X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[-] Poradnik Car - Audio ( wytłumienie/dystanse/głośniki )

Autor Wiadomość
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2766
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2011-01-19, 21:38   [-] Poradnik Car - Audio ( wytłumienie/dystanse/głośniki )

Spis treści :

1.Ogólne :
A) Radio.
B)Przewody.
C)Polecane głośniki w rozsądnej cenie.
D)Subwoofery.
D1)Tuby.
E)Wzmacniacze.
F)Kondensator.
G)Dobór wzmaka do głośników.
H)Kompletne audio.
I)Wytłumienie.


2.Konkretne modele - porady :
A)Lanos
B)Matiz
C)Nubira 1
D)Nubira 2
E)Tico
F)Leganza
G)Nexia



1.OGÓLNE :

A) Radio:
Najczęściej polecane radia :
- Nakamichi
- Alpine
- Kenwood
- JVC

Nie polecane : Sony
Uwaga :
-Nubira i Leganza Trzeba dokupić półkieszeń na radio.( allegro )
- Aby podłączyć nowe Radyjko potrzebujemy przejściówkę Daewoo >> ISO ( allegro, sklep CA )

B)Przewody :
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=32761
Przewody 100 % miedź(cu) splotka -( castorama , obi , dobromir itp )

Jeżeli chcesz zamontować 13'tki, 16'tki w drzwi pod radio:
- nie ma sensu zmieniania oryginalnego okablowania

Jeżeli chcesz zamontować z przodu 13'tki powyżej ceny 500 zł:
- zmień przewody na 1,5mm2

Jeżeli chcesz zamontować z przodu 16'ki powyżej 800 zł
- użyj przewodów 2,5mm2

Lub firmowe przewody:
RockfordFosgate
Stinger
DLS
HW
AIV
Oehlbach
Audison

Uwaga :
Przewody sygnałowe i zasilanie:
- zawsze prowadź przewody zasilające jedną stroną samochodu a przewody sygnałowe drugą - unikniesz zakłóceń (interferencji).

C)Polecane głośniki w rozsądnej cenie ( odseparowane ! ) :

Pod wzmak :
Powerbass S-6C
Hertz HSK 165 / ESK 165 /
Helix dark blue 62.1
Phonocar ProTech 165
uDimension El 6 Comp
ALPINE SPS-171A
Oraz firmy :
- Hertz
- DLS
- Ground Zero
- Sound Stream


Pod radio :
Hertz DSK 165


D) Subwoofery

Kupujemy SKRZYNIE , nie "TUBĘ" .
Rock,Metal,Trance,Techno,Hardstyle,Hardcore ( szybki bit ) - Sub closed ( zamknięty )
Rap,Reggae,Raga ( wolniejsze bity ) - sub Basreflex
Inna interpretacja :
Skrzynka zamknięta - krótki szybki bass
Skrzynka band-pass, reflex - długi bass bez kopa

Polecane firmy :
RockfordFosgate
JL Audio
RE Audio
DLS
Tonsil
STX

Nie polecane : Boschmann, Voice Craft, Alphard

Uwaga :
Jeżeli głośnik był regenerowany - nie kupuj ,chyba że będziesz w 100 % pewny że głośnik był regenerowany profesjonalnie na oryginalnych podzespołach !
Jeżeli posiadasz sam głośnik i nie wiesz jaka ma być do niego skrzynka , odczytaj model i spróbuj znaleźć do niego manual-a ( opis jak wykonać skrzynie pod ten własnie głośnik ) :) Polecam URL]www.google.pl[/URL] :D

D1) Tuby
Poniżej zamieszczone są schematy jak podłączyć poprawnie tuby aktywne.
Całość można znaleźć w źródle zaporzyczonych schematów: Źródło



E)Wzmacniacze:
Firmy jak wyżej +
Kenwood
Alpine
Infinity
Hertz
Audison

Nie polecane : Boschmann, Voice Craft, Alphard

Stronka o rozmaitych wzmacniaczach , ich parametrach itp :
http://ampguts.com/

Uwaga :
Wzmak najlepiej jak by był nie naprawiany na oryginalnych podzespołach, lub naprawiany profesjonalnie , nie na zamiennikach gorszego typu itd. !

F)Kondensator :
Nawi :
Jeżeli masz dobrze poprowadzoną instalację głośnikową z przodu, zasilanie wzmacniacza (4 kanały) i dobre kable do subwoofera nie jest Ci potrzebny kondensator! Jeżeli masz wszystko dobrze zrobione to spadki napięcia nie będą tak duże żebyś tego potrzebował - no chyba, że chcesz wydać kasę, żeby ładnie wyglądało.

Kondensator przydaje się dopiero przy dużych mocach.

G)Dobór wzmaka do głośników , ogólny wygląd :
Są 2 szkoły :
1, Moc wzmacniacza była równa połowie mocy głośników.
Np: Głośnik ma 100 w RMS , wzmak 1 x 50 w RMS ( lub 2 x 50 dla 2 takich głośników )
2. Moc wzmacniacza większa niż moc głośnika. Trzeba tutaj rozsądnie używać pokrętła " Gain " .
Opinia Navi-ego :
Zdecydowanie powinien być mocniejszy od głośników. Wzmacniacze samochodowe pracują najlepiej w przedziale rozkręcenia ich od 30-50%.

H) Kompletne audio :

Ogólnie aby mieć kompletne audio , należy zakupić zachowując kolejność :
Radio > Wzmak > Głośniki przód > Sub.
Wzmak najczęściej 4 kanałowy z możliwością pracy w mostku ( praca w trybie 3-kanałowym) :
2 kanały na przód ( lewa i prawa strona )
2 kanały > mostek > subwoofer.

Oczywiście można mieć w samochodzie więcej niż 1 wzmak .
Nie śmiać się , ale prościej się nie dało :P

I) Wytłumienie:
Maty dekarskie / app są swietne jeśli chodzi o eliminowanie rezonansu blach czyli potocznego efektu puszki. Wyklejamy nimi płaty blachy na małych elementach czy na przegrodzie która jest sztywna i nie wpada w rezonans LEPIEJ jest dać pianke PE. Na allegro 1 m2 kosztuje 3,50zł. Pianka PE dobrze tłumi dźwięk ale słabo eliminuje rezonans. Jak chcesz zrobić porządnie to kup piankę izolacyjną od klimatyzacji w domach musi wytrzymywać minimum 150 stopni censjusza. I wyklej maske, przegrodę, boczki i bedzie odrazu ciszej. Dodatkowo można wypełnić górne profile w dachu pianką montażową. Oczywiście nie zapomnij o bagażniku bo z tamtąd też sporo hałasu dochodzi.

-mata dekarska ( castorama obi itd)
-maty app ( np boll, allegro )
-maty STP ( allegro )
-pianka PE (castorama obi, allegro )
-masa uszczelniająca Boll - najtańsza opcja.

Temat o wytłumieniach

2.Konkretne modele - porady :

A)Lanos :
Przód seryjnie - 100 lub 130 mm (w sedanie raz zdarzyły się 120mm głośniki).
Miejsce na głośnik 165mm :
3D -28mm + dystans (~26mm)
4D -34mm + dystans (~26mm)
Tył seryjnie- 4x6 ".
Tył seryjnie sedan - 160 mm.
Dystans ma przeważnie 26 mm .
Wytłumienie / Rozbieranie tapicerki / Montaż głośników :

Jak rozebrać drzwi
Jakie głośniki na przód
Wytłumienie i montaż głośnika

Tweeter w słupki :
http://chomikuj.pl/doleck...,4895687622.pdf
Tweeter w trójkąciki :



Wytłumienie całego samochodu :

Lanos drzwi :
Na dwoje przednich drzwi należy zakupić 10-12 mat 25x50cm.

Całe auto lanos :
maty o rozmiarach 50 x 50 cm
* drzwi przednie 3 szt x 2 drzwi
* drzwi tylne 2 szt x 2 drzwi
* dach 2 szt
* maska 2 szt
* bagażnik 4 szt
* podłoga 4 szt

B)Matiz:
Przód seryjnie - 100 mm.
Miejsce na głośnik 165mm :
45 mm + dystans
Należy wyciąć plastikowy "dystans" w tapicerce.
Dystans ma przeważnie 26 mm .
Wytłumienie / Rozbieranie tapicerki / Montaż głośników:

Wytłumienie i montaż głośnika
Tweeter w słupki


Matiz by ivanhxc :
Potrzebna :
-masa uszczelniająca Boll
-maty wytłumiające lub mata dekarska
-benzynka
-trochę czasu

Kupujemy puszkę masy uszczelniającej Boll :

Czyścimy drzwi benzynką i ściagamy z niej folię :

Masą malujemy całe wnętrze drzwi , mozna pomalować nawe 2-3x :


Pod głosnik przyklejamy matę lub dekarkę :

Resztę otworów "zalepiamy" matami lub dekarką :

Głośnik przykręcamy do tapicerki ( nie poleca się ) , lub na dystansie mdf :

Głośnik gotowy z przodu :

Tweer można zamontować w rogu , lub poszukać manuala i włożyć je w słupek :


Matiz friend :
Zaczalem od zdjecia tapicerki i wymontowania oryginalnych glosnikow oraz tej plastykowej obudowy, w ktorych byly osadzone. Nastepnie po przylozeniu glosnika, poprzez oryginalny otwor w tapicerce, wymierzylem odleglosc i srednice wyciecia jaka musi byc wykonana aby glosnik spasowac z drzwiami.
Tyl glosnika jaki montowalem nie byl gleboki (55mm), takze nie bylo konieczne zbytnie odsuwanie go od prowadnic, w ktorych umieszczona jest szyba.I tu moje zdziwienie. Otoz okazalo sie, ze standardowy otwor 100mm zupelnie wystarczyl mi na umieszczenie tylu glosnika w glebi drzwi.
Chwile pozniej, po odrysowaniu okregu na tapicerce (plycie pilsniowej), zabralem sie za jego wycinanie.
Zajelo mi to 2 minutki, a pozniej juz tylko montaz calosci w otworze.
Zauwazylem, ze mozna to zrobic calkowicie sprawnie bez zastosowania jakiegokolwiek dystansu, bowiem odpowiedni montaz w dopasowanym otworze, a nastepnie przykrecenie glosnika do tapicerki drzwi, w zupelnosci spelnilo jego role. Spowodowane jest to moze tym, ze dosc gruba gabka od materialu tapicerskiego pelni rowniez role izolacji dla glosnika u mnie Calosc przymocowana jest za pomoca srub blachowkretowych-imbusowych do drzwi autka (poprzez oryginalne maskownice glosnika) i trzyma sie bardzo dobrze. Drzwi uprzednio wygluszone mata bitumiczna i calosc w odluchu daje nieporownywalny efekt do 100mm glosnikow.
Ogolnie rzecz ujmujac udalo mi sie bez dokonywania wiekszych przerobek tj. ciecia blachy, wiercenia itd. zamontowac 165mm glosniki w tej wersji Matiza.



C)Nubira 1:
Przód seryjnie 135 mm
Tył seryjnie 165 mm



Dodatkowo, głośnik jest już zamontowany na plastikowym dystansie.
Nie zmierzyłem grubości, ale jakieś 10-15mm

Tył seryjnie -
Combi:100mm
Hb :130mm
Głębokość - 47mm
Maksymalny dystans bez przerabiania boczków 11-15 mm.
Oryginalna kieszeń pasuję do nowego radia.
Wytłumienie / Rozbieranie tapicerki / Montaż głośników :

Aby wymienić głośniki w drzwiach konieczne jest zdjęcie boczku, osłonka głośnika jest przykręcona 4 śrubami od wewnątrz. Jednak wymiana głośników jak i zdjęcie boczku jest bardzo proste. Wykręca się 3 śruby i 2 takie "kołkośruby" zdejmuje się osłonkę wokół klamki (jest na zatrzaskach) potem trzeba pociągnąć boczek na obrzeżach aby odpiąć go z zatrzasków które trzymają go do drzwi i gotowe.13tki byłyby lepsze i myślę ze wejdą bez żadnego problemu i przeróbek,16stki i nie trzeba wielkich przeróbek żeby weszły wystarczy delikatnie przyciąć boczek w całkiem niewidocznym miejscu z zewnątrz.

16stki :

Tak wygląda jeszcze nie przycięta tapicerka i nachodzi na membrane:

A tutaj już wszystko przycięte i gotowe do montażu ostatecznego :


Zdjęcie z wymiarami dziury na głośnik z przodu :


D)Nubira 2:
Przód seryjnie - 130 mm.
Miejsce na głośnik 165 mm :
47mm + dystans ( z Vectry B pasuję )
Tył seryjnie :
Tył seryjnie -130 mm
Głębokość - 47mm
Dystans ma przeważnie 26 mm .
Oryginalna kieszeń NIE pasuję do nowego radia.
Wytłumienie / Rozbieranie tapicerki / Montaż głośników :

By Nawi :

Przeróbka na 16cm:
- dystanse najlepiej MDF od Vectry B, max.25mm jeżeli nie chce się bardzo przerabiać fabrycznych boczków. Przy dystansach 25mm trzeba trochę wewnątrz przyciąć boczek, tak żeby nie było ich słychać. Dodatkowo wygłuszenie drzwi wewnątrz oraz na zewnątrz (trzeba usunąć oryginalne folie) oraz nowe spinki. Kable można puścić fabryczną przelotką - bo oryginalne są kiepskiej jakości.

Przeprowadzenie przewodów zasilających od akumulatora do wzmacniacza:
- kabelki prowadzimy oryginalną przelotką pomiędzy komora silnikową a komora pasażerską. Niby jest to bardzo oczywiste ale już się spotkałem na forum, że ktoś nie potrafił więc piszę. Przelotka gumowa znajduję się ok. 40 cm poniżej lewej wycieraczki. Nie da się przejść tamtędy przewodami o większym przekroju niż 2 x 25mm2 - jest to fizycznie niemożliwe.

By overmawr :

Zakupy:
1. Taśma Dekarska rolka 22,5cm x 10 m - 89 zł Obi
2. Benzyna ekstrakcyjna - 8 zł
3. Panel podłogowy 1 szt - 2,95 zł
4. Pianka pod panele 1 mb - 3,36 zł

Suma za materiały : 103,31 zł na oboje drzwi.
Do tego jakieś śrubki i trochę narzędzi, piwko i trochę butaprenu (do klejenia;),

Po pierwsze primo demontaż tapicerki:
Odkręcamy śrubkę w "schoweczku" przy kneflu do otwierania szyby. Później trzy takie plastikowe tandetne śrubki - zatrzaski (jedna mi się kręciła w miejscu więc ją wymontowałem na siłę podważając dwoma śrubokrętami.
Demontujemy trójkąt z tweeterami przy lusterku - po prostu ciągniemy do siebie.
Tapicerka jest jeszcze zamocowana kilkoma zatrzaskami które nie sprawiają problemów przy demontażu. Odpinamy kostkę podnoszenia szyb. Oczywiście jak już wyjmiemy ten plastik .
Najwięcej problemu sprawia chyba obudowa klamki. Troszkę trzeba się naszarpać żeby zeszła.
Jak już wszystko poodkręcamy i podpinamy, całość tapicerki wyciągamy do góry wykonując lekki ruch przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
I mniej więcej ukazuje nam się taki widok:

Odklejamy tą białą folię i odtłuszczamy wszystko co się da a co będzie miejscem klejenia naszej maty - dodam ze robimy to wcześniej zakupioną benzyną ekstrakcyjną
I teraz można zabrać sie za wyklejanie zewnętrznej blachy drzwi - i tu ważna uwaga - zewnętrznej ale OD WNĘTRZA SAMOCHODU Chyba że ktoś chce mieć srebrne auto
Trzeba też pamiętać żeby nie zakleić otworów odpływowych na spodzie drzwi bo nam się akwarium zrobi.
Podobno wystarczy pokryć 70% drzwi - mi się udało 90%
Oto efekt:

Później trzeba było jakieś dystanse do nowych głośniczków zrobić (dodam że tweetery weszły w fabryczne miejsca)
Wyciąłem w panelu podłogowym kształt Starego głośnika a od wewnątrz wyciąłem otwór na nowy głośnik:

Obkleiłem obie strony pianką spod paneli - butaprenem

Przymierzyłem i wszystko cacy więc zająłem się wyklejaniem reszty,
Na duże otwory dałem podwójną warstwę maty, małe otworki zakleiłem tylko jedną warstwą .
I tu warto się dobrze zorientować które otworki będą nam potrzebne do zamontowania tapicerki i ich nie zalepiać - jak się pomyliłem o jeden otworek i troszkę się namęczyłem żeby tą "papę" odkleić .
Tam gdzie kleiłem na nierówności, wytłoczenia blachy itp pomagałem sobie suszarką do włosów żeby mata się lepiej dopasowała. Niektórzy radzą opalarkę ale ja uważam że jest zbędna, a przy odrobinie nieuwagi można sobie coś przytopić.

W miejscu gdzie cięgno klamki wchodzi pod matę owinąłem je kilkoma warstwami pianki spod paneli i dopiero przykleiłem matę - zrobiłem tak w dwóch miejscach, przez co cięgno już nie drży, Głębiej, tam gdzie cięgno pracuje, a może się stykać z matą i jej klejem po prostu odkleiłem folię zabezpieczającą klej maty i przykleiłem z powrotem ale odwrotną stroną, tak że uzyskałem obszar "nieklejący"

Drzwi oklejone pora montować głośnik - ale gdzie plus a gdzie minus ?
W takim wypadku można zastosować proste ćwiczenie:
Jeżeli podłączymy bateryjkę do głośnika (zwykły paluszek 1,5V) i bieguny będą dobrze podłączone - powinno nam wypychać membranę na zewnątrz - wtedy tam gdzie mamy plus na bateryjce - tam mamy plus głośnika. Jeżeli podłączymy odwrotnie membranę będzie "wciągać"
Głośnik podłączony - czas przykręcić - i tu pojawił się problem, a mianowicie dystans z panela jest zbyt cienki i nie mam takich krótkich śrubek.
Więc albo robimy dystans z 2 lub 3 warstw paneli albo zaopatrzamy się w jakieś króciutkie śrubki.
Ja akurat już nie chciałem się bawić w wycinanie dystansów, a że śrubek nie miałem musiałem się poddać i poczekać jeden dzień.
I warto było bo wymyśliłem jak to zrobić na trzeci sposób:
Wkręciłem zwykłą śrubkę z wysoką podkładką i to co mi wystawało z drugiej strony obciąłem i wyszlifowałem na równo i udało się:

Ja montowałem nowe głośniki i nie wypowiem się czy brzmienie jest lepsze bo jest o niebo lepsze od starych pierdzących. A wewnątrz faktycznie zrobiło się ciszej i drzwi przy zamykaniu mają inny dźwięk.

E)Tico :
Przód seryjnie ( w desce rozdzielczej ) - 100 mm
Dystans ma przeważnie 26 mm .
Alternator 50A
Akumulator 34Ah (co po niektórzy mają 44Ah)
Kieszeń na radio pasuje.
Wymiary bagażnika w tico:
Wysokość: (od podłogi do półki) ok. 30cm
Szerokość: (podłoga) ok. 100cm
Głębokość: (od kąta siedzeń do progu) ok. 50cm
Oryginalna kieszeń pasuję do nowego radia.
Wytłumienie / Rozbieranie tapicerki / Montaż głośników:

By Loluś :

- Wygłuszamy drzwi zewnętrzą stronę matami APP lub o niebo lepszymi STP no co ma też wpływ na cenę no i w miare możliwości wewnętrzą część drzwi też wygłuszamy. Wykonujemy dystans drzwiowy - najlepiej z MDF. Przytwierdzamy go do blachy i odpowiedniej średnicy w odpowiednim miejscy wykonujemy otwór w tapicerce aby głośnika komorą były drzwi a nie przyblokowany przez tapicerkę. Drugą opcją jest zamontowanie Paneli drzwiowych. Czasami pewien pan ogłasza się na allegro.pl z takimi panelami. Jednak od dłuższego czasu nie ma jego aukcji - powinienem mieć gdzieś numer kontaktowy do gostka. Ale. Najlepszą opcją jest zakup Paneli drzwiowych od Reanult 19 - pasują idealnie. Jednak aby je zamontować robimy tak:
Stosujemy dystans do blachy, montujemy głośnik, a panel drzwiowy utwierdzamy sztywno do tapicerki. I składamy. W tico jest możliwość przeprowadzenia przewody do głośników za pomocą otworze w drzwiach i w karoserii - modele bez elektrycznych szyb miały zaślepione te otwory. Kupujemy tzw. Przelotki i montujemy - chodzi głównie o to, aby nigdzie się woda nie dostawała Zwrotnicę proponuję umieścić w miejscu gdzie są oryginalne 10cm głośniki, również jest opcja na plastiku pod deską rozdzielczą. Jednak chwila nie uwagi i może być poniszczona (ktoś nogą kopnie albo zachaczy - a szkoda bo to kosztuje). Tweetery umieszamy w słupkach - walczymy włókno szklane, żywica, szpachla - wiadomo jak w każdym innym samochodzie. Istnieje również możliwość zamontowania ich w trójkątach od lusterek - jednak jak ktoś ma lusterka z regulacją od środka to już nam to utrudnia.

F)Leganza :
Przód seryjnie - 165 mm.
Miejsce na głośnik 165mm :
67mm
Niepotrzebne są żadne dystanse ponieważ jest sporo miejsca na głośniki.
Tył seryjnie- 6x9 ".
Dystans ma przeważnie 26 mm .
Oryginalna kieszeń pasuję do nowego radia.
Wytłumienie / Rozbieranie tapicerki / Montaż głośników :

BRAK
G)Nexia :
Podszybie : 100 mm
Tył sedan 160 mm
http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=51246
Fotki miejsca na dystans :
http://www.fotosik.pl/pok...9ba4d61cf.html]
http://www.fotosik.pl/pok...79b1b23ccb.html

Nic więcej ciekawego nie znalazłem o Nexi.

Podziękowania dla Nawi , Loluś , Miodek,ivanhxc oraz overmawr :piwo:
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
nawi
Grupa Mazowiecka
Wróg festyniarstwa!


Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek
Pomógł: 215 razy
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 3968
Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2011-01-20, 19:40   

Audio N2 Kombi

Fabryczne punkty montażowe głośników:
Przód: - oryginalne 130mm w plastikowych panelach, głębokość montażowa 47mm
Przeróbka na 16cm:
- dystanse najlepiej MDF od Vectry B, max.25mm jeżeli nie chce się bardzo przerabiać fabrycznych boczków. Przy dystansach 25mm trzeba trochę wewnątrz przyciąć boczek, tak żeby nie było ich słychać. Dodatkowo wygłuszenie drzwi wewnątrz oraz na zewnątrz (trzeba usunąć oryginalne folie) oraz nowe spinki. Kable można puścić fabryczną przelotką - bo oryginalne są kiepskiej jakości.

Tył: - oryginalne 130mm w plastikowych panelach, głębokość montażowa 47mm
Przeróbka:
Niestety nie ma tam miejsca, żeby cokolwiek przerabiać. Można wrzucić mocniejsze głośniki ale trzeba pilnować głębokości montażowej.

Radio:
Nie ma możliwości założenia innego radia bez kupowania półkieszeni do Nubiry. Oryginalne radio ma specjalne łapy montażowe, które są zamontowane na stałe do niego. Oryginalne radio nie posiada półkieszeni - więc jak się je wymontuje to nie ma jak zamontować drugiego. Dodatkowo potrzebna jest przejściówka DU>>ISO
Z Radyjek polecam:
- Nakamichi
- Alpine
- Kenwood
- JVC
- reszta markowych - tylko nie Sony

ABSOLUTNIE NIE POLECAM: Sony oraz reszty wynalazków.

Przewody:
Polecam takie, jakie akurat mam zamontowane i się sprawdzają. Oczywiście do słabszego sprzętu takie przekroje nie są potrzebne:
- przód - Oehlbach 2x 2,5mm2 (miedź beztlenowa)
- tył - orygnał
- zasilanie wzmacniacza - 2 x 25mm2 Audison (srebro) + bezpiecznik oczywiście
- sygnałówki - 2x RCA Stereo Oehlbach (srebro)
- subwoofer - 2 x 4,5mm2 Oehlach (miedź beztlenowa)

Głośniki:
- oczywiście system - czyli woofer i tweeter oddzielnie ze zwrotnicami

Marki:
- Hertz
- DLS
- Ground Zero
- Sound Stream
- i masa innych w zależności od możliwości finansowych

NIE POLECAM ŚCIERWA W STYLU: Boschmann, Voice Craft, Alphard itd.

Subwoofer:
Tylko skrzynka!
Tuby się do niczego nie nadają - bo chyba, że ktoś chce na wsi połupać pod remizą albo na parkingu przed kościołem to oczywiście się do tego nadają.

Skrzynka zamknięta - krótki szybki bass
Skrzynka band-pass, reflex - długi bass bez kopa

Głośnik można kupić naprawiany - tylko musi być to dobrze zrobione. Wtedy może lepiej grać nawet niż fabryczny.

Nie polecane firmy te same co przy głośnikach.

Wzmacniacze:
Zdecydowanie powinien być mocniejszy od głośników. Wzmacniacze samochodowe pracują najlepiej w przedziale rozkręcenia ich od 30-50%.

Nie polecane marki: czytaj powyżej jak przy głośnikach

Wzmacniacz profesjonalnie naprawiony będzie lepiej grał niż jak wyszedł z fabryki.

[ Dodano: 2011-01-20, 19:43 ]
ps. Swój opis oparłem na 9 letnim doświadczeniu w pracy przy sprzęcie Car and Home Audio.

[ Dodano: 2011-01-20, 19:48 ]
ps2: Jak mi się coś jeszcze przypomni to dopiszę.



To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
 
 
 
Loluś
Audio Świr


Auto: Daewoo Tico 98'
Imie: Kacper
Pomógł: 40 razy
Wiek: 23
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 555
Skąd: Głogów
Wysłany: 2011-01-20, 22:46   

Daewoo Tico


Od początku:

Alternator 50A
Akumulator 34Ah (co po niektórzy mają 44Ah)
Z tego wynika, że dużego pola do popisu niestety nie mamy. Jednak mimo wszystko można zrobić fajnie grającą instalację, ponieważ Tico jest małą budą i wcale ogromnych mocy nie potrzeba aby dało radę tego głośniej czy też ciszej a z dobrym brzemieniem posłuchać.

1. Radio.


Nie ma problemu z montażem. Oryginalnie miałem radio kaseciaka Daewoo, a więc nie robiłem nic z kieszenią - ta pasowała, nie wiem jak to jest w innych modelach.

2. Głośniki na przednim zestawie.


Oryginalnie są to głośniki średnicy 100mm a wiec 10cm. W desce rozdzielczej. Nie ważne jakbyśmy się starali to i tak 10centymetrowy głośniczek nie zagra odpowiednio w naszym wymarzonym stylu. Ja osobiście mam głośniki Magnat Power Plus 102 z filtrem odcinającym niskie pasmo - pracują teoretycznie od ok. 300Hz nie powoduje to charczenia przy głośniejszym słuchaniu muzyki z bassikiem.
W tym punkcie proponuję tak:
Kupno zestawu odesparowanego z 16cm wooferem i tweeterem - jak wiadomo zestaw oparty o zwrotnicę. Zestawy jakie polecam w przedziale cenowym do 300pln:
- uDimension El 6 Comp
- Hertz HSK
- Phonocar ProTech 165
- PowerBass S-6C
- Helix Blue 62C (lub starsze Dark Blue)
- i nie co droższe ALPINE SPS-171A
To są zestawy nowe do 300pln - wiadomo w tej cenie idzie dorwać lepszy zestaw ale niestety już używany. Jako, że w drzwiach w tico nie ma oryginalnie głośników a,więc musibym robić dystans ewentualnie panele drzwiowe. Więc tutaj nie opłaca się wsadzać 13cm zestawów - no chyba, że takie już mamy na stanie (jak w moim przypadku).
Zaczynając:
- Wygłuszamy drzwi zewnętrzą stronę matami APP lub o niebo lepszymi STP no co ma też wpływ na cenę no i w miare możliwości wewnętrzą część drzwi też wygłuszamy. Wykonujemy dystans drzwiowy - najlepiej z MDF. Przytwierdzamy go do blachy i odpowiedniej średnicy w odpowiednim miejscy wykonujemy otwór w tapicerce aby głośnika komorą były drzwi a nie przyblokowany przez tapicerkę. Drugą opcją jest zamontowanie Paneli drzwiowych. Czasami pewien pan ogłasza się na allegro.pl z takimi panelami. Jednak od dłuższego czasu nie ma jego aukcji - powinienem mieć gdzieś numer kontaktowy do gostka. Ale. Najlepszą opcją jest zakup Paneli drzwiowych od Reanult 19 - pasują idealnie. Jednak aby je zamontować robimy tak:
Stosujemy dystans do blachy, montujemy głośnik, a panel drzwiowy utwierdzamy sztywno do tapicerki. I składamy. W tico jest możliwość przeprowadzenia przewody do głośników za pomocą otworze w drzwiach i w karoserii - modele bez elektrycznych szyb miały zaślepione te otwory. Kupujemy tzw. Przelotki i montujemy - chodzi głównie o to, aby nigdzie się woda nie dostawała :) Zwrotnicę proponuję umieścić w miejscu gdzie są oryginalne 10cm głośniki, również jest opcja na plastiku pod deską rozdzielczą. Jednak chwila nie uwagi i może być poniszczona (ktoś nogą kopnie albo zachaczy - a szkoda bo to kosztuje). Tweetery umieszamy w słupkach - walczymy włókno szklane, żywica, szpachla - wiadomo jak w każdym innym samochodzie. Istnieje również możliwość zamontowania ich w trójkątach od lusterek - jednak jak ktoś ma lusterka z regulacją od środka to już nam to utrudnia.

Przewody:
Radio - zwrotnica 2mm2
Zwrotnica - woofer 2mm2 czy też 2.5mm2
Zwrotnica - tweeter wystarczy 1mm2

3. Subwoofer:


Wymiary bagażnika w tico:
Wysokość: (od podłogi do półki) ok. 30cm
Szerokość: (podłoga) ok. 100cm
Głębokość: (od kąta siedzeń do progu) ok. 50cm

Jak widać tico za dużego bagażnika nie ma. Jednak jak już wspomniałem wcześniej to bardzo małe auto i nie potrzebuje ogromu. Wystarczy 8" woofer w skrzyni closed/Bass-Refleks w zależności od typu słuchanej muzyki. Wiadomo, możemy zastosować większej średnicy głośnik - ja posiadałem 12" głośnik w skrzyni BR - jednak po sprzedaży jednego i drugiego sprzętu zdecydowałem, że byłem młody i głupi chodź mam 17lat. Dobór głośnika zależy tylko od posiadanego budżetu i tak jak wspomniał kolega nawi tylko i wyłącznie skrzynia - NIE tuba, ponieważ tuba to instrument muzyczny i niech nim pozostanie. Tak jak wspomniałem wcześniej skrzynie dobieramy pod nasz rodzaj muzyki czy closed czy Bass Refleks. Jednak nie możemy zapominać, że głośnik musi się czuć jak w domu czyli:
- odpowiedni zachowy litraż
- odpowiednie strojenie portu "rurki" czy tzw. "Szczeliny" ponieważ to ma duży wpływ na granie.
- nie możemy stosować byle jakiej skrzyni - możemy ale wtedy nie musi zagrać tak jak byśmy chcieli
- Bardzo często producent zamieszcza "turtorial" w jakiej skrzyni powienien byś głośnik czy closed czy BR, jakie strojenie, wszystkie wymiary.
Materiał jaki proponuję na wykonanie skrzyni to MDF o grubości 19mm bądź 22mm
Pamietajmy też, że ścianka czołowa, czyli ta w jakiej znajduje się głośnik powinna być nieco grubsza - ponieważ na niej są największe rezonanse - również musimy dobrze zatwierdzić głośnik do skrzyni. Gdy nie możemy sobie pozowlić na skrzynię z MDF'u z powody budżetu - proponuję wiórówkę 18mm czy też 22mm.

4. Różnego rodzaju przewody, okablowanie, bezpiecznik i itp.


Kabel zasilający "plus" proponuję grubość 16mm2 czy też 25mm2 w zależności jaki pobór ma nasz sprzęt. W miejscu ok. 30cm od akumulatora stosujemy bezpiecznik miejszej wartości niż jest w wzmacniaczu np. na wzmacniaczu jest bezpiecznik 40A - a więc w oprawce na kablu wsadzamy bezpiecznik 30A w tym momencie w chwili jakiego kolwiek zwarcia uszkodzimy tylko bezpiecznik na kablu nie ruszając przy tym wzmacniacza. Od akumulatora prowadzimy go "na drugą strone maski" i na dole jest otwór zaślepiony gumową zaślepką - od strony wewnętrznej znajduje się on przy nogach pasażera. Ściągamy tą gumową zaślepkę i mniejszej średnicy wiertełkiem niż średnica kabla wywiercamy otwór i przeciągamy przez nią "zasilanie" po czym tą gumkę wraz z kablem spowrotem zakładamy. Ściągamy wszystkie plastiki na progu pasażera po próg prawych tylnych drzwi i przeciągamy kabel po sam bagażnik.
Kable sygnałowe tj. RCA ciągniemy pod kierownicą - jest bardzo fajna wnęka w której ten przewód się chowa i w miare możliwości przyczepiamy gotam tzw. "zip'ami" z innymi wiązkami" po czym rozbieramy progi od kierowcy, tylnych lewych drzwi i już! jesteśmy w bagażniku :)
Masę czyli tzw. "minus" zasilania przykręcamy w bagażniku do blachy.
A więc mamy Zasilanie tj. plus i minus a także sygnał wraz z wzbudzeniem czyli przewodem "remote". Podpinamy pod wzmacniacz kolejno:
+12V - kabel, który idzie od akumulatora
GND - kabel, który jest przymocowany w bagażniku
wtyki na chinche - IN - czyli wpinamy w nie chinche
Remote - przewód idący wraz z kablami sygnałowymi.


5. Wzmacniacz.

Proponuję zastosowanie 4kanałowego wzmacniacza ponieważ:
Pod dwa przednie wyjścia wzmacniacza podpinamy głośniki znajdujące się na przodzie naszego bolidu Czyli Wzmacniacz - zwrotnica. Natomiast następujące dwa tylne kanały w wzmacniaczy mostkujemy i podpinamy pod niego subwoofer w tym wypadku mamy cały sprzęt zasilony z wzmacniacza - bez dużej ilości kabli/przewodów, unikamy również montazu dwóch wzmacniaczy - bo to jest komplikacja mała z powodu gabarytów naszego bagażnika - jednak dla chcącego nic trudnego. Stosujemy wzmacniacz większej mocy niż jaką posiada głośnik - ustawiając przy tym uważnie potencjometr pt. gain.


ps. Już jest trochę późno, jutro dopiszę jeżeli co kolwiek trzeba i gdy ogarnę komputer dodam jakieś fotografie znalezione w internecie bądź sam porobię co nie co. Jednak mam problemy z komputerem nie mogę nic wrzucać do sieci tzn. plików, zdjęć i itp. Także czeka mnie format. Jeżeli coś jest źle zformułowane to proszę pytać. Bez problemu udzielę pomocy. Wiadomości i nformacje zawarte w tym poście są tylko i wyłącznie wynikające z praktycznej części montażu sprzętu. :)
 
 
 
Miodek
Grupa Dolnośląska


Auto: Nubira I
Imie: Kuba
Pomógł: 23 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 551
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-20, 23:01   

Danon napisał/a:
Panie i Panowie niech każdy kto posiada wiedzę napisze o swoim modelu DU takie najważniejsze info:


Nubira I Sedan

Radio
Napisałem to już wcześniej ale post został usunięty. Odnośnie radia w Nu I nie jest konieczne dokupowanie półkieszeni montarzowej, oryginalne radio jest przykręcone do półkieszeni takiej jak można kupić na allegro z tym wyjatkiem że wyglądającej dużo porządniej. Wystarczy zakupić nowe radio, odkręcic półkieszeń z fabrycznego radia i przykręcić ja do nowego.

Odnośnie wymiarów głośników to:
Przód oryginalnie: 13cm
Tył sedan: 16cm

Dodaje zdjęcie z wymiarami fabrycznego otworu w drzwiach:
Ostatnio zmieniony przez Miodek 2011-01-20, 23:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2766
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2011-01-21, 19:32   

Uzupełniłem temat o info od Navi-ego ,Loluś-ia i Miodka :wink:
Coś jeszcze od was dodać ?

Kilka moich pytań :
1.Czy we wszystkich HB Lanos / Leganza / Nexia / Nubira / Matiz / Tico były z tyłu oryginalnie głośniki 6x9 ?
Jeśli nie to w których były ?
2 To samo pytanie tylko ze Sedanami ? Jakie głośniki ?
3. To samo pytanie tylko z Kombii ? Jakie głośniki ?

Ps. oczywiście Matiz i Tico była tylko wersja HB :D

4. Czemu nie działa kolorek na " subwoofery " oraz " Kompletne audio " ?
5. Jakieś sugestie odnośnie przejrzystości itp ?
6. Ktoś podejmie się opisania modeli pojazdów przy których pisze " BRAK ?
7. Ktoś ktoś kto ogarnia całość CA , mógłby przeczytać całość , bo mogłem się gdzieś pomylić. Np Navi :P
8. Robimy jeszcze pod punkcik jak samemu zrobić skrzynkę ?
Osobiście odwołałbym tutaj ludzi do wujka google i profesjonalnych stron tym się zajmujących...
Bo tłumaczenia było by sporo.



za duży obrazek w podpisie .
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Miodek
Grupa Dolnośląska


Auto: Nubira I
Imie: Kuba
Pomógł: 23 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 551
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-21, 20:19   

Ostatnią poprawkę zgłaszam :)
1) Opis wymiany głosników dotyczy Nubiry I (opis zdjęcia boczku itp dotyczy Nu1 a nie wiem jak jest w Nu2)
2) Mozna byłoby dopisać że maksymalny dystans jaki mozna założyć do Nubiry I w przednich drzwiach pod głośniki 16cm to 11-15mm (takie dystanse wejdą bez radykalnego modyfikowania boczków)
 
 
nawi
Grupa Mazowiecka
Wróg festyniarstwa!


Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek
Pomógł: 215 razy
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 3968
Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2011-01-22, 00:51   

1.Czy we wszystkich HB Lanos / Leganza / Nexia / Nubira / Matiz / Tico były z tyłu oryginalnie głośniki 6x9 ?

Oryginalnie 6x9 do tyłu wchodzą tylko do Legii.

[ Dodano: 2011-01-22, 00:57 ]
7. Ktoś ktoś kto ogarnia całość CA , mógłby przeczytać całość , bo mogłem się gdzieś pomylić. Np Navi :P

Nie ma takiej możliwości z jedengo powodu:
- ktoś napisze, że mu się dobrze sprawuje radio JVC, ktoś napisze, że to badziwie i, że Kenwood lepszy, następnie będziemy mieli post o Alpine i tak dalej. Wszystko zależy od posiadanych pieniążków. Grunt to wydać pieniądze dobrze i z głową. Tyczy się to głośników, wzmacniaczy i oczywiści jednostki sterującej czyli radia.
- nie można także powiedzieć jakie kable są najepsze - chodzi mi o przekrój i producenta.

Pewnego jest to, że najtańsze znaczy chu....we - tyczy się do radia, głośników, wzmacniacza, kabli, subwoofera i reszty rzeczy.

[ Dodano: 2011-01-22, 01:09 ]
Ja bym zastosował prostą kalkulację z którą wiele osób może się nie zgodzić - i ma prawo i ma bardzo często rację ale postaram się uogólnić (kabelkologia):

Jeżeli chcesz zamontować 13'tki, 16'tki w drzwi pod radio:
- nie ma sensu zmieniania oryginalnego okablowania

Jeżeli chcesz zamontować z przodu 13'tki powyżej ceny 500 zł:
- zmień przewody na 1,5mm2

Jeżeli chcesz zamontować z przodu 16'ki powyżej 800 zł
- użyj przewodów 2,5mm2

Jeżeli masz dobrze poprowadzoną instalację głośnikową z przodu, zasilanie wzmacniacza (4 kanały) i dobre kable do subwoofera nie jest Ci potrzebny kondensator! Jeżeli masz wszystko dobrze zrobione to spadki napięcia nie będą tak duże żebyś tego potrzebował - no chyba, że chcesz wydać kasę, żeby ładnie wyglądało.

Przewody sygnałowe i zasilanie:
- zawsze prowadź przewody zasilające jedną stroną samochodu a przewody sygnałowe drugą - unikniesz zakłóceń (interferencji)

ps. Jak sobie jeszcze coś przypomnę to napiszę

[ Dodano: 2011-01-22, 01:14 ]
ps2.
Nubira 2 Sedan / Kombi:

Przeprowadzenie przewodów zasilających od akumulatora do wzmacniacza:
- kabelki prowadzimy oryginalną przelotką pomiędzy komora silnikową a komora pasażerską. Niby jest to bardzo oczywiste ale już się spotkałem na forum, że ktoś nie potrafił więc piszę. Przelotka gumowa znajduję się ok. 40 cm poniżej lewej wycieraczki. Nie da się przejść tamtędy przewodami o większym przekroju niż 2 x 25mm2 - jest to fizycznie niemożliwe.



To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
 
 
 
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2766
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2011-01-22, 15:27   

Chodziło mi o sprawdzenie , w sensie czy nie ma głupich błędów i zwykłych pomyłek itp. Bo to że każdy poleca co innego to wiadome :wink:

Ja się akurat zgadzam z tą teorią o przewodach :)

Mhm Lanek z tyłu chyba też ma 6x9 ? :myśli:

Zaraz dodam newsy od Ciebie :piwo:

I jeszcze raz sorry za pomyłkę w nicku :piwo:



za duży obrazek w podpisie .
 
 
 
Danon
Administrator

Auto: stare...
Imie: Damian
Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 3827
Skąd: TBU
Wysłany: 2011-01-22, 20:24   

Poprawiłem kolorki, które się nie wyświetlały.

Nagrodziłem aktywnych w temacie.
Michanio91 +20
Nawi +20
Loluś + 20
Miodek + 5 (na zachętę, bo same podstawowe info)

Przypiąłem również temat. Oczywiście dalsze wpisy korygujące, bądź wnoszące coś nowego mile widziane (i nagradzane).
 
 
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2766
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2011-02-04, 20:20   

Dodałem część o Matizie użytkownika ivanhxc , po mojej drobnej przeróbce :)

Podziękowania i może jakiś punkcik dla niego ? :piwo:

No i może ktoś o Nubirce 1 napiszę ? Lub Leganzie ? :myśli: Bo ciężko coś o tych samochodach znaleźć :P



za duży obrazek w podpisie .
 
 
 
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2766
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2011-02-08, 22:34   

p_reszke napisał/a:
michanio91 napisał/a:
F)Leganza :
Przód seryjnie - 165 mm.
Miejsce na głośnik 165mm :
67mm
Niepotrzebne są żadne dystanse ponieważ jest sporo miejsca na głośniki.
Tył seryjnie- 4x6 ".
Dystans ma przeważnie 26 mm .
Oryginalna kieszeń pasuję do nowego radia.
Wytłumienie / Rozbieranie tapicerki / Montaż głośników :

BRAK


Może ktoś zwrócił na to uwagę ale nie chciało mi się tego wszystkiego czytać :) W Leganzie z tyłu seryjnie są głośniki 6x9 ;)


Wiesz ile to jest 6x9 cali ? ;) To o wiele za dużo.
4x6 " to oryginalny wymiar i takie głośniki tam są :)



za duży obrazek w podpisie .
Ostatnio zmieniony przez michanio91 2011-02-08, 22:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
nawi
Grupa Mazowiecka
Wróg festyniarstwa!


Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek
Pomógł: 215 razy
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 3968
Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2011-02-08, 22:35   

Oryginalnie do Legii na tył wchodzą głośniki 6x9 cala.



To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
 
 
 
Qwazar
Miś Kobiś


Auto: Chevrolet Evanda 2,0 16V BRC SEQUENT 24
Imie: Rysiek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 831
Skąd: KOS
Wysłany: 2011-02-09, 09:03   

michanio91 napisał/a:
nawi napisał/a:
Oryginalnie do Legii na tył wchodzą głośniki 6x9 cala.


Mniej więcej 23 cm x 15 cm ? :myśli: Te największe "jajka" ?

Ktoś już tu o tym gadał i mówił że są 4x6" ... więc nie wiem :niewiem:


W leganzie na tyle, na 1000 % są jajka 6 x 9 ;) Miałem lege, wymieniałem te głośniki, więc potwierdzam ;)



Nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami, to Posejdon :)
 
 
 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Pomógł: 165 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 21162
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 13:56   Re: Poradnik Car - Audio ( wytłumienie/dystanse/głośniki )

michanio91 napisał/a:


Niestety nie mogę się zgodzić z tym rysunkiem:


A naszym przypadku w większości jedynym sposobem na uzyskanie jakichkolwiek efektów poprawnych to taki schemat:


Do tyłu nie powinno zakładać się głośników (mowa o półkach bagażnikowych) zwłaszcza elpisy, która nie jest naturalnym kształtem rozprzestrzeniania się fali dźwiękowej. Oczywiście, w niektórych przypadkach są jeszcze głośniki z tyłu w autach 4 i 5-drzwiowych, jednakże są to już instalacje uniwersalne tak by każdemu coś grało.




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2766
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2011-02-24, 15:24   

Ciekaw jestem ilu z nas wozi w autku dwa wzmacniacze i kondensator(czy to bezpiecznik?) :myśli: :wink: O ile dobrze widzę, bo rysunek jest mikroskopijny.. Nie widać też zwrotnic do głośników , które są bardzo ważne i nie każdy wie jak to podpiąć.
Głośniki tył które dodałem - w domyśle ,te oryginalne montowane w np Lanosie czy innych samochodach,posiadające oryginalne głośniki z tyłu. Jak widać -podpięte pod radyjko,które uciągnie seryjne głośniki. Fakt-mogłem to podpisać.
Więc to ja się z Tobą kolego nie zgodzę, mój schemat jest dużo bardziej czytelny(dla amatora) i przejrzysty.
Na Twoim brakuje nawet "-" zasilania wzmaka....,można z karoserii ,ale nie zaleca się :)



za duży obrazek w podpisie .
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt