X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Nubira] FAQ Kody usterek silnika

Autor Wiadomość
Bourne
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-28, 13:06   [Nubira] FAQ Kody usterek silnika

Złącze jest w skrzynce koło lewej nogi kierowcy
1. Zewrzeć A+B w celu odczytu kodów błędu np. spinaczem (sinik wyłączony)
2. Przekręcić kluczyk w stacyjce w pozycję "ON" (zapłon)
3. Mignięcia checka sygnalizują kody: mignięcie przerwa, mignięcie długa przerwa -pierwsza cyfra 2,
ilość dlaszych mignięć druga cyfra.
Kod się powtórzy
Uwaga - przy zwartym Ai B włącza się wentylator chłodnicy - tak ma być


KOD Miejsce usterki Rodzaj usterki
3 Obwód małej prędkości wentylatora pomocniczego Przerwa lub zwarcie do masy (-) między modułem ECM a przekaźnikiem wentylatora
4 Obwód małej prędkości wentylatora pomocniczego Przerwa lub zwarcie do zasilania (+) między modułem ECM a przekaźnikiem wentylatora
5 Obwód dużej prędkości wentylatora głównego Przerwa lub zwarcie do masy (—) między modułem ECM a przekaźnikiem wentylatora
6 Obwód dużej prędkości wentylatora głównego Przerwa lub zwarcie do zasilania (+) między modułem ECM a przekaźnikiem wentylatora
7 Zawór recyrkulacji spalin EGR Zwarcie do masy (-) między złączem zaworu EGR a złączem modułu ECM
8 Zawór recyrkulacji spalin EGR Zwarcie do zasilania (+) między złączem zaworu EGR a złączem modułu ECM
12 Czujnik położenia wału korbowego CPS Brak sygnału z czujnika CPS przy włączonym zapłonie (silnik nie pracuje)
13 Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS Sygnał z czujnika w granicach 340-540 mV
14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej CTS Sygnał z czujnika CTS wskazuje temperaturę cieczy wyższą niż 146°C
15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej CTS Sygnał z czujnika CTS wskazuje temperaturę cieczy niższą niż -35°C
16 Czujnik spalania stukowego Moduł ECM określa nadmierną wartość sygnału czujnika
17 Wtryskiwacz paliwa Zwarcie do masy (-) lub przerwa w uzwojeniu cewki wtryskiwacza
18 Czujnik spalania stukowego Niewłaściwy sygnał z czujnika
19 Czujnik położenia wału korbowego CPS Niewłaściwy sygnał lub brak sygnału z czujnika
21 Czujnik położenia przepustnicy TPS Za wysokie napięcie
22 Czujnik położenia przepustnicy TPS Za niskie napięcie
23 Czujnik temperatury powietrza dolotowego MAT Czujnik wskazuje temperaturę wyższą niż 140°C
24 Czujnik prędkości samochodu VSS Sygnał z czujnika VSS poniżej 6 km/h i z czujnika MAP poniżej 24 kPa
25 Czujnik temperatury powietrza dolotowego MAT Czujnik wskazuje temperaturę niższą niż 38,5°C
27 Czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji ACP Zbyt wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji - powyżej 3115 kPa
29 Przekaźnik pompy paliwa Zwarcie do masy (-)
32 Przekaźnik pompy paliwa Zwarcie do zasilania (+)
33 Czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP Sygnalizacja zbyt wysokiego ciśnienia - powyżej 95kPa
34 Czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP Sygnalizacja zbyt niskiego ciśnienia - poniżej 14 kPa
35 Regulator biegu jałowego IACV Prędkość obrotowa silnika większa lub mniejsza 175 obr/min od nominalnych
41 Styk B modułu ECM Zwarcie do zasilania (+)
42 Styk A modułu ECM Zwarcie do zasilania (+)
44 Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS Zbyt uboga mieszanka, zwarcie do masy
45 Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS Zbyt bogata mieszanka, uszkodzony moduł ECM
49 Akumulator Zbyt wysokie napięcie akumulatora
51 Elektroniczny moduł sterujący ECM Niewłaściwie zainstalowana lub niesprawna pamięć EPROM
53 Elektroniczny moduł sterujący ECM (immobilizer) Przerwa w przewodzie danych szeregowych immobilizera
55 Elektroniczny moduł sterujący ECM Zawartość EPROM zmieniła się po zaprogramowaniu ECM
61 Zawór pochłaniacza par paliwa CCP Zwarcie do masy (-)
62 Zawór pochłaniacza par paliwa CCP Zwarcie do zasilania (+)
63 Styk B modułu ECM Zwarcie do masy (-)
64 Styk A modułu ECM Zwarcie do masy (-)
87 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji Zwarcie do masy (-)
87 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji Zwarcie do zasilania (+)
93 Elektroniczny moduł sterujący ECM Uszkodzony moduł przekazujący ODM
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
misiek2262


Auto: Espero 1.5 1996r.
Wiek: 32
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 3
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-04-06, 22:45   

jakich (zewrzeć A+B w celu odczytu kodów błędu ) ja tam mam tylo bezpiezniki nie mam opisane gdzie to mam polaczyc?????????Pomocy :beczy: mam Espero 1.5 z 1996r i wlasnie mi tak samo sie wlacza kontrolka silnika i obroty szaleja do 2000obr/min a jak wylacze sielnik i jeszce raz go wlacze to normalnie pracuje??? tylko w czasie jady mi sie wlacza kontrolka.

niech ktos i pomorze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
seem

Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 1
Wysłany: 2008-08-20, 16:44   

Moja Nubira II Kombi z 2000r ma nieststy inne złącze. Które piny tutaj zewrzeć? W moim złaczu oznaczopne są cyframi "1,2..." Próbowałem już szukać w wielu miejscach, ale nawet instrukcja "Sam naprawiam" opisuje tylko łacze "ABC...". Na allegro znalazłem za to tester, na ktorego obudowie są nadrukowane oba złącza, tylko nijak nie można z tego skorzystać, aby wywnioskować co zewrzeć zamiast A+B?
 
 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1762
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-09-21, 23:24   

A literki A,B,c itd nie są z drugiej strony złącza?Musiałbyś je odkręcić i popatrzeć na oznaczenia złącza z tyłu.U mnie w Nubirce II z 2000 roku tak jest 1 odpowiada A,2 B itd.
Ale zanim zaczniesz mostkować,lepiej dokładnie sprawdz.

[ Dodano: 2008-09-21, 23:25 ]
A czy ma ktoś opis błędów do ABS-u i gdzie jest gniazdo diagnostyczne z ABS-u?
 
 
m@rio

Auto: Nubira 2.0 CDX
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 1
Skąd: okolice Wa-wy
Wysłany: 2008-09-24, 22:31   

jeśli masz złacze 16 pinowe w nunirze II to musisz zewrzeć piny 5 i 6 , dalej procedura jak w I, u mnie działła 100 % !!
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
glad
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-21, 18:53   

A może ktoś wrzucić rysunek lub zdjęcie :D
 
 
Pepikpepikpepik

Auto: Nubira I kombi
Imie: Mariusz
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 30
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2009-03-15, 18:42   

dołączam się do prośby, gdzie jest A i B ?
Od góry licząc? czy od dołu? wrzuciłby ktoś rysunek? bo nigdzie nie mogę tego znaleźć.

//edit

Dzięki Aseramati.
Przy okazji zauważyłem że jak się spojrzy na bok tego złącza (od strony bezpieczników) to są opisane te piny :omg:
Ostatnio zmieniony przez Pepikpepikpepik 2009-03-15, 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2009-03-15, 19:30   

http://images30.fotosik.p...84cfb19549b.jpg

http://www.elektroda.pl/r...nnector_136.gif
 
 
berusa
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-26, 07:27   

mam pytanie, nie wiem czy dobrze kojarze, ale jak stykam spinaczem A i B to u mnie kontrolka check się nie świeci :niewiem:
mozecie doradzic czy dobrze kojarze A i B :pomocy:



[ Dodano: 2009-11-26, 07:27 ]


[ Dodano: 2009-11-26, 07:27 ]
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-26, 07:36   

berusa, poczytaj wszystkie posty w tym temacia bo jest o tym napisane.
 
 
Pepikpepikpepik

Auto: Nubira I kombi
Imie: Mariusz
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 30
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2010-01-27, 20:42   

bo jak zewrzesz A i B to musisz przekręcić stacyjkę
 
 
nawi
Grupa Mazowiecka
Wróg festyniarstwa!


Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek
Pomógł: 215 razy
Wiek: 37
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 3969
Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2010-01-27, 20:56   

Pepikpepikpepik napisał/a:
bo jak zewrzesz A i B to musisz przekręcić stacyjkę


archeolog??
 
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-01-27, 22:23   

nawi napisał/a:
archeolog??

Ano, odpowiadanie na pytanie sprzed 2 miesięcy wydaje się cokolwiek dziwne... :myśli:
 
 
Pepikpepikpepik

Auto: Nubira I kombi
Imie: Mariusz
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 30
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2010-01-28, 19:34   

odpowiadam, bo może się przydać to komuś następnemu co będzie pytał o to samo za 2 miesiące... albo będzie szukał odpowiedzi i się nie dowie z naszego forum bo nikt nie odpowiedział koledze który pytał 2 miesiące temu :)

Odpowiedzi na zadane pytania nawet z przed roku mogą pomóc innym którzy mają podobny problem i nie będzie nowych tematów z tym samym problemem... A komuś kto napisze kolejny raz ten sam temat ktoś inny odpowie "było szukaj na forum" i mimo szukanie nic się nie dowie bo nikt nie odpowiedział na poprzednie tematy bo wszyscy myśleli że są przeterminowane... chyba za bardzo się rozkręciłem :hahaha:
 
 
Jeż
[Usunięty]

Wysłany: 2010-02-01, 21:28   

Bardzo dziękuję - właśnie doceniłam archeologiczne podejście do tematu :D
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt