Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: nubira Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 243
Wysłany: 2008-01-25, 12:40 [lanos] Ile pali Wam gazu 1.4 ?
Głównie chodzi o miasto. Pytam poniewaz zmieniłem reduktor i mam nadzieje, że bedzie palił mniej. Dotychczas było to 13,5 litra na sto w mieście. Jak dla mnie było to za duzo.
Piszczie śmiało.
Jak sie postaram to i 12 spali ale tak średnio to dyszka na miescie zasysa
dark knight [Usunięty]
Wysłany: 2008-01-25, 15:13
Ja mam lanka 1,5 8v i też gdzies tak bierze w granicach 10-11l ale za to inny problem bo mi jakos wyjątkowo bierze dużo benzyny, niby samo odpalanie ale idzie mi go dosyć dużo nie wiecie moze dlaczego?
pafni www.stopquadom.pl
Auto: nubira Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 243
Wysłany: 2008-01-25, 15:18
dark knight napisał/a:
Ja mam lanka 1,5 8v i też gdzies tak bierze w granicach 10-11l ale za to inny problem bo mi jakos wyjątkowo bierze dużo benzyny, niby samo odpalanie ale idzie mi go dosyć dużo nie wiecie moze dlaczego?
O tym nawet niewspominałem 5 litrów benzyny na miesiąc jak nic, niby sam rozruch a jednak. Słyszałem, że jak lanos jest na benzyne i na gaz to komputer coś kwasi(nie może sie dostosowac).Ale raczej z tym nie będe walczył, w nexi było to samo mimo iż silnik 1,5.
O tym nawet niewspominałem 5 litrów benzyny na miesiąc jak nic, niby sam rozruch a jednak. Słyszałem, że jak lanos jest na benzyne i na gaz to komputer coś kwasi(nie może sie dostosowac).Ale raczej z tym nie będe walczył, w nexi było to samo mimo iż silnik 1,5.
Tylko 5? A jaką temperature przełączania masz ustawioną, wiesz może?
U mnie z silnikiem 1,5 v16, przełącza sie zaraz po osiągnięciu przez wskaznik pierwszej kreski, wiec stosunkowo niska - pewnie koło tych 30 stopni, ale benzyny w tym czasie zdąży sobie chlapnąć - śr. 7 litrów na tydzień
pafni www.stopquadom.pl
Auto: nubira Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 243
Wysłany: 2008-02-02, 19:10
mabakay napisał/a:
pafni napisał/a:
O tym nawet niewspominałem 5 litrów benzyny na miesiąc jak nic, niby sam rozruch a jednak. Słyszałem, że jak lanos jest na benzyne i na gaz to komputer coś kwasi(nie może sie dostosowac).Ale raczej z tym nie będe walczył, w nexi było to samo mimo iż silnik 1,5.
Tylko 5? A jaką temperature przełączania masz ustawioną, wiesz może?
U mnie z silnikiem 1,5 v16, przełącza sie zaraz po osiągnięciu przez wskaznik pierwszej kreski, wiec stosunkowo niska - pewnie koło tych 30 stopni, ale benzyny w tym czasie zdąży sobie chlapnąć - śr. 7 litrów na tydzień
Niewiem jaka tam temperatura jest, ale chyba zbyt mała bo jest ustawione, że przełącza sie prawie odrazu, za to jak jest zimno to gaśnie , to ja pstryk na benzyne i tak z 500 metrów a potem pstryk na lpg i heja! jakby miał mi sie rozgrzewac normalnie to pewno z 10 na miesiąc mogło by byc.
emarcin [Usunięty]
Wysłany: 2008-02-03, 07:40
Mój Lanos 1.4 z 2001 roku zgazowany od początku przy zalaniu gazu full (zawsze tak robię) czyli u mnie to jest 30l zawsze zeruję licznik i proszę mi tu nie gadać, że to nie możliwe, że to jakieś brednie itp. itd. ale ja na tych 30l robie od 340 do 370 w trybie mieszanym tzn. więcej po mieście niż w trasie i licznik chyba mnie nie oszukuje, a ile to wychodzi na 100 niech każdy sobie przeliczy.
Jeszcze jedna istotna sprawa gaz leje albo na BP albo i to raczej rzadziej na Shellu.
ja ci wierze mój ojciec lanosem 1,5 16v na 30 litrach gazu robił średnio 350-360 km ja tym samym lanem osiągałem najwyżej 300. także jest to możliwe, tylko wciąż nie wiem jak to osiągnąć.
Łosi mi katana my fellows
łosiek
Auto: teraz bravo 2 Pomógł: 39 razy Wiek: 98 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 932 Skąd: wejherowo
Wysłany: 2008-02-03, 17:21
mam 1,5 16 V i spalanie wychodzi w cyklu mieszanym równe 10 l/100 km,oczywiscie mozna wiecej i bylo,ale uszkodzony byl od gazu czujnik połozenia przepustnicy,jest to minus instalek podcisnieniowych,bo gaz sie okleja na czujnikach,ten nagar twardnieje i... trzeba je wymienic,
pafni www.stopquadom.pl
Auto: nubira Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 243
Wysłany: 2008-02-11, 15:30
Powiem Wam, że po zmianie reduktora pali 13,3 czyli reduktor nic nie pomógł, może reset komputera pomóc ?
łosiek
Auto: teraz bravo 2 Pomógł: 39 razy Wiek: 98 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 932 Skąd: wejherowo
Wysłany: 2008-02-13, 15:41
jak bedziesz na przegladzie to niech podlacza pod kompa,może bedzie to co u mnie-z położeniem przepustnicy,komp widzi uchylona to podaje sygnał o zwiekszeniu dawki paliwa,a to jest przechwycone przez komp gazowy a on podaje poprzez krokowca gaz,jest go za duzo wiec masz przepały
pafni www.stopquadom.pl
Auto: nubira Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 243
Wysłany: 2008-02-13, 16:46
łosiek napisał/a:
jak bedziesz na przegladzie to niech podlacza pod kompa,może bedzie to co u mnie-z położeniem przepustnicy,komp widzi uchylona to podaje sygnał o zwiekszeniu dawki paliwa,a to jest przechwycone przez komp gazowy a on podaje poprzez krokowca gaz,jest go za duzo wiec masz przepały
To może rozkręce ta przepustnice? Tylko w którym miejscu?
łosiek
Auto: teraz bravo 2 Pomógł: 39 razy Wiek: 98 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 932 Skąd: wejherowo
Wysłany: 2008-02-14, 07:10
to ze rozkrecisz moze nic nie dac,u mnie byla dzialająca,ale czujnik byl obklejony twardym nagarem-gaz,proba oczyszczenia skonczyla sie uszkodzeniem,trzeba bylo kupic nowy-tutaj tez trzeba uwazac bo okazalo sie ze sa 2 rodzaje,a przywieziony z serwisu nie dzialal,ale zostal wymieniony,czujnk przepustnicy jest kolo silnika krokowego wolnych obrotow,tyle ze silniczek krokowy podaje powietrze obok przepustnicy,aby po jej zamknieciu nie zadlawic silnika,ale proponuje komputer,albo odpowiednio zewrzec styki w gniezdzie diagnostycznym i odczytac kody,ale to szukaj w innym dziale-duzo na ten temat podano,jak i co,jeszcze jest mozliwosc złej pracy sondy lambda,ona steruje poniekąd pracą silnika,dawka paliwa itd,ale to gazownik po podłączeniu pod kompa widzi,czy sonda prawidłowo reaguje
pafni www.stopquadom.pl
Auto: nubira Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 243
Wysłany: 2008-02-14, 13:49
łosiek napisał/a:
to ze rozkrecisz moze nic nie dac,u mnie byla dzialająca,ale czujnik byl obklejony twardym nagarem-gaz,proba oczyszczenia skonczyla sie uszkodzeniem,trzeba bylo kupic nowy-tutaj tez trzeba uwazac bo okazalo sie ze sa 2 rodzaje,a przywieziony z serwisu nie dzialal,ale zostal wymieniony,czujnk przepustnicy jest kolo silnika krokowego wolnych obrotow,tyle ze silniczek krokowy podaje powietrze obok przepustnicy,aby po jej zamknieciu nie zadlawic silnika,ale proponuje komputer,albo odpowiednio zewrzec styki w gniezdzie diagnostycznym i odczytac kody,ale to szukaj w innym dziale-duzo na ten temat podano,jak i co,jeszcze jest mozliwosc złej pracy sondy lambda,ona steruje poniekąd pracą silnika,dawka paliwa itd,ale to gazownik po podłączeniu pod kompa widzi,czy sonda prawidłowo reaguje
Gazownik ustawiał spalanie na podstawie wyniku spalin. Wyszło mu wszystko w normie. Wczoraj zrobiłem reseta, ale na wyniki musze poczekac aż skończy mi sie zbiornik. Potem najwyżej sprawdze ten czujnik i przepustnice. Najdziwniejsze jest to, że przed remontem cylindrów itp. palił 11 litrów, a po 13,5. Teoretycznie powinien mniej niz wcześniej, a tu takie coś... W każdym razie dzięki za rady.