Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Jesli chodzi o system kontroli trakcji w leganzie to...... takiego czegos nie ma
TCS w wydaniu Leganzy różni się od ACS w wydaniu innych aut tym że ACS odcina delikatnie dopłyt paliwa i zmniejsza moment obrotowy na kołach.
W leganzie podczas ruszania uklad udaje blokadę mechanizmu różnicowego.
TCS tylko przyhamowuje koło które dostaje uślizg.
Wiec smieszy mnie podawane na allegro , ze legi ma SYSTEM KONTROLI TRAKCJI
Lepiej zeby to bylo : ABD, TRACS lub TC. Wowczas ludzie nie beda mysleli ze jest to system ktory bedzie dzialal w czasie jazdy np podczas poslizgu itd..
Kontrola trakcji to ESP , ktora dziala czasie ruchu pojazdu.
ABS + system kontroli momentu obrotowego = TCS
TCS jest uproszczona wersja znanego układu pod nazwa ASR.
Układ w tym przypadku wykonuje część funkcji ASR , a dokladnie działa na koło, które ślizga się, a nie dziala na silnik. System ten dziala do prędkości 30 lub 50 km/h
ASR oprocz blokady kola takze dziala na silnik zmniejszajac jego moc poprzez przepustnicę elektroniczną.
Electronic Stability Program = elektroniczny program stabilizacji = ESP
TCS=System Kontroli Trakcji
moze dzialac na 3 sposoby:
- wykorzystanie hamulców do przyhamowania kół znajdujących się w poślizgu – rozwiązanie zapewniające szybki czas reakcji systemu, jednakże negatywnie wpływające na komfort podróży.
-opóźnienie zapłonu lub całkowite jego odłączenie przy jednoczesnym odcięciu wtrysku
-przymknięcie przepustnicy – w rozwiązaniach, gdzie przepustnica jest sterowana elektronicznie by wire, jest ona przymykana wbrew woli kierowcy. W rozwiązaniach tradycyjnych występuje dodatkowa przepustnica. Rozwiązanie najbardziej komfortowe, ale o najdłuższym czasie reakcji.
Ktory sposob leganza wykorzystuje to nie mam zielonego pojecia :X pewnie tylko ten 1 ^.^
Katalog leganzy zapewnia ze chroni przed poslizgiem samochodu, co jest zapewne tanim chwytem marketingowym
Chyba wiekszosci osob tcs kojarzy sie z systemem ktory chroni przed kreceniem sie kol w miejscu podczas ruszania, nigdy nie sadzilem ze chroni przed poslizgiem mimo ze producent daewoo zapewnia inaczej ^,^
A to u was dziala? Bo u mnie czasem wlasnie przy ruszaniu cos pomryga kontrolka i kola przestaja buksowac. Ale to rzadko, bo czesto sie zdarza ze z piskami ruszam i kontrolka nawet nie mrgynie (aha i nie mowie tu o paleniu gumy na swiatlach czy jechaniu przez pol skrzyzowania z piskami, tylko o takim delikatnym pisku jak za duzo gazu dam
gorskit [Usunięty]
Wysłany: 2008-01-28, 11:54
u mnie zapaliło i zadziałało kilka razy. Tylko i wyłącznie gdy na drodze było bardzo ślisko ( śnieg lub lód ) przy ruszaniu. Ale w poślizgu ( kontrolowanym ) nie za bradzo działało to jak kontrola trakcji. No ale może jeszcze system nie miał okazji się wykazać
u mnie czasem nawet nie mogę na ręcznym wejść w zakręt bo się zapala kontrolka i samochód jedzie tak jak skręcam kierownicą a lanim robiłem obroty jak ta lala. no i przy ruszaniu na lodzie się włącza