Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2008-01-22, 23:59 [Lanos] 1.5 16V Turbo made in home
Witam. Chcialem sie podzielic z wami informacja o mojej modyfikacji jakiej dokonalem nie dawno.
Na poczatku zastanawialem sie nad zmiana auta, niestety brak funduszy mi na to nie pozwolil, a silnik 1.5 16V byl za malo dynamiczny, wiec postanowilem podniesc w nim moc. na swapa sie nie zdecydowalem ze wzgledu na duze przebiegi silnikow opla:). Wiec wybieralem miedzy modyfikacja N/A a turbo. Na allegro natknelem sie na zestaw wyjety z lanosa za 1100zl . uznalem to za okazje i nie czekajac dlugo kupilem Jednak turbina byla do regeneracji. Regeneracje zrobilem za 700zl.
Zestaw ktory kupilem zawieral:
- turbine k03
- intercooler
- orurowanie
- DV
- przewod doprowadzajacy olej od czujnika cisnienia oleju
- kolektor wydechowy (planowany pod takim katem zeby turbo nie zapieralo ob slinik)
-dwa dodatkowe wtryski
W samochodzie mialem juz wczesniej zalozony przelotowy uklad wydechowy wiec jedna rzecz bylo mniej do roboty (kolektor-strumiennica-przelotowy tlumik srodkowy-przelotowy tlumik koncowy). Zalozenie tego zestawu zajelo mi i koledze 3 dni(mamy po 20 lat i nie jestesmy doswadczonymi mechanikami:)). Filtr powietrza zalozylem w nadkolu(stozek).
Efekty sa naprawde super odczuwa sie duuuuzy przyrost momentu i przyspieszenia. Przyspieszenie mierzone na stoperze (gdyz nie posiadam zadnych przyrzadow) okolo 8s na doladowaniu 0.4 bara, na 5 biegu od 100km/h w gore ciagnie bardzo ladnie:) zupelnie nie do poznania:). Samochod podczas przygazowywania strzela ogniem(nie od razu lecz jak dam pare razy gaz do konca i puszcze to pojakims czasie zaczyna dawac ogniem), jest to wina nie zestrojonego silnika czy to normalne przy turbosprezarce?
W planach:
- odprezenie silnika (co za tym idzie zwiekszenie doladowania)
- strojenie
- zmiana sprzegla na oplowskie z silnika 2.0 16v
- zwiekszenie srednicy wydechu
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Bradley [Usunięty]
Wysłany: 2008-01-23, 00:11
pawels napisał/a:
Samochod podczas przygazowywania strzela ogniem(nie od razu lecz jak dam pare razy gaz do konca i puszcze to pojakims czasie zaczyna dawac ogniem), jest to wina nie zestrojonego silnika czy to normalne przy turbosprezarce?
to nienormalne
Sam wzialem sie za "operacje turbo" lecz w moim dieselku. W Katalogu 19sek do 100km/h, rozpedza sie w 16km/h, z malym doladowaniem turbo powinno byc kolo 12, a z nowymi gratami do 10 (na youtubie widzialem filmy z astrami 17td)
Co do strojenia to sie nie wypowiem, poniewaz u mnie jest wszystko mechaniczne. Dawke paliwa na pompie wtryskowej ustawia sie za pomoca przekrecenia srubki. Ty masz komputer
Moze pochwalisz sie jakimis zdjeciami? Bez odprezania silnika radze zostac na malym doladowaniu bo uszczelke szybko wydmucha Inne elementy silnika rowniez moga tego nie wytrzymac, chociaz gdzies tu na forum toczyla sie dyskusja na temat doladowanej nexii 1.5 8v, ktora ma ok. 220KM i jezdzi na 1.5bara. Wszystko seryjne
Wlasciwie to czekam az wydmucha uszczelke:P zmobilizuje mnie to do szybszej operacji odprezenia silnika:) fotki wstawie moze w weekend obecnie nauka (sesja sie zbliza ).
Co do strojenia zastanawiam sie nad zastosowaniem SMT6 lub Blueboxa. cena blueboxa jest mniejsza lecz slyszalem ze jest slabiej rozbudowany. Orjetuje sie ktos gdzie w bialymstoku lub w okolicach mozna zestroic samochod? Sa jakies spoty daewoo na podlasiu?
slyszalem slyszalem o tym samochodzie jestem ciekawy jak to jezdzi:D
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7536 Skąd: Białystok
Wysłany: 2008-01-24, 14:25
ooooo Siema Sluchaj, z wystrojeniem auta u nas bedzie bardzo ciezko Z tego co mi wiadomo ludki jezdza do Warszawy i na Twoim miejscu bym to dosyc szybko zrobil , zeby przypadkiem jakiegos bum bum nie bylo hehe Co do tej 240-konnej Nexii na niby seryjnych gratach - nie wierze Moim zdaniem to technicznie nie mozliwe Wiec pewnie gosciu cos sciemnia
pawels; spotow jako takich nie ma, ale czesto bywam w niedziele na lotnisku (moze teraz nieszczegolnie sprzyjajaca aura ) Ale ogolnie jestem otwarty na propozycje, chetnie rzuce okiem na lanosa
Co do strojenia ; mysle ze SMT6 bedzie dobre Wejdz sobie na forum www.streetracing.pl i poszukaj w archiwum postow o strojeniu auta ( nie zakladaj tematu bo na bank juz byl poruszony ). Jest kilku dobrych klientow ktorzy ogarniaja SMT6 w Wawie I z tego co pamietam jest tam tez jeden Lanos 1.6 czy 1.5 Turbo WIec moze czegos sie dowiesz wiecej o swoim silniku
mozliwe ze w ta niedziele przejade sie na lotnisko(jak sie zmini pogoda:P) ale jeszcze do konca nie wiem odezwe sie na gg to sie najwyzej zgadamy nom ciezko uwiezyc w nexie doladowana 1.5 bara na seryjnych czesciach ja po strojeniu i odprezeniu nie planuje wiecej niz 0.7-0.8 bara(i to nie wiem czy to nie za duzo-z tego co czytalem to silnik z takim doladowaniem ma okolo 190-200KM).
Moze mi doradzicie co do sprzegla. Wiadomo ze seria dlugo nie pociagnie a zwlaszcza ze ma juz ponad 100tys przebiegu. Czytalem ze od Opla vectry B pasuje, lecz jak bym chcial kupic to zostane zapytany o silnik pojemnosc itd. znalazlem tania tarcze na allegro:
http://moto.allegro.pl/it...l_vectra_b.html
chcialbym ja kupic jakby pasowala. orjetuje sie ktos czy da sie to zalozyc w lanosie? (prawdopodobnie tarcze sa o 1cm wieksze-srednica)
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7536 Skąd: Białystok
Wysłany: 2008-01-24, 16:16
Ja bym w Twoim wypadku zadzwonil do pana Radzikowskiego - bardzo mily gosciu i odpowie na Twoje pytanie co powinienes zrobic Ja bede prawdopodobnie u niego niedlugo robil wzmacniane http://sprzegla.com/
Aha - mysle ze tajka rozsadna granica na odprezonym silniku na seryjnych gratach 0.6 jest granica rozsadku zeby miec pewnosc ze sie nie rozsypie hehe Ale poszukaj info na streetracingu - na bank cos znajdziesz
Jakby co bedziemy sie lapac na gygy
smoła - kolega pawels juz sie wypowiadal ze ze narazie zajety nauka.
Tak swoja droga bardzo cenie ludzi ktorzy robia takie rzeczy(tzn małym kosztem i z czesciami uzywanymi)
Mnie jednak osobiscie bardziej by ciekawily wykresy z hamowni.
hamownie napewno odwiedze, ale chyba dopiero po odprezeniu i zestrojeniu wszystkiego.
A co do sprzegla, to wzmacnianego nie bede zamawial bo to sa w sumie duze koszty w porownaniu ze wstawieniem oplowskiego(z tego co czytalem to spokojnie daje rade w uturbionym lanosie-u mnie sa male objawy slizgania sie, dopiero po jakims czasie jazdy). Poslucham twojej rady ziemniak, zadzwonie i moze podpowiedza jakies konkretne rozwiazanie:) chyba ze znajde cos na necie.
hmmm.... przy spokojnej jezdzie nie znaczny wzorst spalania. przy jezdzie mieszanej ciezko oszacowac;p (na 100km pali mi gdzies okolo 9-12litrow-tz raz pedal do konca a raaz spokojnie:)) mysle ze po zestrojeniu moze spalanie troche spadnie
tylko te spalanie 9-12 litrow to mowie o trasie:P
a i jeszcze jedno. duzo osob moze myslec ze jest duza turbo dziura. I tu sie wlasnie mylicie. Jezeli dodaje powoli gazu to turbo sie rozkreca dopiero przy bardzo wysokich obrotach, ALE jezeli dam gazu gwaltowniej to turbo pompuje od 2-2.2 tys obrotow