Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Mam problem - Lanos, zaciski hamulcowe DAC. Po ostrzejszym przyhamowaniu zdarza się że zaczyna być słychać rytmiczne stukanie / szuranie chyba w prawym kole. Jak chociaż lekko dotknę pedał hamulca to cichnie. Przejadę kilka kilometrów i w ogóle tego już nie słychać.
Myślałem że to klocek się zapieka (miałem tak w Seicento), więc wyczyściłem miejsce styku klocków z tymi blaszkami, odrobina smaru miedzianego ale problem nadal co jakiś czas się pojawia. Głównie po ostrzejszym hamowaniu (chociaż dziś przejechałem 650km i ani razu się nie zdarzyło). Jakieś sugestie co sprawdzić / wymienić?
Pozdrawiam!
Daewoo Lanos Sedan 1.4 8v S + lpg
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
maximus_15 Grupa Mazowiecka
Auto: Były 2 lanosy jest VAG & fiat 126p 80rok
Imie: Kamil Pomógł: 25 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 2676 Skąd: radom
Wysłany: 2011-02-19, 21:18
może tarcze maja bicie i jak się zagrzeją przy hamowaniu to obcierają o klocek/ki...?kierownica wtedy się nie telepie?
gandw
Auto: Lanos 1.4 8v S Pomógł: 19 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 533 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-19, 21:37
Klocki i tarcze wydają się w bdb stanie, nie wiem kiedy poprzedni właściciel je wymieniał ale i klocki i tarcze obejrzałem i są grube i nie czuję bicia przy hamowaniu. Na kierownicy też nie czuć tego stukania, tylko słychać - im szybciej jadę tym częstsze 'cykanie' / szuranie. A wystarczy lekko nacisnąć hamulec i już cisza.
Blaszki dystansujące to te w których chodzi klocek tak? No to u mnie są, wyczyszczone i lekko nasmarowane. Śruby pływające? Jak to zdiagnozować? Można wymienić?
Daewoo Lanos Sedan 1.4 8v S + lpg
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
maximus_15 Grupa Mazowiecka
Auto: Były 2 lanosy jest VAG & fiat 126p 80rok
Imie: Kamil Pomógł: 25 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 2676 Skąd: radom
Wysłany: 2011-02-19, 22:01
śruby pływające gdyby się zapiekły to nie miał byś hamulców albo trzymały by cały czas.. .
gandw
Auto: Lanos 1.4 8v S Pomógł: 19 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 533 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-19, 22:27
A czytałem coś o prowadnicach, że trzeba kupić jakiś zestaw naprawczy bo mają luzy albo przesmarować je smarem miedzianym. To może być to? Czy raczej stukałoby cały czas?
Daewoo Lanos Sedan 1.4 8v S + lpg
maximus_15 Grupa Mazowiecka
Auto: Były 2 lanosy jest VAG & fiat 126p 80rok
Imie: Kamil Pomógł: 25 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 2676 Skąd: radom
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2011-02-20, 01:31
najpierw je przesmaruj, poźniej wymieniaj i nie smarem miedzianym wystarczy towotem
gandw
Auto: Lanos 1.4 8v S Pomógł: 19 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 533 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-25, 23:00
No to za mną drugie podejście do tematu - śruby pływające wyjęte, wyczyszczone, nasmarowane. Ta dolna miała odrobinę rdzy, ale bliżej klocka, czyli w miejscu które nie wchodzi do zacisku, więc oczyściłem delikatnie pilnikiem, ale to nie ma znaczenia. Luzów nie czułem, może minimalny - no ale jakiś musi być. Problem nie ustąpił.
Może trzeba wymienić tłoczek i uszczelniacze? Czy ich zużycie objawiałoby się w inny sposób?
Przypomnę że czasem po gwałtownym hamowaniu zaczyna coś stukać / trzeć w przednim kole, po naciśnięciu hamulca - cisza. Stukanie ustępuje po kilku kilometrach.