Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam. W mojej leganzie działa to zawsze podczas jazdy i ruszania, ale tylko wtedy, gdy którekolwiek z PRZENICH kół zabuksuje (nie wiem do jakiej prędkości to działa dokładnie ale u mnie się raz nawet przy 65km włączyło jak zredukowałem na niższy bieg i koła zabuksowały- na śniegu oczywiście). I z tego co zauważyłem to w leganzie działa to tak ze jeżeli np. prawe koło zabuksuje to przenosi napęd na lewe a potem znów na prawe i tak naprzemian aż autko złapie przyczepność.
P.S. Mój brat ma vectre b z 1998 roku i jest tam taki przycisk TC- sprawdzałem i działa dokładnie tak samo z tym że można to wyłączyć- ale on ma wersję jakąś usportowioną.
A w leganzie nie można wyłączyć TCS, bo założeniem producenta to nie jest to autko sportowe żeby sobie buksować np. na lodzie, tylko limuzyna, która ma być do jazdy bezpiecznej i "reprezentacyjnej"
no bo jak zmieniales bieg to tylko przednie buksowaly, tylnie byly w porzadku to pewnie nic z nimi nie robil, producent sugeruje ze dziala tez na tylnie kola.
mi narazie tylko raz sie zalaczylo tcs podczas gwaltownego ruszania, ale niewiele okazji mialem pojezdzic leganza, niedlugo to sie powinno zmienic to sie przetestuje ten tcs
grzeg21 [Usunięty]
Wysłany: 2008-01-30, 16:43
Witam. Kolego „swat” mylisz pojęcia – tzn. źle interpretujesz opis w katalogu. W katalogu piszą dokładnie jak działa system TCS (i to jedyny opis TCS-u jaki znalazłem w tym katalogu) – cytuję:
„Aby zapewnić lepszą przyczepność samochodu, układ kontroli jazdy (TCS) wykrywa poślizg kół na śliskiej lub oblodzonej nawierzchni, automatycznie przekazując nadmiar mocy na pozostałe koła”.
I wiadomo że chodzi o przednie koła bo leganza nie była produkowana z napędem na tył ,czy też cztery koła. I nawet dziś sprawdzałem na lodzie i działa dokładnie tak jak piszą: poślizg, kontrolka mruga, i autko jedzie dalej bez poślizgu!!! I oczywiście chodzi tu o poślizg podczas ruszania lub gdy jedziemy po oblodzonej nawierzchni i gwałtownie przyśpieszamy!
A system który eliminuje poślizg między innymi tylnich kół to ESP, ale to już inna historia ale niestety w leganzie go nie montowali
A więcej o ESP na:
http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_(motoryzacja)
A na zdjęciu które kolega przedstawił na forum, piszą o systemie ABS który powoduje że koła się nie blokują podczas gwałtownego hamowania!!! I jest tam taki ciekawy rysunek pokazujący jak działa dokładnie system ABS, tzn. że podczas gwałtownego hamowania system hamuje pulsacyjnie do 12 razy na sekundę i dzięki temu możemy swobodnie manewrować kierownicą między np. przeszkodami!!!
TCS – system kontroli momentu obrotowego w leganzie działa jak należy (przynajmniej u mnie) i DAEWOO nie oszukało pisząc że leganza ma TCS!!!
A dla kolegę Przemka (ziomek2) odsyłam do fachowej literatury (link wyżej) bo kolega pisze:
„Jesli chodzi o system kontroli trakcji w leganzie to...... takiego czegos nie ma
TCS w wydaniu Leganzy różni się od ACS w wydaniu innych aut tym że ACS odcina delikatnie dopłyt paliwa i zmniejsza moment obrotowy na kołach.
W leganzie podczas ruszania uklad udaje blokadę mechanizmu różnicowego.
TCS tylko przyhamowuje koło które dostaje uślizg.
Wiec smieszy mnie podawane na allegro , ze legi ma SYSTEM KONTROLI TRAKCJI”
A wiec dokładnie tak ma działać TCS- poprzez przyhamowanie jednego z kół i to nie żadna bujda!!!
I jeżeli ktoś nie jeździł samochodami z takimi systemami to proszę się nie wypowiadać, zanim nie przeczyta się przynajmniej kilku słów na ten temat w fachowej literaturze.
Uważam że temat tego forum jest już zamknięty i wszystko zostało wytłumaczone.
Wiec pozdrawiam, grzeg21
TCS wykorzystuje jak by na to nie patrzec ABS xP no ale pewnie masz racje, moim postami nie wypada sie sugerowac ^__^ Czyli leganza ma najbardziej mozliwie prosty uklad TCS ^,^
Moja wypowiedz miala na celu poinformowanie, ze UKLAD KONTROLI TRAKCJI (TCS) w legi to
nie jest system , który w czasie jazdy bedzie sprowadzal samochod na prawidlowy tor w czasie poslizgu.
Ludzie na allegro pisza takie rzeczy , a ludzie w to potrafia uwierzyc, ze legi ma kontrole trakcji majaca na celu bezpiecznie wyprowadzenie samochodu podczas poslizgu
Nikt nigdy nie pisal ze leganza ma stosowany system ESP, natomiast ma (chyba nawet seryjnie montowany) system kontroli trakcji, tak jak juz to napisano. Trakcja to jest to mozliwosc pojazdu, a wlasciwie kół do przenoszenia napędu, np pod czas ruszania z wykorzystaniem nadmiernej ilości mocy. Taki system nie poprawie bezpieczenstwa w razie powstanie poślizgu bocznego, tak jak to robi ESP.
Czerwona strzała 1.8T, odjechała
Oraz Chevi Nubira 1.8