Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Mam mały problem z moją leganzą, a mianowicie występuje lekkie szarpniecie ( w wiekszości) podczas opuszczeniu i dodawaniu gazu..
Problem występuje zarazem na gazie i na benzynie.....
Nie wiem czy problem tkwi w uszkodzonych poduszkach silnika ( ale wizualnie są ok )
Jak je sprawdzić
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
MOD
REGULAMIN pkt.1
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Yoshi Weteran
Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek Pomógł: 174 razy Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 8447 Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2008-01-27, 00:19
Znalazłem w sieci :
a więc sam sobie odpowiem po wertowaniu sieci.
Silnik zawieszony na poduszkach podnosi się z przodu przy ruszaniu (obciążeniu kół) a opada przy jeździe do tyłu. Sprawdzić można otwierając maskę i obserwując jego zachowanie, kiedy druga osoba siedząc za kierownicą zaciąga hamulec delikatnie puszcza sprzęgło na biegu ( silnik unosi się) a następnie gwałtownie wciska sprzęgło. Widać w tedy jak zachowuje się poduszka. Dobrze żeby osoba za kierownicą przytrzymała troszkę większe obroty i moment obrotowy wyraźniej z obrazuje nam prace poduch. Dobrze też żeby nie pomyliła pedałów bo może kogoś rozjechać
Objawy zużytych przednich poduch to najczęściej stuk na niskich biegach przy wciskaniu sprzęgła, a zaawansowanym stanie zużycia poduszek czuć stuki po dodawaniu lub ujmowaniu gazu. samochód zachowuje się nerwowo, szarpie i trzęsie. Przy tylnych poduchach dziwnie zachowuje się dźwignia zmiany biegów. Rusza sie tył silnika więc tam gdzie podchodzą cięgna
Zabieg wymiany nie jest skomplikowany, zajmuje 20-30 min lub 30 złoty u mechanika. Koszt poduch waha się w zależności do jakiego samochodu od 40 do 200 zł (im nowszy model tym większa drożyzna)
Wymiany poduchy nienależny bagatelizować i odwlekać. W moim przypadku wyrobiona poducha urwała w końcu łape i wentylator. Mam śliczny wygniot na masce oraz poszedł do piekła palec rozdzielacza z kopułką, gdy ta pod wpływem ogromnego tąpnięcia przekrzywiła się
sama poducha to groszowe sprawy i mało roboty przy tym co może się stać kiedy domino posypie się dalej.
Może to wtryski mojemu koledze tylko ze w lanosie 1.5 8v, się zapychały i tak szarpało mu przy przyspieszaniu najbardziej było to odczowalne na 2 i 3 biegu .To chyba wszystkie moje pomysły pozdrawiam
Jak upadłeś to się szybko podnieś
Seba
Auto: Leganza CDX
Imie: Sebastian Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Wrz 2007 Posty: 43 Skąd: Brodnica
Wysłany: 2008-01-29, 22:08
Poduszki silnika są ok. , wydaje mi się żę problem tkwi w czym innym,
czy uszkodzony czujnik położenia przepustnicy może powodować takie objawy, a może luzy w skrzynie biegów powodują takie szarpania ??
WildBoy [Usunięty]
Wysłany: 2008-01-30, 10:30
BYć może jest to związane z wyrobionymi elementami mechanizmu różnicowego ( ale nie jestem pewien ) Mój ojciec tak ma w Kadecie , a ma wymienione : kopułka, palec, kable WN, świece, kompletne sprzegło, poduchy pod silnikiem i skrzynia biegów. Facet ktury mu robił sprzęgło powiedział mu dokładnie co to jest ale teraz nie pamietam . Wieczorkiem bedę u rodziców to go spytam i napisze co to jest.