X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] oświetlenie konsoli zwykle żarówki oraz kontrolki

Autor Wiadomość
EL_PO
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-15, 20:11   [Lanos] oświetlenie konsoli zwykle żarówki oraz kontrolki

Witam wszystkim wiem że podobny temat był wałkowany na kilkunastu stronach ale nikt precyzyjnie nie napisał i też nie znalazłem wątku o żarówkach używanych oryginalnie (chodzi mi o symbol) w konsoli lanosa.

Szukałem w instrukcji w książkach Bujanski-Lanos i ani wzmianki o stosowanych żarówkach w konsoli lanosa. Wszyscy piszą o tuningowaniu ledami jedni mówią że ostre drugi że są mniej ja chce tylko zakupić normalne żarówki do tej konsoli. Chce mieć normalne podświetlenie nawet mi kolor odpowiada pod kolor lakieru :D . Mam lanosa 1.6 sedan.

Chce wyraźnie powiedzieć dla szukających w przyszłości:
- proszę o informacje jakiego typu żarówki są montowane w konsoli lanosa -> podświetlenie konsoli;
- jakie żarówki i jakiego koloru jest użyta do pokazania rezerwy. Wiem że u mnie ta sie przepaliła (wnioskuje bo się nie pali a popmpa paliwa cała była wymieniana) i wymienił bym ją ale jak wszyscy wiemy z innych wątków rozebranie lentiego do konsoli trwa min. 1h zwłaszcza przez ten nawiew (wiem bo sam sie bawiłem sporo zabawy i trzeba robić to ostrożnie).

Nie chce ostrego światła w konsoli tylko o zbliżonej intensywności jak oryginalne. Kolor też taki sam. Niestety samochód jest w ciągłym użytku i jeżdżąc codziennie ciężko rozebrać o 19 samochód i sprawdzić jakie tam są żarówki. Koledzy forumowicze pomóżcie.

Przy okazji dla szukających o wymianie czegokolwiek przy konsoli podpinam kilka linków:

O tym jak wymienić żarówki i jak się dostać do konsoli - brak info o żarówkach

wymiana zegarow + demontaż konsoli

wątek na temat żarówki rezerwy i czujnika rezerwy

Jeżeli ktoś może powiedzieć o różnych typach ledów używanych do podświetlania konsoli to myślę że wątek powinien wyczerpać większość pytań pojawiających sie sporadycznie
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Gość

Wysłany: 2011-02-15, 20:17   

EL_PO napisał/a:
- proszę o informacje jakiego typu żarówki są montowane w konsoli lanosa -> podświetlenie konsoli;

Pytasz o podświetlenie panelu sterowania nawiewami , czy podświetlenie zegarów ??
 
 
EL_PO
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-15, 20:18   

Podświetlenie zegarów + żarówka rezerwy
 
 
Gość

Wysłany: 2011-02-15, 20:19   

Panel sterowania nawiewami 2 szt żarówek T 5 , podświetlenie zegarów 3 szt W5W i 1 szt T 5 , albo 4 W5W zależy od licznika .
Co do kontrolek to 14V/1,4W , nie pamiętam symbolu .
 
 
EL_PO
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-15, 21:30   

Pietrolot a wiesz może jaki kolor ma rezerwa? obstawiam pomiędzy pomarańczowa a czerwona?

Podświetlanie zegarów w sedanie 1.6 gdzie ma obrotomierz i prędkościomierz wraz z miarką nagrzania silnika i ilości paliwa - > podejrzewm ze jest tam 4 szt.

Powiedz prosze W%W do podświetlania zegarów to na 12V
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Gość

Wysłany: 2011-02-15, 21:34   

EL_PO napisał/a:
Pietrolot a wiesz może jaki kolor ma rezerwa? obstawiam pomiędzy pomarańczowa a czerwona?

Biała normalna żaróweczka , za kolor odpowiada plasticzek w budziku .
EL_PO napisał/a:
Powiedz prosze W%W do podświetlania zegarów to na 12V

Oczywiście . Dostępne na każdej stacji . W oryginale są 3 V ale można zamontować standard ze stacji 5 V , będzie troche jasniej i niestety kapturki będą sie troszke kleić do żarówki .
 
 
EL_PO
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-15, 22:44   

EL_PO napisał/a:
EL_PO napisał/a:
Powiedz prosze W%W do podświetlania zegarów to na 12V

Oczywiście . Dostępne na każdej stacji . W oryginale są 3 V ale można zamontować standard ze stacji 5 V , będzie troche jasniej i niestety kapturki będą się troszkę kleić do żarówki .


Może czegoś nie kumam skoro montowane są 3V oryginalnie a 5V bedzie wg ciebie palić kapturki to co bedzie robić 12V np taka W5W 12V.

Jak każdy po zdobyciu mim. wiedzy udałem sie na allegro i tu znowu sęk:
żarówka W5W 12V odróżnia się w 2,3 rodzajach przynajmniej -> walcowa, DYFUZYJN, SMD.

Dyfuzyjna to z zaokrągloną główką rozprasza światło pod dużym kątem - 180st dzięki temu widać więcej od razu. Świeci intensywnie od samego poacztku ale na krótki dystans;
Walcowa - świeci intensywnie "przed" i prostopadle do żarówki mniejszy kąt - 140st. Większe rozproszenie na odległość.

Powiedz prosze jeżeli wiesz czy zamontowanie samej żarówki będzie wymagało lutowania albo wykonanie inne czynności poza wyjęciem starej i włożeniem nowej? No i które polecasz do prędkościomierza
 
 
Gość

Wysłany: 2011-02-15, 23:13   

EL_PO napisał/a:
Może czegoś nie kumam skoro montowane są 3V oryginalnie a 5V bedzie wg ciebie palić kapturki to co bedzie robić 12V

Moja pomyłka , miało być 3 W i 5 W .
Żadnego lutowania , wyjmujesz stara żarówke i wsadzasz nową .
Odkrecasz np zegar i od spodu masz czarne , albo sare oprawki . Bierzesz w paluszki , robisz pół obrotu oprawką i masz ją już wyjętą . Prostujesz móżki od żarówki , wyjmujesz ją , wsadzasz nową , zaginasz nóżki i montujesz oprawke . Ot cała filozofia . Dłuzej trwa demontaz licznika niż wymiana żaróweczki .
To co podałeś to są diody , żarówki masz tylko jeden rodzaj .
 
 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 330 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4552
Skąd: SBE
Wysłany: 2011-02-15, 23:49   

[quote="EL_PO"][quote="EL_PO"]
EL_PO napisał/a:

Jak każdy po zdobyciu mim. wiedzy udałem sie na allegro i tu znowu sęk:
żarówka W5W 12V odróżnia się w 2,3 rodzajach przynajmniej -> walcowa, DYFUZYJN, SMD.

Dyfuzyjna to z zaokrągloną główką rozprasza światło pod dużym kątem - 180st dzięki temu widać więcej od razu. Świeci intensywnie od samego poacztku ale na krótki dystans;
Walcowa - świeci intensywnie "przed" i prostopadle do żarówki mniejszy kąt - 140st. Większe rozproszenie na odległość.

Powiedz prosze jeżeli wiesz czy zamontowanie samej żarówki będzie wymagało lutowania albo wykonanie inne czynności poza wyjęciem starej i włożeniem nowej? No i które polecasz do prędkościomierza


pytanie w5w żarówki czy diody led??

zarówka jest jedna i nie ma podziału bo świeci tak samo prawie dookoła (pomijając część montażową)

podział jest na diodach led
a teraz pytanie co ty właściwie chcesz tam włożyć??
jak org żarowki to proponuję wyrzucić gumki i nie zmieniać z 3 na 5 W poza mocniejszym podświetleniem bardziej będzie ci się grzala deska a jak diody led to te co świecą min 180 st
inaczej będziesz miał efekt "plam" jasnych w miejscach ledów i coraz ciemniej im dalej od nich



pomogłem kliknij pomógł
 
 
EL_PO
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-16, 00:04   

Reasumując:


Te żarówki będą dobre


zarówki w5w
Żarówka szklana żarnikowa do podswietleń
 
 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 330 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4552
Skąd: SBE
Wysłany: 2011-02-16, 00:32   

no do licznika albo biała choć może ta zielona( takie są chyba ori gumki) też się sprawdzi o ile niebędzie blaknąć( ale ja mam zamiast żarowek ledy kont świecenia 180 st i jedynie max prędkość ( w matizie 180kmh ) jest trochę ciemniejsza od reszty ale mi to nie przeszkadza i tak matiz tyle nie jeździ



pomogłem kliknij pomógł
 
 
EL_PO
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-16, 00:49   

http://moto.allegro.pl/hi...1454263828.html

http://moto.allegro.pl/po...1457503345.html

http://moto.allegro.pl/za...1433263718.html
Ta ostatnia ma taki kat ja wspomniales. Tylko czy to nie razi w oczy. Nie zalezy mi na jaskrawym swietle tylko podswietlaniu
 
 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 330 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4552
Skąd: SBE
Wysłany: 2011-02-16, 01:05   

nie wiem na 100% ale myślę że o ile świecą rzeczywiście na 180st powinno być ok
ja mam coś takiego http://moto.allegro.pl/di...1442938503.html i jak pisałem tylko w jednym miejscu jest trochę ciemniej
co do kolorów w/g mnie najlepszy czerwony- niebieski wychodzi trochę rozmazany ale to tylko moje obserwacje



pomogłem kliknij pomógł
 
 
EL_PO
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-16, 08:15   

Diody o których piszesz to walcowe i mi sie wydaje że nie maja 180st. ze względu na kształt. Myslę ze dochodzą do 140 szt natomiast diody dyfuzyjne maja szeroki kąt tak jak te: http://moto.allegro.pl/za...1453038500.html czy tutaj http://moto.allegro.pl/po...1429638728.html

Dioda dyfuzyjna ma 180st tylko pytanie czy będzie sie nadawać do podświetlenia zegarów i równomiernie rozłoży sie światło
 
 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 330 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4552
Skąd: SBE
Wysłany: 2011-02-17, 00:00   

dioda jest walcowa ale na końcu ma stożek który ładnie rozprasza światło,
ale zrobisz jak zechcesz
co do dyfuzyjnej nie wiem nie miałem z nią doczynienia



pomogłem kliknij pomógł
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt