X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] Czujnik temperatury płynu chłodzącego

Autor Wiadomość
JacekArtur
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-16, 18:32   [Matiz] Czujnik temperatury płynu chłodzącego

Witam . Komputer w Matizie pokazał mi błędy CTS . Teraz pytanie do Was czy jak zmienia się ten czujnik to trzeba zmieniać oba ? Bo jeden jest od wskaźnika na desce (to taki z jednym przewodem) a drugi to ten pewnie poniżej od błędów w ECM (ten z dwoma pinami) .
Drugie to proszę podpowiedzieć jakiego producenta lub gdzie można kupić ten czujnik w przyzwoitej jakości bo jak tu na forum widziałem to ktoś aż trzy zmieniał zaczym miał ok .
Na Allegro tylko te z jednym pinem widziałem do teraz :myśli:
Proszę o sugestie i pomoc .
Pozdrawiam Jacek
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Roger_Vip


Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz
Pomógł: 144 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 2037
Wysłany: 2011-02-16, 20:54   

Niekoniecznie należy taki czujnik od razu wymieniać, należy najpierw sprawdzić czy wtyczka nie jest zaśniedziała, brudna, przeczyścić, założyć, wykasować błąd, zaprogramować obroty biegu jałowego, przejechać kilka km i wtedy odczytać błędy ponownie, dopiero jak drugi raz wybije błąd można podjąć bardziej radykalne działania.

A często bywa, tak że czujnik tylko wskazuje ewentualne miejsce usterki, ale niekoniecznie musi oznaczać to błąd samego tylko i wyłącznie czujnika. Po to są kody by diagnozować, a nie wymieniać pół silnika.

Czujnik ten to jest ten drugi. Pierwszy wyżej jest od wskazań na desce, a ten pod nim jest od sygnału do ECM, niekoniecznie wymieniać oba. Jeżeli temp. koledze jest pokazywana po nagrzaniu silnika prawidłowa, to po co wymieniać owy czujnik? Nie szkoda pieniędzy? :)

Co do pracy tego czujnika CTS -->> On wysyła sygnał do ECM, gdy silnik jest zimny ignorując zarazem sygnał z sondy lambda. Dobiera wtedy mieszankę paliwową. Jak sonda będzie rozgrzana do ponad 300 stopni C wtedy sygnał odbierany jest od sondy lambda.

Pierwszy lepszy sklep motoryzacyjny, warto jest trochę zapłacić, bo teraz te części są takiej jakości, że szkoda słów...
 
 
JacekArtur
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-16, 21:10   

No właśnie kody sczytałem i jest 0115. Zapłacić warto ale dlatego pytam jaki czujnik kupić (typ producent) bo szajsu wiele . A kod mi wyskakuje najczęściej na zimnym silniku i to już kilka razy . I tylko jest ten i od klimy ale to standard .
 
 
Roger_Vip


Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz
Pomógł: 144 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 2037
Wysłany: 2011-02-16, 21:13   

Na zimnym silniku, a czyścił kolega styki, kostkę tego czujnika?
Falują obroty czasem?

Ja nie wymieniałem jeszcze tego czujnika, więc koledze nie doradzę, w tej materii, ale sądzę, że lepiej jest wymienić tylko jeden, jak ten na desce dobrze wskazuje, bo co oryginalna część/fabryczna na pewno dłużej posłuży niż wymieniona, a skoro pokazuje ok, to po diabła wymieniać.
Ale lepiej chyba, w sklepie, zawsze jest gwarancja, jak coś nie tak, odda kolega i już, a z allegro to później problemy z odsyłaniem itp.


POZDRAWIAM gorąco, w zimowy czas ;)
 
 
JacekArtur
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-16, 21:43   

Czyściłem i psikałem takim preparatem w aerozolu do styków . Niestety chyba w te mrozy poddam się bo garażu nie mam a na ulicy trzska mróz. Co do obrotów to nie falują ale silnik słaby robi się jak mu lampka się zapali jakby mu z jeden koń żywy został a 50 zdechło :szok:
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt