Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Suma za materiały : 103,31 zł na oboje drzwi.
Do tego jakieś śrubki i trochę narzędzi, piwko i trochę butaprenu (do klejenia;),
Po pierwsze primo demontaż tapicerki:
Odkręcamy śrubkę w "schoweczku" przy kneflu do otwierania szyby. Później trzy takie plastikowe tandetne śrubki - zatrzaski (jedna mi się kręciła w miejscu więc ją wymontowałem na siłę podważając dwoma śrubokrętami.
Demontujemy trójkąt z tweeterami przy lusterku - po prostu ciągniemy do siebie.
Tapicerka jest jeszcze zamocowana kilkoma zatrzaskami które nie sprawiają problemów przy demontażu. Odpinamy kostkę podnoszenia szyb. Oczywiście jak już wyjmiemy ten plastik .
Najwięcej problemu sprawia chyba obudowa klamki. Troszkę trzeba się naszarpać żeby zeszła.
Jak już wszystko poodkręcamy i podpinamy, całość tapicerki wyciągamy do góry wykonując lekki ruch przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
I mniej więcej ukazuje nam się taki widok:
Odklejamy tą białą folię i odtłuszczamy wszystko co się da a co będzie miejscem klejenia naszej maty - dodam ze robimy to wcześniej zakupioną benzyną ekstrakcyjną
I teraz można zabrać sie za wyklejanie zewnętrznej blachy drzwi - i tu ważna uwaga - zewnętrznej ale OD WNĘTRZA SAMOCHODU Chyba że ktoś chce mieć srebrne auto
Trzeba też pamiętać żeby nie zakleić otworów odpływowych na spodzie drzwi bo nam się akwarium zrobi.
Podobno wystarczy pokryć 70% drzwi - mi się udało 90%
Oto efekt:
Później trzeba było jakieś dystanse do nowych głośniczków zrobić (dodam że tweetery weszły w fabryczne miejsca)
Wyciąłem w panelu podłogowym kształt Starego głośnika a od wewnątrz wyciąłem otwór na nowy głośnik:
Obkleiłem obie strony pianką spod paneli - butaprenem
Przymierzyłem i wszystko cacy więc zająłem się wyklejaniem reszty,
Na duże otwory dałem podwójną warstwę maty, małe otworki zakleiłem tylko jedną warstwą .
I tu warto się dobrze zorientować które otworki będą nam potrzebne do zamontowania tapicerki i ich nie zalepiać - jak się pomyliłem o jeden otworek i troszkę się namęczyłem żeby tą "papę" odkleić .
Tam gdzie kleiłem na nierówności, wytłoczenia blachy itp pomagałem sobie suszarką do włosów żeby mata się lepiej dopasowała. Niektórzy radzą opalarkę ale ja uważam że jest zbędna, a przy odrobinie nieuwagi można sobie coś przytopić.
W miejscu gdzie cięgno klamki wchodzi pod matę owinąłem je kilkoma warstwami pianki spod paneli i dopiero przykleiłem matę - zrobiłem tak w dwóch miejscach, przez co cięgno już nie drży, Głębiej, tam gdzie cięgno pracuje, a może się stykać z matą i jej klejem po prostu odkleiłem folię zabezpieczającą klej maty i przykleiłem z powrotem ale odwrotną stroną, tak że uzyskałem obszar "nieklejący"
Drzwi oklejone pora montować głośnik - ale gdzie plus a gdzie minus ?
W takim wypadku można zastosować proste ćwiczenie:
Jeżeli podłączymy bateryjkę do głośnika (zwykły paluszek 1,5V) i bieguny będą dobrze podłączone - powinno nam wypychać membranę na zewnątrz - wtedy tam gdzie mamy plus na bateryjce - tam mamy plus głośnika. Jeżeli podłączymy odwrotnie membranę będzie "wciągać"
Głośnik podłączony - czas przykręcić - i tu pojawił się problem, a mianowicie dystans z panela jest zbyt cienki i nie mam takich krótkich śrubek.
Więc albo robimy dystans z 2 lub 3 warstw paneli albo zaopatrzamy się w jakieś króciutkie śrubki.
Ja akurat już nie chciałem się bawić w wycinanie dystansów, a że śrubek nie miałem musiałem się poddać i poczekać jeden dzień.
I warto było bo wymyśliłem jak to zrobić na trzeci sposób:
Wkręciłem zwykłą śrubkę z wysoką podkładką i to co mi wystawało z drugiej strony obciąłem i wyszlifowałem na równo i udało się:
Ja montowałem nowe głośniki i nie wypowiem się czy brzmienie jest lepsze bo jest o niebo lepsze od starych pierdzących. A wewnątrz faktycznie zrobiło się ciszej i drzwi przy zamykaniu mają inny dźwięk.
C)Nubira 1:
Przód seryjnie - 130 mm
Tył seryjnie - 160 mm
Głębokość - 47mm
Maksymalny dystans bez przerabiania boczków 11-15 mm.
Oryginalna kieszeń pasuję do nowego radia.
Wytłumienie / Rozbieranie tapicerki / Montaż głośników :
Tył seryjny w combi wynosi 100mm a w hatchbacku (bodajże)130mm
kwiat_osz Grupa Lubelska
Auto: Lanos SX HB GSI
Imie: Michał Pomógł: 64 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 2286 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-09-15, 18:59
To może jakiś znawca tematu napisze jeszcze jakie kable najlepiej wykorzystać do podłączenia wzmacniacza, chodzi mi tu o grubość. Przypuszczam że grubość idzie w parze z mocą wzmacniacza no i całego zestawu głośników, ale chociaż mniej więcej? Lepiej kupić już gotowe kable, czy może lepiej zrobić je samemu?
Auto: Lanos SX HB GSI
Imie: Michał Pomógł: 64 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 2286 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-09-15, 21:46
voysiak napisał/a:
Kolego nie ma aż takich grubych kabli sygnałowych. One służą jako sygnał, a nie pobieranie prądu z akumulatora do wzmacniacza jak kable zasilające.
Dlatego właśnie napisałem posta z zapytaniem, bo w sumie nigdzie nie znalazłem jako takiej odpowiedzi jakie powinny być przewody O głośnikowych owszem było sporo pisane, ale o sygnałowych i zasilających już nie, chyba że ja tak szukam że nic znaleźć nie mogę
Zatem zasilające 20-35mm2 a sygnałowe...2x2,5mm2?Grubsze? Najłatwiej kupić gotowce, ale i tam są różne grubości przewodów, no i które wybrać...dla kogoś kto wie ocb to nie problem, ale dla laika już jest I kolejne pytanie o bezpiecznik na zasilaniu...jak największy, czy to też zależy od mocy wzmacniacza?
Auto: Tico SX/Mondeo Mk3
Imie: Adrian Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 171 Skąd: NBA
Wysłany: 2011-09-15, 22:07
http://allegro.pl/23102-d...1809633806.html Masz tu ładny zestawik na 20mm2. Zależy do jakiego sprzętu potrzebujesz kable. Ja mam w samym basie 700 RMS, a kable 35mm2, bezpiecznik 100A. I żyję z tym spokojnie
Bezpiecznik już zależy od kabla. 20mm2 masz 60A, 35mm2 jest 100A, a 50mm2 już jest 150A. Chodzi mi tu głównie o Dietzy.
Auto: Daewoo Tico 98'
Imie: Kacper Pomógł: 40 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 555 Skąd: Głogów
Wysłany: 2011-09-15, 22:44
Bezpiecznik powinien być mniejszy od sumy bezpieczników w wzmacniaczu.
Np. na wzmacniaczu masz 2x25A co daje nam łącznie 50A to na kablu zasilącym
plusowym stosujemy bezpiecznik np. 40A, że w razie "W" to spali nam się
bezpiecznik na kablu i nie uszkodzimy tym sposobem wzmacniacza
Jeżeli chodzi o sygnałówki, tutaj znaczenie nie ma zbytnio przekrój,
głównie patrz na splotkę/skrętkę czy też podwójny a nawet potrójny ekran
renomowanej i sprawdzonej firmy a nie byle jakiej aukcji z papierowym
opisem ilość np. ekranów. Polecam sygnałówki np. MACROM
Co to jest ekran w splotce sygnałowym?
A mianowicie skrętka jest dodatkowo wyposażona w ekranową folię,
co powoduje na łapanie mniej zakłóceń sygnałówek od innych
np. odbiorników.
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł Pomógł: 183 razy Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22323 Skąd: WT
Wysłany: 2011-10-18, 09:27
Znalazłem chwilę czasu i przygotowałem czytelniejszy schemat najprostszego systemu CA od jakiego powinniśmy zacząć budować nasze wymarzone zestawy.
Posiadam na sprzedaż własną zabudowę. W pełni sprawna.
W posiadaniu również panele drzwiowe do 3D dla głośników 16 cm.
Widoczna dojazdówka z maskownicą również do nabycia.
Sprzedaż z powodu zmiany auta.
Więcej informacji udzielę zainteresowanym.
michanio91 elektronik
Auto: Lanos SX
Imie: Michał Pomógł: 62 razy Wiek: 33 Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 2772 Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2011-12-20, 16:33
Nie ten dział kolego
Chociaż z drugiej strony fotki mogą się przydać
za duży obrazek w podpisie .
tomlud
Dołączył: 20 Gru 2011 Posty: 22
Wysłany: 2011-12-20, 17:55
DoLeCk zapomniał o bardzo istotnym elemencie tworząc swój schemat.
Nawet tandetna skrzynka potrzebuje prądu.
Na tych zdjęciach jest finalny widok tego, o czym tu była mowa.
A jeżeli chce się zagrać przodem, to głośników nie robi się w dystansach (zbyt mało miejsca pod boczkiem), a w panelach.
Większe pole popisu z mocą i chłodzeniem głośników.
Miodek Grupa Dolnośląska
Auto: Nubira I
Imie: Kuba Pomógł: 23 razy Wiek: 35 Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 551 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-12-20, 18:10
tomlud napisał/a:
DoLeCk zapomniał o bardzo istotnym elemencie tworząc swój schemat.
Nawet tandetna skrzynka potrzebuje prądu.
No i ma ten prąd na schemacie.
tomlud napisał/a:
A jeżeli chce się zagrać przodem, to głośników nie robi się w dystansach (zbyt mało miejsca pod boczkiem), a w panelach.
Większe pole popisu z mocą i chłodzeniem głośników.
Zbyt mało miejsca pod boczkiem? Moim zdaniem to pojęcie względne. Zależy jaki głośnik chcesz wsadzić, ale wejdą bardzo przyzwoite 16stki na dystansie pod boczki nie stykając się z nim. tomlud, trzeba też sprecyzować o jakim aucie mówimy bo temat jest ogólny a każdy model Daewoo ma inne boczki i inną ilość miejsca pod nimi.
tomlud
Dołączył: 20 Gru 2011 Posty: 22
Wysłany: 2011-12-20, 18:33
Na schemacie jest tylko akumulator, kondensatora nie widzę- bardzo istotny element.
Jak widać na fotce, mówię o Lanosie. Konkretnie HB 3D.
Bardziej istotna tu jest kwestia montowanych głośników.
Nie wiem co masz na myśli mówiąc przyzwoite, bo mi takie akurat wejść nie chciały.
Konkretny głośnik ma spory kosz, magnes przyzwoitych rozmiarów.
W drzwiach niejednoktotnie trzeba się liczyć z prowadnicą szyby.
Istnieją ograniczenia konstrukcji poszyć, wzmocnień drzwi.
Nie da się wszystkiego pogodzić przy ograniczeniach, jakie dają dystansy. Nie zawsze.
michanio91 elektronik
Auto: Lanos SX
Imie: Michał Pomógł: 62 razy Wiek: 33 Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 2772 Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2011-12-20, 19:05
tomlud napisał/a:
Na schemacie jest tylko akumulator, kondensatora nie widzę- bardzo istotny element.
Jak widać na fotce, mówię o Lanosie. Konkretnie HB 3D.
Bardziej istotna tu jest kwestia montowanych głośników.
Nie wiem co masz na myśli mówiąc przyzwoite, bo mi takie akurat wejść nie chciały.
Konkretny głośnik ma spory kosz, magnes przyzwoitych rozmiarów.
W drzwiach niejednoktotnie trzeba się liczyć z prowadnicą szyby.
Istnieją ograniczenia konstrukcji poszyć, wzmocnień drzwi.
Nie da się wszystkiego pogodzić przy ograniczeniach, jakie dają dystansy. Nie zawsze.
A po co komu kondzioł przy takich mocach ...
Ja nie oceniam głośnika po rozmiarach , nie wiem jak inni
za duży obrazek w podpisie .
tomlud
Dołączył: 20 Gru 2011 Posty: 22
Wysłany: 2011-12-20, 19:31
michanio91 napisał/a:
A po co komu kondzioł przy takich mocach ...
Ja nie oceniam głośnika po rozmiarach , nie wiem jak inni
Zajmujesz się chyba akustyką ... w mieszkaniach.
Jeżeli rozmiar magnesu przy głośniku nie ma znaczenia dla Ciebie, nie pogadamy.
Po co kondensator? Patrz: Google- kondensator elekrolityczny.
Wystarczy, że jest skrzynka widoczna, i nie taka mała.
Skoro ma być to "wymarzony zestaw", niech będzie porządny.