawdź czy po wyjęciu tego bezpiecznika dmuchawa przestaje działać.Jeśli ustaje jej praca to masz uszkodzoną stacyjkę lub ew zwarcie na linii stacyjka - skrzynka.W samym panelu niema możliwości zwarcia,gdyż niema tam bezpośrednio napięcia z akumulatora(B+) no chyba ze ktoś tama coś namieszał
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
siwy7896
Auto: Laguna II phI 2.0T LPG
Imie: Rafał Pomógł: 78 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1930 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-19, 09:23
voltek napisał/a:
Zanim zaczniesz cokolwiek rozbierać radzę spojrzeć na schemat,gdyż panel klimy zasilany jest bezpośrednio przez stacyjkę styk IGN2 i bezpiecznik bodajże F15 w kabinie.Sprawdź czy po wyjęciu tego bezpiecznika dmuchawa przestaje działać.Jeśli ustaje jej praca to masz uszkodzoną stacyjkę lub ew zwarcie na linii stacyjka - skrzynka.W samym panelu niema możliwości zwarcia,gdyż niema tam bezpośrednio napięcia z akumulatora(B+) no chyba ze ktoś tama coś namieszał
Jasne ze przestanie dzialac, poniewaz z tego co mowisz odetnie calkowicie prad dochodzacy do panelu wiec nie ma mozliwosci zeby panel dzialal nawet po przekreceniu kluczyka, wiec to nie jest dobry sposob jak dla mnie.... Bo nic przez to nie uzyska... Jedynie sie dowie czy ktos oddzielnie prosto z akumulatora nie poprowadzil tam zasilania.
A tak wogole skad kolega jest?
voltek Pomógł: 51 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 456
Wysłany: 2011-01-19, 21:46
siwy7896 napisał/a:
voltek napisał/a:
Zanim zaczniesz cokolwiek rozbierać radzę spojrzeć na schemat,gdyż panel klimy zasilany jest bezpośrednio przez stacyjkę styk IGN2 i bezpiecznik bodajże F15 w kabinie.Sprawdź czy po wyjęciu tego bezpiecznika dmuchawa przestaje działać.Jeśli ustaje jej praca to masz uszkodzoną stacyjkę lub ew zwarcie na linii stacyjka - skrzynka.W samym panelu niema możliwości zwarcia,gdyż niema tam bezpośrednio napięcia z akumulatora(B+) no chyba ze ktoś tama coś namieszał
Jasne ze przestanie dzialac, poniewaz z tego co mowisz odetnie calkowicie prad dochodzacy do panelu wiec nie ma mozliwosci zeby panel dzialal nawet po przekreceniu kluczyka, wiec to nie jest dobry sposob jak dla mnie.... Bo nic przez to nie uzyska... Jedynie sie dowie czy ktos oddzielnie prosto z akumulatora nie poprowadzil tam zasilania.
A tak wogole skad kolega jest?
Nie jest najlepszym pomysłem dobieranie się od ręki do panela klimy jeśli usterkę możesz stwierdzić w minutę.Najlepiej jest sprawdzić wyjmując ten bezpiecznik.Jeśli dalej działa dmuchawa to jest jakaś kombinacja przy panelu.Jeśli ucichła to usterka jest taka jak napisałem wyżej .
.Mając schemat dużo się wyjaśnia.
Alberciczek
Auto: Nubira II CDX Kombi Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 1762 Skąd: Tychy
Wysłany: 2011-01-20, 10:46
Panel klimy ma więcej niż jedno zasilanie. Między innymi z włącznika świateł pozycyjnych. Ale tak czy inaczej, jak stacyjka jest wyłączona i światła pozycyjne zgaszone, to do panela klimy nie dochodzi żadne napięcie.
Może też być coś z masą na tym panelu - z włącznika na panel przychodzi masa i panel do cewki przekaźnika też podaje masę.