Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Lanos 1.5 16V S
Imie: Mariusz Pomógł: 3 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 440 Skąd: Rybnik - okolice
Wysłany: 2011-02-17, 21:36 [Lanos] Objawy zużytego sprzęgła i co ile wymiana ?
Witam ! Jakie są objaway zużytego sprzęgła w Lanosie ? i co ile wymieniacie ?
Mój Lanos ma 102 tyś km.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
broksio [Usunięty]
Wysłany: 2011-02-17, 23:07
wymiana sprzegła zalezy od stylu jazdy
sprzęgło można spalic i po 10 km
pierwszy objaw konczącego się sprzegla to twardszy pedał i coraz wyżej oddziela, po gwałtownym dodaniu gazu podczas jazdy obroty rosną a samochód nie przyspiesza
a jeśli chcesz sprawdzic sprzęgło to zaciągnij ręczny i powoli puszczaj sprzęgo jeśli się uda to już nie masz sprzęgła
mariozzman
Auto: Lanos 1.5 16V S
Imie: Mariusz Pomógł: 3 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 440 Skąd: Rybnik - okolice
Wysłany: 2011-02-18, 07:56
sprawdzic to na zapalonym silniku czy jak ? u mnie sprzęgło już dosyc cięzko chodzi i daleko łapie.
mnie sprzęgło już dosyc cięzko chodzi i daleko łapie.
no i masz odpowiedz
CONSTANTINE
Auto: lanos 1,5 16V Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Maj 2010 Posty: 212 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-02-18, 12:06
U mnie jest trochę inny objaw lanosem jeździła wcześniej moja siostra i obawiam się, że sprzęgło może być w najbliższym czasie do roboty. Ogólnie wszystko jest ok nie szarpie ani nic z tych rzeczy ale jest niepokojący objaw taki, że na wolnych obrotach coś wyje a po wciśnięciu sprzęgła przestaje Czy to coś poważnego i czy można zrobić to we własnym zakresie ?
pozdr...
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
mariozzman
Auto: Lanos 1.5 16V S
Imie: Mariusz Pomógł: 3 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 440 Skąd: Rybnik - okolice
Wysłany: 2011-02-18, 13:00
Od nowości czyli moje sprzęgło ma 102 tyś km .
Jakie sprzęgło polecacie ? Valeo czy LUK ?
i jaka jest cena robocizny ?
piter1575
Auto: Nissan primera p12 , p11.144 dieselkombi
Imie: Piotr Pomógł: 28 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 802 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-02-18, 13:43
a u mnie w nexi wyje właśnie najmocniej podczas wciskania sprzegła. Jak jest wcisniete to tak srednio. Jak nie dotykam sprzegła to jest cicho. Mechanik zdiagnozował łożysko docisku. We wtorek jade na wymiane Jeśli kogoś to interesuje to podam odrazu koszt. sprzegło valeo 200zł uszczelniacze półosi 11zł szt (kupione 2szt) robocizna 270zł (sprzegło+uszczelniacze):piwo: Przebieg 116tys ale poprzedni włąściciel (dziadek) chyba bardzo kochał sprzęgło bo guma na sprzegle wytarta do blaszki
Kaktus2907 Grupa Śląska jaskiniowiec ;)
Auto: Golf IV 1.9 TDI
Imie: Kasia Pomogła: 4 razy Wiek: 32 Dołączyła: 16 Paź 2010 Posty: 1262 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-02-18, 13:50
mariozzman napisał/a:
Valeo czy LUK ?
LUK
mariozzman napisał/a:
jaka jest cena robocizny ?
to zalezy mi powiedzieli za wymiane kompletnego sprzegla minimun 200-250zl..
z tego co ja tutaj czytam to wychodzi ze sprzeglo u mnie jest jeszcze ok, bo pedal sprzegla mam miekki (ale po wymianie tez twardy jest pedal sprzegla wiec jak to jest? )
nic nie chrupie, moze czasem czuc ze sie slizga (jest na jedynce i pod gorce ciezko ruszyc.. ) ale brat potrafil nim ruszyc z piskiem opon.. wiec chba jest ok? bo mialam w planie sprzeglo do wymiany, jakby mi sie slizgalo to myslalam nie o kompletnym a samej tarczy.. bo jednak w Matizie jest roboty.. tam jest to upchane jedno na drugim:P
piter1575
Auto: Nissan primera p12 , p11.144 dieselkombi
Imie: Piotr Pomógł: 28 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 802 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-02-18, 16:22
Jeśli chodzi o wymiane samej tarczy to byłbym przeciwny. Robota ta sama a zaoszczędzisz może 100zł. Komplet nowy to nowy. Będziesz przynajmniej pewna... A tak np za 20tys może rozsypać się łożysko docisku (czego nie życzę) i znowu koszta zwiazane z rozbiórka... Według mnie lepiej wymienić całość
Daniel Grupa Małopolska _
Auto: GM & VAG Pomógł: 50 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 6803
Wysłany: 2011-02-18, 16:44
mariozzman,
pierwsze oryginalne wytrzymało około 120 tyś km.
drugie (niby wysokiej klasy zamiennik, usterka ujawniła się nagle) około 50 tyś km
trzecie (a zarazem obecne) to LUK, sprawuje się dobrze, polecam
Dodatkowo jak wymieniasz sprzęgło (trzeba wymienić kompletne) aby nie płacić dwa razy za tą samą robotę (to jest dla Ciebie oszczędność, a nie dla mechanika) :
- mechanizm zmiany biegów (nr. katalogowy 90 342 949),
- wybierak dźwigni zmiany biegów (nr. katalogowy 96 144 874) z tulejkami <= koniecznie !!
- wysprzęglik kompletny ze wspornikiem (nr. katalogowy 96 243 476)
- sworzeń złącza mechanizmu zmiany biegów (nr katalogowy 09208-08001)
mariozzman
Auto: Lanos 1.5 16V S
Imie: Mariusz Pomógł: 3 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 440 Skąd: Rybnik - okolice
Wysłany: 2011-02-18, 16:51
Daniel, dzięki ! wszystko super tylko ile by mnie to kosztowało to co wymieniłeś?
bubutm [Usunięty]
Wysłany: 2011-02-18, 16:54
Mnie toż chyba będzie czekała wymiana sprzęgła po wciśnięciu pedału i dalszym jego naciskaniu w pewnym momencie słychać taki szum jaki łożysko oporowe ? Samo sprzęgło bierze dość wysoko około 3 - 4 cm od góry.
Danielu właśnie ile Cie to kosztowało wszystko i dlaczego te części tez warto wymienić ?
Daniel Grupa Małopolska _
Auto: GM & VAG Pomógł: 50 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 6803
Wysłany: 2011-02-18, 17:04
mariozzman, numer katalogowe znasz pozostaje wejść na stronę www.potak.com.pl albo http://fox.rzeszow.pl/ i poszukać po numerach ... jak zauważyłeś dostałeś wiele elementów wprost na tacy. sprzęgło LUK możesz sugerować się cenami z Allegro.pl choćby tutaj : http://allegro.pl/sprzegl...1426655914.html - numer katalogowy do Twojego silnika 622 2359 60 - koszty robocizny ... mhm ... około 300 zł, zależy gdzie robisz etc.
całkowity koszt ... no raczej do 1 tysiąca złotych się zmieścisz jeśli o to pytasz ... co Ci to daje ? no przede wszystkim gwarancję, że pojeździsz na tym długo i nie ma prawa nic się zesrać (że tak brzydko powiem), chyba że swoją techniką jazdy przyczynisz się do ponownej awarii.
moim zdaniem lista tych elementów jest ciut większa chyba uszczelniacz ma być jeszcze i .. no RIPER ... jak się to nazywa
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2011-02-18, 17:09
oczywiście uszczelniacz wału warto wymienić żeby znów nie zwalać skrzyni z powodu kilku złociszy, a o co Tobie jeszcze chodzi bo nie Qmam
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw