X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] 1.5 16V Turbo made in home

Autor Wiadomość
pawels
lanos turbo

Auto: Lanos
Imie: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 132
Skąd: Michałowo/Białystok
Wysłany: 2008-01-22, 23:59   [Lanos] 1.5 16V Turbo made in home

Witam. Chcialem sie podzielic z wami informacja o mojej modyfikacji jakiej dokonalem nie dawno.
Na poczatku zastanawialem sie nad zmiana auta, niestety brak funduszy mi na to nie pozwolil, a silnik 1.5 16V byl za malo dynamiczny, wiec postanowilem podniesc w nim moc. na swapa sie nie zdecydowalem ze wzgledu na duze przebiegi silnikow opla:). Wiec wybieralem miedzy modyfikacja N/A a turbo. Na allegro natknelem sie na zestaw wyjety z lanosa za 1100zl :) . uznalem to za okazje i nie czekajac dlugo kupilem :) Jednak turbina byla do regeneracji. Regeneracje zrobilem za 700zl.
Zestaw ktory kupilem zawieral:
- turbine k03
- intercooler
- orurowanie
- DV
- przewod doprowadzajacy olej od czujnika cisnienia oleju
- kolektor wydechowy (planowany pod takim katem zeby turbo nie zapieralo ob slinik)
-dwa dodatkowe wtryski
W samochodzie mialem juz wczesniej zalozony przelotowy uklad wydechowy wiec jedna rzecz bylo mniej do roboty (kolektor-strumiennica-przelotowy tlumik srodkowy-przelotowy tlumik koncowy). Zalozenie tego zestawu zajelo mi i koledze 3 dni(mamy po 20 lat i nie jestesmy doswadczonymi mechanikami:)). Filtr powietrza zalozylem w nadkolu(stozek).
Efekty sa naprawde super odczuwa sie duuuuzy przyrost momentu i przyspieszenia. Przyspieszenie mierzone na stoperze (gdyz nie posiadam zadnych przyrzadow) okolo 8s na doladowaniu 0.4 bara, na 5 biegu od 100km/h w gore ciagnie bardzo ladnie:) zupelnie nie do poznania:). Samochod podczas przygazowywania strzela ogniem(nie od razu lecz jak dam pare razy gaz do konca i puszcze to pojakims czasie zaczyna dawac ogniem), jest to wina nie zestrojonego silnika czy to normalne przy turbosprezarce?
W planach:
- odprezenie silnika (co za tym idzie zwiekszenie doladowania)
- strojenie
- zmiana sprzegla na oplowskie z silnika 2.0 16v
- zwiekszenie srednicy wydechu
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Bradley
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-23, 00:11   

pawels napisał/a:
Samochod podczas przygazowywania strzela ogniem(nie od razu lecz jak dam pare razy gaz do konca i puszcze to pojakims czasie zaczyna dawac ogniem), jest to wina nie zestrojonego silnika czy to normalne przy turbosprezarce?

to nienormalne ;)

Sam wzialem sie za "operacje turbo" lecz w moim dieselku. W Katalogu 19sek do 100km/h, rozpedza sie w 16km/h, z malym doladowaniem turbo powinno byc kolo 12, a z nowymi gratami do 10 (na youtubie widzialem filmy z astrami 17td)

Co do strojenia to sie nie wypowiem, poniewaz u mnie jest wszystko mechaniczne. Dawke paliwa na pompie wtryskowej ustawia sie za pomoca przekrecenia srubki. Ty masz komputer ;)

Moze pochwalisz sie jakimis zdjeciami? Bez odprezania silnika radze zostac na malym doladowaniu bo uszczelke szybko wydmucha :P Inne elementy silnika rowniez moga tego nie wytrzymac, chociaz gdzies tu na forum toczyla sie dyskusja na temat doladowanej nexii 1.5 8v, ktora ma ok. 220KM i jezdzi na 1.5bara. Wszystko seryjne :szok:
 
 
pawels
lanos turbo

Auto: Lanos
Imie: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 132
Skąd: Michałowo/Białystok
Wysłany: 2008-01-23, 00:19   

Wlasciwie to czekam az wydmucha uszczelke:P zmobilizuje mnie to do szybszej operacji odprezenia silnika:) fotki wstawie moze w weekend obecnie nauka (sesja sie zbliza :( ).
Co do strojenia zastanawiam sie nad zastosowaniem SMT6 lub Blueboxa. cena blueboxa jest mniejsza lecz slyszalem ze jest slabiej rozbudowany. Orjetuje sie ktos gdzie w bialymstoku lub w okolicach mozna zestroic samochod? Sa jakies spoty daewoo na podlasiu?
 
 
 
Bradley
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-23, 12:12   

pawels napisał/a:
Sa jakies spoty daewoo na podlasiu?

Ziemniak :D 2.5 V6
 
 
pawels
lanos turbo

Auto: Lanos
Imie: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 132
Skąd: Michałowo/Białystok
Wysłany: 2008-01-23, 12:19   

slyszalem slyszalem o tym samochodzie :) jestem ciekawy jak to jezdzi:D
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7536
Skąd: Białystok
Wysłany: 2008-01-24, 14:25   

ooooo :D Siema :D Sluchaj, z wystrojeniem auta u nas bedzie bardzo ciezko :P Z tego co mi wiadomo ludki jezdza do Warszawy i na Twoim miejscu bym to dosyc szybko zrobil , zeby przypadkiem jakiegos bum bum nie bylo hehe :) Co do tej 240-konnej Nexii na niby seryjnych gratach - nie wierze :P Moim zdaniem to technicznie nie mozliwe :P Wiec pewnie gosciu cos sciemnia :D
pawels; spotow jako takich nie ma, ale czesto bywam w niedziele na lotnisku (moze teraz nieszczegolnie sprzyjajaca aura :P ) :D Ale ogolnie jestem otwarty na propozycje, chetnie rzuce okiem na lanosa :D
Co do strojenia ; mysle ze SMT6 bedzie dobre :D Wejdz sobie na forum www.streetracing.pl i poszukaj w archiwum postow o strojeniu auta ( nie zakladaj tematu bo na bank juz byl poruszony :) ). Jest kilku dobrych klientow ktorzy ogarniaja SMT6 w Wawie :D I z tego co pamietam jest tam tez jeden Lanos 1.6 czy 1.5 Turbo :D WIec moze czegos sie dowiesz wiecej o swoim silniku :)



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Ford Fiesta MK7 '15 1.5 TDCI +++ :D
Jeep WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
pawels
lanos turbo

Auto: Lanos
Imie: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 132
Skąd: Michałowo/Białystok
Wysłany: 2008-01-24, 15:11   

mozliwe ze w ta niedziele przejade sie na lotnisko(jak sie zmini pogoda:P) ale jeszcze do konca nie wiem :) odezwe sie na gg to sie najwyzej zgadamy :) nom ciezko uwiezyc w nexie doladowana 1.5 bara na seryjnych czesciach :) ja po strojeniu i odprezeniu nie planuje wiecej niz 0.7-0.8 bara(i to nie wiem czy to nie za duzo-z tego co czytalem to silnik z takim doladowaniem ma okolo 190-200KM).
Moze mi doradzicie co do sprzegla. Wiadomo ze seria dlugo nie pociagnie a zwlaszcza ze ma juz ponad 100tys przebiegu. Czytalem ze od Opla vectry B pasuje, lecz jak bym chcial kupic to zostane zapytany o silnik pojemnosc itd. znalazlem tania tarcze na allegro:
http://moto.allegro.pl/it...l_vectra_b.html
chcialbym ja kupic jakby pasowala. orjetuje sie ktos czy da sie to zalozyc w lanosie? (prawdopodobnie tarcze sa o 1cm wieksze-srednica)
 
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7536
Skąd: Białystok
Wysłany: 2008-01-24, 16:16   

Ja bym w Twoim wypadku zadzwonil do pana Radzikowskiego - bardzo mily gosciu i odpowie na Twoje pytanie co powinienes zrobic :D Ja bede prawdopodobnie u niego niedlugo robil wzmacniane :P
http://sprzegla.com/
Aha - mysle ze tajka rozsadna granica na odprezonym silniku na seryjnych gratach 0.6 jest granica rozsadku zeby miec pewnosc ze sie nie rozsypie hehe :) Ale poszukaj info na streetracingu - na bank cos znajdziesz :D
Jakby co bedziemy sie lapac na gygy :D



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Ford Fiesta MK7 '15 1.5 TDCI +++ :D
Jeep WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
smoła

Auto: a co to za auto?
Imie: Jakub
Wiek: 30
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 2
Skąd: ok. Białegostoku
Wysłany: 2008-01-25, 11:10   

pawels: może zamieśc tu kilka zdjęć swoich modyfikacji, na pewno inni chętnie na nie spojrzą :wink:
 
 
 
Kosiarz88


Auto: Lanos 1.5 16v
Imie: Krzysiek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 256
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-01-25, 17:39   

smoła - kolega pawels juz sie wypowiadal ze ze narazie zajety nauka.
Tak swoja droga bardzo cenie ludzi ktorzy robia takie rzeczy(tzn małym kosztem i z czesciami uzywanymi)
Mnie jednak osobiscie bardziej by ciekawily wykresy z hamowni. :D



Silnik: 4-2-1 + bandaż, zimny dolot, stożkowy a'la HKS
Zawieszenie: Vogland - 30mm z VA, Bilstein B4, stabilizator tył. Rozpórka góra, dól 970kg 107 PS
 
 
pawels
lanos turbo

Auto: Lanos
Imie: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 132
Skąd: Michałowo/Białystok
Wysłany: 2008-01-26, 14:32   

hamownie napewno odwiedze, ale chyba dopiero po odprezeniu i zestrojeniu wszystkiego.

A co do sprzegla, to wzmacnianego nie bede zamawial bo to sa w sumie duze koszty w porownaniu ze wstawieniem oplowskiego(z tego co czytalem to spokojnie daje rade w uturbionym lanosie-u mnie sa male objawy slizgania sie, dopiero po jakims czasie jazdy). Poslucham twojej rady ziemniak, zadzwonie i moze podpowiedza jakies konkretne rozwiazanie:) chyba ze znajde cos na necie.


Sa juz fotki:
http://daewooforum.pl/lan...urbo-vt3468.htm
 
 
 
Kosiarz88


Auto: Lanos 1.5 16v
Imie: Krzysiek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 256
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-01-27, 00:25   

Za jakiś czas napewno mile widziane bylyby twoje opinie i doswiadczenia na temat spalanie.Poki co zycze milego uzytkowania autka. :brawo:



Silnik: 4-2-1 + bandaż, zimny dolot, stożkowy a'la HKS
Zawieszenie: Vogland - 30mm z VA, Bilstein B4, stabilizator tył. Rozpórka góra, dól 970kg 107 PS
 
 
pawels
lanos turbo

Auto: Lanos
Imie: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 132
Skąd: Michałowo/Białystok
Wysłany: 2008-01-27, 11:43   

hmmm.... przy spokojnej jezdzie nie znaczny wzorst spalania. przy jezdzie mieszanej ciezko oszacowac;p (na 100km pali mi gdzies okolo 9-12litrow-tz raz pedal do konca a raaz spokojnie:)) mysle ze po zestrojeniu moze spalanie troche spadnie :)

tylko te spalanie 9-12 litrow to mowie o trasie:P

a i jeszcze jedno. duzo osob moze myslec ze jest duza turbo dziura. I tu sie wlasnie mylicie. Jezeli dodaje powoli gazu to turbo sie rozkreca dopiero przy bardzo wysokich obrotach, ALE jezeli dam gazu gwaltowniej to turbo pompuje od 2-2.2 tys obrotow
 
 
 
pawels
lanos turbo

Auto: Lanos
Imie: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 132
Skąd: Michałowo/Białystok
Wysłany: 2008-02-01, 19:35   

http://pl.youtube.com/watch?v=SiTmYRcGwL0
 
 
 
Death85
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-03, 11:56   

Hehe Fajne Marchewy :) ja tez tak chce :)
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt