Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2011-02-16, 18:32 [Matiz] Czujnik temperatury płynu chłodzącego
Witam . Komputer w Matizie pokazał mi błędy CTS . Teraz pytanie do Was czy jak zmienia się ten czujnik to trzeba zmieniać oba ? Bo jeden jest od wskaźnika na desce (to taki z jednym przewodem) a drugi to ten pewnie poniżej od błędów w ECM (ten z dwoma pinami) .
Drugie to proszę podpowiedzieć jakiego producenta lub gdzie można kupić ten czujnik w przyzwoitej jakości bo jak tu na forum widziałem to ktoś aż trzy zmieniał zaczym miał ok .
Na Allegro tylko te z jednym pinem widziałem do teraz
Proszę o sugestie i pomoc .
Pozdrawiam Jacek
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Roger_Vip
Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz Pomógł: 144 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 2037
Wysłany: 2011-02-16, 20:54
Niekoniecznie należy taki czujnik od razu wymieniać, należy najpierw sprawdzić czy wtyczka nie jest zaśniedziała, brudna, przeczyścić, założyć, wykasować błąd, zaprogramować obroty biegu jałowego, przejechać kilka km i wtedy odczytać błędy ponownie, dopiero jak drugi raz wybije błąd można podjąć bardziej radykalne działania.
A często bywa, tak że czujnik tylko wskazuje ewentualne miejsce usterki, ale niekoniecznie musi oznaczać to błąd samego tylko i wyłącznie czujnika. Po to są kody by diagnozować, a nie wymieniać pół silnika.
Czujnik ten to jest ten drugi. Pierwszy wyżej jest od wskazań na desce, a ten pod nim jest od sygnału do ECM, niekoniecznie wymieniać oba. Jeżeli temp. koledze jest pokazywana po nagrzaniu silnika prawidłowa, to po co wymieniać owy czujnik? Nie szkoda pieniędzy?
Co do pracy tego czujnika CTS -->> On wysyła sygnał do ECM, gdy silnik jest zimny ignorując zarazem sygnał z sondy lambda. Dobiera wtedy mieszankę paliwową. Jak sonda będzie rozgrzana do ponad 300 stopni C wtedy sygnał odbierany jest od sondy lambda.
Pierwszy lepszy sklep motoryzacyjny, warto jest trochę zapłacić, bo teraz te części są takiej jakości, że szkoda słów...
JacekArtur [Usunięty]
Wysłany: 2011-02-16, 21:10
No właśnie kody sczytałem i jest 0115. Zapłacić warto ale dlatego pytam jaki czujnik kupić (typ producent) bo szajsu wiele . A kod mi wyskakuje najczęściej na zimnym silniku i to już kilka razy . I tylko jest ten i od klimy ale to standard .
Roger_Vip
Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz Pomógł: 144 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 2037
Wysłany: 2011-02-16, 21:13
Na zimnym silniku, a czyścił kolega styki, kostkę tego czujnika?
Falują obroty czasem?
Ja nie wymieniałem jeszcze tego czujnika, więc koledze nie doradzę, w tej materii, ale sądzę, że lepiej jest wymienić tylko jeden, jak ten na desce dobrze wskazuje, bo co oryginalna część/fabryczna na pewno dłużej posłuży niż wymieniona, a skoro pokazuje ok, to po diabła wymieniać.
Ale lepiej chyba, w sklepie, zawsze jest gwarancja, jak coś nie tak, odda kolega i już, a z allegro to później problemy z odsyłaniem itp.
POZDRAWIAM gorąco, w zimowy czas
JacekArtur [Usunięty]
Wysłany: 2011-02-16, 21:43
Czyściłem i psikałem takim preparatem w aerozolu do styków . Niestety chyba w te mrozy poddam się bo garażu nie mam a na ulicy trzska mróz. Co do obrotów to nie falują ale silnik słaby robi się jak mu lampka się zapali jakby mu z jeden koń żywy został a 50 zdechło