X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nubira II] Diwne zjawisko

Autor Wiadomość
TOP80

Auto: NUBIRA II 1,6 16V
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 4
Wysłany: 2011-01-18, 11:52   [Nubira II] Diwne zjawisko

Witam !!!
Może ktoś z szanownych kolegów będzie mógł pomóc.
W mojej Nubirce występuje dziwna zależność ustawienia pokrętła włączania nadmuchu, a ogrzewaniem tylnej szyby i lusterek.
Dokładnie to tak : Przy wyłączonym zapłonie (brak kluczyka w stacyjce) po przestawieniu pokrętła
na dowolną pozycję 1,2,3,4 włącza się ogrzewanie tylnej szyby i lusterek (zapala się lampka na włączniku) .Po włączeniu zapłonu lampka na przełączniku gaśnie iwszystko działa normalnie.
Ogrzewanie włącza się tylko po naciśnięciu włącznika. Problem zaczyna się po wyłączeniu zapłonu.
W przypadku pozostawienia pokrętła na dowolnym położeniu po zakończeniu jazdy i spokojnym udaniu się na spoczynek , rano mam akumulator z głowy.
Autko nabyłem już z taką przypadlścią.
Każda porada mile widziana.

Dziękuję i Pozdrawiam !!!
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
siwy7896


Auto: Laguna II phI 2.0T LPG
Imie: Rafał
Pomógł: 78 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1930
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-18, 13:38   

Proponuje rozebrac panel w poszukiwaniu zwarcie, innej mozliwosci nie widze, nie moze sie wlaczyc podgrzewanie szyby bez wlaczonego zaplonu, wiec albo zwarcie albo ktos cos kombinowal.
 
 
 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1762
Skąd: Tychy
Wysłany: 2011-01-18, 23:18   

Napewno jest zwarcie na płytce w module sterowania ogrzewaniem. Tam jest sterownik, który steruje tym czasowym włączaniem i wyłączaniem grzania szyb i lusterek. I pewnie tam się coś popaliło i zrobiło zwarcie. Musisz w każdym bądz wyjąć ten panel z autka i wziąśc na biurko, rozebrać i sprawdzić jak wyglądają te płytki w środku. Jak będziesz go rozbierał, to pamiętaj jak były położone poszczególne elementy.
 
 
siwy7896


Auto: Laguna II phI 2.0T LPG
Imie: Rafał
Pomógł: 78 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1930
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-19, 00:20   

Tu maszs moja porade co i jak sie rozbiera: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=27482
 
 
 
voltek

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 456
Wysłany: 2011-01-19, 01:54   

Zanim zaczniesz cokolwiek rozbierać radzę spojrzeć na schemat,gdyż panel klimy zasilany jest bezpośrednio przez stacyjkę styk IGN2 i bezpiecznik bodajże F15 w kabinie.Sprawdź czy po wyjęciu tego bezpiecznika dmuchawa przestaje działać.Jeśli ustaje jej praca to masz uszkodzoną stacyjkę lub ew zwarcie na linii stacyjka - skrzynka.W samym panelu niema możliwości zwarcia,gdyż niema tam bezpośrednio napięcia z akumulatora(B+) no chyba ze ktoś tama coś namieszał
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
siwy7896


Auto: Laguna II phI 2.0T LPG
Imie: Rafał
Pomógł: 78 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1930
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-19, 09:23   

voltek napisał/a:
Zanim zaczniesz cokolwiek rozbierać radzę spojrzeć na schemat,gdyż panel klimy zasilany jest bezpośrednio przez stacyjkę styk IGN2 i bezpiecznik bodajże F15 w kabinie.Sprawdź czy po wyjęciu tego bezpiecznika dmuchawa przestaje działać.Jeśli ustaje jej praca to masz uszkodzoną stacyjkę lub ew zwarcie na linii stacyjka - skrzynka.W samym panelu niema możliwości zwarcia,gdyż niema tam bezpośrednio napięcia z akumulatora(B+) no chyba ze ktoś tama coś namieszał


Jasne ze przestanie dzialac, poniewaz z tego co mowisz odetnie calkowicie prad dochodzacy do panelu wiec nie ma mozliwosci zeby panel dzialal nawet po przekreceniu kluczyka, wiec to nie jest dobry sposob jak dla mnie.... Bo nic przez to nie uzyska... Jedynie sie dowie czy ktos oddzielnie prosto z akumulatora nie poprowadzil tam zasilania.


A tak wogole skad kolega jest?
 
 
 
voltek

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 456
Wysłany: 2011-01-19, 21:46   

siwy7896 napisał/a:
voltek napisał/a:
Zanim zaczniesz cokolwiek rozbierać radzę spojrzeć na schemat,gdyż panel klimy zasilany jest bezpośrednio przez stacyjkę styk IGN2 i bezpiecznik bodajże F15 w kabinie.Sprawdź czy po wyjęciu tego bezpiecznika dmuchawa przestaje działać.Jeśli ustaje jej praca to masz uszkodzoną stacyjkę lub ew zwarcie na linii stacyjka - skrzynka.W samym panelu niema możliwości zwarcia,gdyż niema tam bezpośrednio napięcia z akumulatora(B+) no chyba ze ktoś tama coś namieszał


Jasne ze przestanie dzialac, poniewaz z tego co mowisz odetnie calkowicie prad dochodzacy do panelu wiec nie ma mozliwosci zeby panel dzialal nawet po przekreceniu kluczyka, wiec to nie jest dobry sposob jak dla mnie.... Bo nic przez to nie uzyska... Jedynie sie dowie czy ktos oddzielnie prosto z akumulatora nie poprowadzil tam zasilania.


A tak wogole skad kolega jest?


Nie jest najlepszym pomysłem dobieranie się od ręki do panela klimy jeśli usterkę możesz stwierdzić w minutę.Najlepiej jest sprawdzić wyjmując ten bezpiecznik.Jeśli dalej działa dmuchawa to jest jakaś kombinacja przy panelu.Jeśli ucichła to usterka jest taka jak napisałem wyżej .
.Mając schemat dużo się wyjaśnia.
 
 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1762
Skąd: Tychy
Wysłany: 2011-01-20, 10:46   

Panel klimy ma więcej niż jedno zasilanie. Między innymi z włącznika świateł pozycyjnych. Ale tak czy inaczej, jak stacyjka jest wyłączona i światła pozycyjne zgaszone, to do panela klimy nie dochodzi żadne napięcie.
Może też być coś z masą na tym panelu - z włącznika na panel przychodzi masa i panel do cewki przekaźnika też podaje masę.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt