X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] Łożysko w przednim kole MATIZ

Autor Wiadomość
Niepek

Auto: Matiz
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 32
Wysłany: 2011-02-01, 16:58   [Matiz] Łożysko w przednim kole MATIZ

Witam, wszystkich forumowiczów, ostatnimi czasy mój Matiz podczas jazdy zaczął wydawać dziwne szumienie z przodu, wychodzi na to że to łożyska przedniego koła, bo przy jeździe na luzie jest to samo, zatem nie ma to nic wspólnego ze skrzynią. Dobrałem się wczoraj do samochodu w warsztacie, rozebrałem przednie koło, ściągnąłem zacisk, piastę i tarczę, dochodząc jednocześnie do zwrotnicy. Wiem że w matizie do kół przednich stosuje się dwa łożyska plus uszczelniacze na stronę jednak nie wiem jak je wymienić. Czy może rozłączenie przegubu z półosią pozwoli mi na wymianę? Panowie pomóżcie bo nie wiem co robić, a dodatkowo, mam dość duże tarcie jak próbuje zakręcić przednimi kołami ale to może łożysko a może po prostu tłoczki są do wymiany.
Ostatnio zmieniony przez Niepek 2011-02-01, 17:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
prototype12


Auto: Tico matiz
Imie: Waldek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 59
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-02-01, 17:08   

zwrotnice musisz wyjac z zawieszenia a lozyska sie wybija na zewnatrz
 
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2011-02-01, 17:12   

Brak Tagu! Kliknij tutaj aby dowiedzieć się jak go uzpełnić.
:zły:



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Niepek

Auto: Matiz
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 32
Wysłany: 2011-02-01, 17:13   

Mógłbyś powiedzieć czy dużo jest roboty przy zdejmowaniu zwrotnicy? Chodzi mi tylko od ściągnięcie kolumny macpersona i wachacza bo przegub ładnie zejdzie z tego co mi się wydaje. A i dodatkowo najlepiej chyba pojechac do jakiegoś mechanika co ma prase żeby wmontowac łożyska co?
 
 
 
prototype12


Auto: Tico matiz
Imie: Waldek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 59
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-02-01, 17:51   

twoich umiejetnosci nie znam. jesli nie masz odpowiednich narzedzi to sobie daj spokoj i zaciagnij go do mechanika tylko wstawiaj lub kup drozsze lozyska .. ;)
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
madmax3030

Auto: matiz '99
Imie: Krystian
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 379
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-02-01, 17:57   

szczerze jeżeli masz małą wiedzę i nie masz sprzętu to radzę podjechać do mechanika. Musisz mieć2 ściągacze jeden do końcówek drążków kierowniczych a drugi taki uniwersalny 3 łapy. Potrzebne nasadki 14 i 17 oraz 34. Problem może być z odkręceniem tej największej nakrętki od przegubu. U mnie udało się odkręcić przy pomocy rurki o długości 1 metr. Jak odkręcisz to demontaż zacisku i klocków. Demontaż końcówek drążków.Przy pomocy ściągacza 3 ramiennego wyciskasz ze zwrotnicy piastę. Problem kolejny to demontaż z piasty łożyska. Ja nadciełem łożysko a potem rozpołowiłem przecinakiem. Nowe łożyska nabijasz przy użyciu starych łożysk. Najlepiej walić przed deskę małą. Jak widzisz trochę roboty jest...

[ Dodano: 2011-02-01, 17:58 ]
szybkość naprawy zależna czy śruby mocno zapieczone. Jak zapieczone to WD-40 i grzanie .
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2011-02-01, 18:56   

madmax3030 napisał/a:
i grzanie .


co byś tam chciał grzać ?



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
madmax3030

Auto: matiz '99
Imie: Krystian
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 379
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-02-01, 19:02   

tą nakrętkę 34 problem też może być z śrubami od zwrotnicy ( 2 sztuki )
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2011-02-01, 19:07   

chyba upadłeś na głowę że tam coś grzejesz :D



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
madmax3030

Auto: matiz '99
Imie: Krystian
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 379
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-02-01, 19:48   

nie upadłem spróbuj odkręcić śruby nie odkręcane od lat będzie problem. Łatwo jest gdy coś było wymieniane i były odkręcane w przeszłości. Nie powiesz że tą nakrętkę 34 od przegubu odkręciłeś malutkim kluczykiem :lol2:
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2011-02-01, 20:19   

tam się nic nie grzeje ! trzeba mieć porządny klucz i tyle :omg:



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Niepek

Auto: Matiz
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 32
Wysłany: 2011-02-01, 20:33   

Panowie po co ta kłótnia, z tego co pamiętam, a że robiłem to wczoraj to dobrze pamiętam, tam jest nakrętnka 30' a nie jak piszecie 34'. Można ją odkręcić ale zacisk hamulca musi być zaciśnięty, nakładam nasadkę na to klucz i rurę najlepiej tak gdzieś metrową albo dłużej im dłuższa rura tym większa siła i jest łatwiej!. Bedę musiał wymontować obie zwrotnice i podjechać żeby mi prasą nabili łożyska i tyle. Jak na razie przy wyciąganiu lewej piasty wyszła mi razem z łożyskiem teflonowym, a nie powinna!...Pytałem tylko czy po odłączeniu przegubu bedę mógł w prosty sposób wymienić łożysko..... Nie doszukujcie się czy mam umiejętności czy też nie!!!.. Skoro napisałem że
"Dobrałem się wczoraj do samochodu w warsztacie, rozebrałem przednie koło, ściągnąłem zacisk, piastę i tarczę, dochodząc jednocześnie do zwrotnicy. Wiem że w matizie do kół przednich stosuje się dwa łożyska plus uszczelniacze na stronę jednak nie wiem jak je wymienić."
to chyba widać że jakoś sobie z tym poradziłem!!!. Pytam tylko czy ktoś wymieniał łożyska i jak najłatwiej do nich dojść.

[ Dodano: 2011-02-01, 20:34 ]
RIPER,
Kod:
co byś tam chciał grzać ?
Nigdy nie podgrzewałeś śrub palnikiem w celu odkręcenia?
 
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2011-02-01, 20:38   

chcę uświadomić koledze, że grzejąc cokolwiek przy wymianie z przodu dołoży sobie tylko problemów na dodatek wprowadza tym innych w błąd :wink:

Niepek napisał/a:
Można ją odkręcić ale zacisk hamulca musi być zaciśnięty, nakładam nasadkę na to klucz i rurę najlepiej tak gdzieś metrową albo dłużej im dłuższa rura tym większa siła i jest łatwiej!


i dokładnie tak się to robi :)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
DRAGON 16
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-01, 21:34   

chłopaki po co te nerwy technika idzie do przodu wiec podazajmy za nia sa przeciez klucze pneumatyczne i zadnych rur nie potrzeba, ew. nieco mniej praktyczny klucz udarowy (czyt. młotek + przecinak) :D pozdro
i kolega ma racje tam idzie nakretka 30 a nie 34
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2011-02-01, 22:07   

ja dodam tylko od siebie tyle, tą duża nakrętke najlepiej jest odkrecic jak auto sobie jeszcze stoi,do tego potrzeba sciągnac tylko kołpak o ile go mamy jeszcze :D
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt