X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Nexia] Pękł pasek rozrzadu (wymieniany 5-10 tys km temu)

Autor Wiadomość
Barzant
[Usunięty]

Wysłany: 2011-01-19, 23:11   [Nexia] Pękł pasek rozrzadu (wymieniany 5-10 tys km temu)

Witam,
Pękł mi przed chwila pasek w Nexi 1,5 8v.
Juz zaholowana pod dom.
Podobno jest duza szansa ze w tych silnikach nic sie nie dzieje (podobno bezkolizyjne).
Do tego nie bylo wysokich obrotow.
Chociaz myslalem ze tylko sie przydlawila przy przejsciu w gaz wiec chwile pocisnalem na biegu jeszcze zwalniajac (z tak zwanego pychu) ale po chwili wiedzialem ze to cos grubszego i odpuscilem, zahamowalem i stanalem.

Poniewaz pompa wody i napinacz byly wymieniane niedawno. Chcialbym zmienic tylko pasek.
Czy jest szansa np poluzowac napinacz i zalozyc nowy pasek "od boku" nie rozkrecajac glowicy, kol pasowych itd itd

Chcialbym tak "naprawic" Nexie aby przejezdzic pare dni do roboty i oddac do znajomego na przeglad silnika bo ogolnie wymaga przegladu, bierze olej nierowno chodzi itd. Znajomy z Warszawy z Wawra ja z Pruszkowa wiec holowac do niego mi sie nieche teraz.

Tylko czy tak sie da ustawic i zalozyc od boku bez rozkrecania wszystkiego?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1136 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24258
Skąd: SI
Wysłany: 2011-01-19, 23:16   

Barzant napisał/a:
Podobno jest duza szansa ze w tych silnikach nic sie nie dzieje (podobno bezkolizyjne).



nie jest bezkolizyjny, bezkolizyjność w tych silnikach to loteria :P

Barzant napisał/a:
Czy jest szansa np poluzowac napinacz i zalozyc nowy pasek "od boku" nie rozkrecajac glowicy, kol pasowych itd itd


jest szansa założyć pasek bez ruszania czegokolwiek ;)

Barzant napisał/a:
Tylko czy tak sie da ustawic i zalozyc od boku bez rozkrecania wszystkiego?


taaa



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Bourne
[Usunięty]

Wysłany: 2011-01-19, 23:21   

Duże szanse że mało będzie do wymiany
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2011-01-19, 23:26   

tylko sobie niemysl ze założysz ot tak pasek i bedzie fungowac,trzeba ustawic na znaki i dopiero zakładac,co to za pasek ze po takim przebiegu pękł? jestes pewny ze pasek pekł sparwdząłes?
 
 
Barzant
[Usunięty]

Wysłany: 2011-01-20, 06:34   

Pasek na 100. Lezy na dywaniku z tylu.
Czy brak platikowych oslon mogl spowodowac takie 10 krotnie szybsze zurzycie paska?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
broksio
[Usunięty]

Wysłany: 2011-01-20, 09:56   

:brawo:


za takie odpowiedzi następnym razem będzie niespodzianka MOD R
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1136 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24258
Skąd: SI
Wysłany: 2011-01-20, 09:59   

Barzant napisał/a:
Czy brak platikowych oslon mogl spowodowac takie 10 krotnie szybsze zurzycie paska?


:omg:

oglądnij czy na którymś kółku nie ma czegoś odbitego



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
gandw

Auto: Lanos 1.4 8v S
Pomógł: 19 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 533
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-20, 10:46   

:lol: :omg: Przecież bez osłon cały brud leci na pasek, może wpaść jakiś kamyk i masz po pasku.



Daewoo Lanos Sedan 1.4 8v S + lpg
 
 
Barzant
[Usunięty]

Wysłany: 2011-01-20, 11:33   

Niepamietam ktorej oslony nie mam.
Nie mam gornej napewno.
Musze to sprawdzic.
W razie czego w Kimoto maja za 50zl caly komplet.
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400
Imie: Maciek
Pomógł: 136 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7519
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-01-20, 12:45   

RIPER napisał/a:
nie jest bezkolizyjny, bezkolizyjność w tych silnikach to loteria :P

To ja powtorze, ze te silniki SA bezkolizyjne, ale glowica mogla byc wielokrotnie juz planowana, co sprawia, ze przestaje ten silnik byc bezkolizyjny ...

Barzant napisał/a:
Pasek na 100. Lezy na dywaniku z tylu.
Czy brak platikowych oslon mogl spowodowac takie 10 krotnie szybsze zurzycie paska?


Raczej nie, chyba, ze miales mega pecha i cos tam wpadlo. Ile zaplaciles za kpl rozzad? Gdie byl kupowany i jakiej byl firmy? Kto go zakladal?

broksio napisał/a:
:brawo:

A to co ?



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Ford Fiesta MK7 '15 1.5 TDCI +++ :D
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
Max87

Auto: Lanos sedan 1,5 8v SE
Imie: Paweł
Pomógł: 8 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 441
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-01-20, 13:53   

Całkiem niedawno miałem podobną sytuację w swoim lanosie 1,5 8v. Zaczęło się od tego że po ok. 15 tyś km od wymiany kompletnego rozrządu auto straciło bardzo moc i ledwie jechało. Dojechałem jakoś pod sklep motoryzacyjny i tam już auta nie odpaliłem. Po holowaniu do garażu zacząłem szukać. Zajrzałem do rozrządu i zobaczyłem pasek bez zębów... Zdemontowałem pasek i twierdząc że musiał być lipny (Gates) wymieniłem na nowy. PO 1000km ponownie pasek przeskoczył i auto stanęło. Tym razem rozebrałem całość... Zanim zaczniecie mnie chłostać - moja głupota że od razu tego nie zrobiłem.
Co się okazało - sprzedawca dał mi pompę wody i pasek nie pasujące do siebie. Konkretnie koło zębate na pompie miało wręby trapezowe a pasek w lanosie ma zęby półokrągłe... Nie zwróciłem na to uwagi przy montażu (znowu moja wina :wgłowe: ) bo myślałem że sprzedawca wie co mi daje. Nauczyłem się co nie co na własnych błędach.
Całość poskładałem na zupełnie nowych częściach i jest wszystko w porządku.
Co do kolizyjności - albo miałem cholernego farta albo rzeczywiście tym silnikom takie awarie nie zagrażają. Silnik pracuje nadal równo, cicho, nie kopci i nie stracił na mocy. Oczywiście zanim odpaliłem silnik kręciłem wałem korbowym (przy pomocy klucza) przy wykręconych świecach i nic nie wskazywało na to że w środku coś ucierpiało.
 
 
 
gandw

Auto: Lanos 1.4 8v S
Pomógł: 19 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 533
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-20, 14:05   

Nie wiem jak to możliwe że są różne zęby w pompach wody, bo przejrzałem katalog Dolz'a i tam jest jeden rodzaj pompy dla tego silnika. Chyba że sprzedawca Ci dał jakąś pompę do Opla :myśli: Co to za markę pompy miałeś? Może jakaś lipna chińszczyzna?



Daewoo Lanos Sedan 1.4 8v S + lpg
 
 
Max87

Auto: Lanos sedan 1,5 8v SE
Imie: Paweł
Pomógł: 8 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 441
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-01-20, 14:10   

No właśnie prawdopodobnie była przeznaczona do opla. Nie zwróciłem uwagi na kształt wrębów bo cała pompa wyglądała identycznie jak ta którą zdemontowałem. Sprzedawca musiał się pomylić a ja tego nie zauważyłem. Firmy nie pamiętam ale nie była to chińszczyzna - swoje kosztowała.
 
 
 
gandw

Auto: Lanos 1.4 8v S
Pomógł: 19 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 533
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-20, 14:14   

Kurcze bo sprzedawca mi też coś mówił że ma dwa rodzaje pomp - jedną miał dostępną a drugą nie, ale mówił że raczej ta dostępna pasuje. Ja też nie spojrzałem na kształt zębów pompy, tylko ogólnie na kształt całości - aż popatrzę na pudełko bo jeszcze gdzieś mam, czy się smbol pokrywa z katalogiem.

Swoją drogą jak kupujesz komplet rozrządu to sprzedawca do paska z okrągłymi zębami dał Ci pompę z trapezowymi? Jakbyś miał paragon to mógłbyś chcieć zwrotu kosztów bo to błąd sprzedawcy.



Daewoo Lanos Sedan 1.4 8v S + lpg
 
 
Max87

Auto: Lanos sedan 1,5 8v SE
Imie: Paweł
Pomógł: 8 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 441
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-01-20, 14:31   

Teoretycznie mógłbym coś próbować ale z racji tego że sam to montowałem i na tym jeździłem to już moja wina. Odpuściłem sobie nerwów. Na opakowaniu pompy możesz nie zauważyć różnicy. Ja z ciekawości przyłożyłem nowy pasek do starej pompy i tylko na ok 2/3 opasania zęby paska jako tako trafiały we wręby koła. Prz dobrym napięciu paska całość działała, ale po czasie zęby straciły na wytrzymałości i je zaczęło ścinać po wierzchołkach.
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt