X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] kolektor wydechowy 4-2-1 dolot

Autor Wiadomość
marluk


Auto: Daewoo Tico SX
Imie: Łukasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 477
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-04, 13:10   [Lanos] kolektor wydechowy 4-2-1 dolot

Witam ,chciałem zapytać o wymierne korzyści wymiany tych elementów w Lanku 1,5, 8V


i ile KM można dzięki temu osiągnąc?

prosiłbym o opinie

szukałem troche ale nie znalazłem właściwych odpowiedzi ,
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Allegro0905
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-04, 14:27   

ile z tego uzyskasz km to nie jestem w stanie ci powiedzieć ale jedno jest pewne.... Rożnica będzie odczuwalna. Spowoduje to całkowite rozprężenie układu wydechowego i dławienie silnika spalinami. Stanie się bardziej dynamiczny ale też samo wkręcanie się na obroty nabierze drapieżnego charakteru. Do tego tłumik w przelocie i będziesz przyśpieszał jak bolid do setki :D
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7536
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-02-04, 16:56   

jakies 6-7, podejrzewam, ze nie wiecej ;)



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Ford Fiesta MK7 '15 1.5 TDCI +++ :D
Jeep WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
Allegro0905
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-04, 18:37   

krótko mówiąc.... nie zyskasz tyle na mocy co na dynamice. Chociaż 6-7km to zawsze coś ;p
 
 
marluk


Auto: Daewoo Tico SX
Imie: Łukasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 477
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-04, 23:03   

a jakies polecane firmy?

i w jakiej cenie można mniej więcej to zrobić?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Yoshi
Weteran


Auto: Opel , Renault ,
Imie: Grzesiek
Pomógł: 174 razy
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 8447
Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2011-02-05, 00:18   

Kup z opla 2,0 16 V i przespawaj flanszę pod lanosa.

Na KTK można za około 100-120 zeta kupić w bdb stanie. Flansza to koszt około 80-100 zł. Polecam spawanie TIG-iem, a nie MIgomatem. Jest o wieeele dokładniejszy i nie pryska jak MIG.



Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
 
 
 
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2772
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2011-02-05, 09:34   

Hmm a można to dopaść plunge&play z jakiegoś samochodu lub kupić nowe ? :myśli:



za duży obrazek w podpisie .
 
 
 
marluk


Auto: Daewoo Tico SX
Imie: Łukasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 477
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-05, 10:22   

Yoshi z opla oczywiście chodzi Ci o kolektor 4-2-1? :)

[ Dodano: 2011-02-05, 10:30 ]
a flanszę dodatkowo trzeba kupić z czego ? tez dodatkowo do kolektora flansza z opla i przespawać na lanka?
 
 
Yoshi
Weteran


Auto: Opel , Renault ,
Imie: Grzesiek
Pomógł: 174 razy
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 8447
Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2011-02-05, 11:05   

Po prostu, kupujesz oś takiego :

http://allegro.pl/daewoo-...1445649746.html - tylko to jest akurat flansza pod 16V , a ty potrzebujesz pod 8V z tego co widzę.

oraz coś takiego :

http://allegro.pl/kolekto...1436684402.html - czyli 421 z XE

Obciansz flanszę z kolektora, spawasz swoją którą wcześniej zakupiłes i montujesz, ot cała filozofia w uproszczeniu.



Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
 
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11099
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2011-02-05, 11:12   

Yoshi napisał/a:
Po prostu, kupujesz oś takiego :

http://allegro.pl/daewoo-...1445649746.html - tylko to jest akurat flansza pod 16V , a ty potrzebujesz pod 8V z tego co widzę.


Ten gość powinien dorobić flansze do 8V na podstawie uszczelki kolektora . Najlepiej się skontaktować :wink:




Ostatnio zmieniony przez Mawerix 2011-02-05, 11:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Yoshi
Weteran


Auto: Opel , Renault ,
Imie: Grzesiek
Pomógł: 174 razy
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 8447
Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2011-02-05, 11:13   

wiem, kupowałem kiedyś u niego flanszę. Zdjęcie dałem jako przykład.



Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
 
 
 
campus23
Przyjaciel

Auto: Lanos Sport HB
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 1400
Wysłany: 2011-02-05, 18:22   

Koledzy podepnę się pod temat bo widzę że o wydech idzie i zapytam. Jak sadzicie ile może kosztować i czy jest sens zmieniać wydech w lanku. Pytam ponieważ swego czasu zastanawiałem się nad przelotowym wydechem i jeden z mechaników ostudził mi zapał, a mianowicie w moim lanku mam 2 sady lambda i mechanik mówił mi że jeśli ruszę coś w wydechu wywalę kata zrobię przelot to nie zgram tego wszystkiego z sądami i lanek zamiast zyskać to straci (zamuli się ) Jak to jest z tym prawda to? jeśli nie to jaki jest orientacyjny koszt takowej operacji czyli przelot z kwasówki + 421 + robocizna i zgranie wszystkiego aby nic mi nie wyskakiwało na kompie i nie zaczął palić 30L przez źle usytuowana sondę. Z góry dzięki za odp.
 
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11099
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2011-02-05, 19:51   

campus23 napisał/a:
Pytam ponieważ swego czasu zastanawiałem się nad przelotowym wydechem i jeden z mechaników ostudził mi zapał


Większość mechaników jest niestety takiego pokroju .... niewiele znają się na swoim fachu :pomocy:
Ostatnio jak padł mi pasek rozrządu (po montażu Lexmaul-a) to mechanik się mnie zapytał czy tym kolektorem nie podrasowałem za bardzo silnika że rwie paski :hahaha:
Nie jestem fachowcem ale wszystko da się zrobić myślę ( jaki problem jest umieścić sondy na swoim miejscu ?)
"Kainer" na pewno nie będzie tani ;)




 
 
 
Kosiarz88


Auto: Lanos 1.5 16v
Imie: Krzysiek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 256
Skąd: Tychy
Wysłany: 2011-02-06, 14:10   

campus23 gdzie masz tą drugą sondę w lanku. Jeszcze z takim egzemplarzem sie nie spotkałem ;)
A co do umieszczenia sondy, to najlepsze miejsce w którym łacze się dwie rury w jedną (troche zaraz po połaczeniu).



Silnik: 4-2-1 + bandaż, zimny dolot, stożkowy a'la HKS
Zawieszenie: Vogland - 30mm z VA, Bilstein B4, stabilizator tył. Rozpórka góra, dól 970kg 107 PS
 
 
nomen

Auto: Nubira Combi CDX, Calibra c20let 300ps 4x4
Imie: Patryk
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 137
Skąd: WGR
Wysłany: 2011-02-06, 15:53   

campus23 napisał/a:
Pytam ponieważ swego czasu zastanawiałem się nad przelotowym wydechem i jeden z mechaników ostudził mi zapał, a mianowicie w moim lanku mam 2 sady lambda i mechanik mówił mi że jeśli ruszę coś w wydechu wywalę kata zrobię przelot to nie zgram tego wszystkiego z sądami i lanek zamiast zyskać to straci (zamuli się ) Jak to jest z tym prawda to?

sonda bada tylko zawartosc tlenu w spalinach, wiec wplyw na jej odczyty moze miec jedynie zmiana dawki paliwa w stosunku do powietrza, kat wyprzedzenia zaplonu i inne pierdoly kompletnie nie zwiazane z wydechem, wiec jesli sonda bedzie umiejscowiona zaraz za zejsciem sie rur w jedna (tak jak napisal kolega Kosiarz88), nie powinno miec to wiekszego wplywu na jej wskazania :) co do katalizatora to masz go juz przeciez ZA sonda, wiec katalizator nie ma zadnego wplywu na nia..
Ahh ci nasi mechanicy :D
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt