Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2011-02-19, 23:15 [Nexia] Poważny problem - brak iskry
Siemanko
Mam problem ze swoją Nexia. Jechałem dzisiaj do Gdańska odpocząć na parę dni... Jadę spokojnie 100km/h a nagle dźwięk jak bym zgniatał puszki od piwa (najprawdopodobniej wybuchy niespalonej mieszanki). Jak wciskałem gaz to był taki dźwięk, jak puszczam to cisza. Zjechałem na pobocze i zgasł. Otwieram maskę i wszystko w jak najlepszym porządku prócz tego że puszka powietrza odpięła się z zaczepów . Próbuje odpalić i kicha. Kolega przyjechał, zaciągną mnie na stacje, odpaliłem go z kopa i chodził chwile (miał ok. 400 obrotów) i zgasł. Następnie znów, złapał 2000 tys obrotów daje mu gazu i gaśnie. Wymieniłem palec, kopułkę, moduł aparatu zapłonowego. Po przekręceniu stacyjki na cewkę wchodzi 12v i wychodzi 12v więc ok. Wykręcam świece i stwierdzam brak iskry, paliwo jest podawane na cylinder. Macie jaki pomysł
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Bercik [Usunięty]
Wysłany: 2011-02-19, 23:27
A kody błędów sprawdzałeś? Zanim auto zgasło to w czasie jazdy zapaliła się kontrolka check engine?
Dixi [Usunięty]
Wysłany: 2011-02-21, 23:41
Po pomiarach omomierzem doszedłem do tego że nowy moduł nie trzyma wartości tak jak stary. Wróciłem do starego moduły i pojawiła się iskra z tym że raz była raz nie. W aparacie zapłonowym zauważyłem że elektromagnes znajdujący się nad cewką impulsatora nie kręci się razem z wałkiem aparatu a powinien. Pojechałem do kolegi i kupiłem aparat zapłonowy za 50zł. Wymieniłem kopułkę, palec i Nesia odpaliła
Wnioski:
1. Nowy moduł nie zawsze może być sprawny (na nowym nie miałem iskry, na starym jakaś tam była)
2. Przy takich problemach trzeba dokładnie zwrócić uwagę na wszystkie podzespoły aparatu zapłonowego