X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Nubira] Check Engine: #93 #44 #22

Autor Wiadomość
HETMAN_
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-05, 17:08   [Nubira] Check Engine: #93 #44 #22

Witam szanownych doświadczonych forumowiczów!

Jestem świeżym użytkownikiem Nubiry CDX 2.0 rocznik 98 z instalacją gazową.
Posiadam ją dopiero od 3 tygodni, zdążyłem już wykonać podstawowe czynności: rozrząd, płyny i filtry.
W sumie autko sprawuje się całkiem dobrze, jedyne co zwróciło moją uwagę to paląca się po włączeniu zapłonu kontrolka Check Engine która gaśnie po ok 5 minutach jazdy i już się nie zapala aż do wyłączenia zapłonu. Pogrzebałem na forum i wykonałem diagnostykę za pomocą rad z forum.

Wyszły błędy:

#93 - Elektroniczny moduł sterujący ECM - Uszkodzony moduł przekazujący ODM
#44 - Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS - Zbyt uboga mieszanka, zwarcie do masy
#22 - Czujnik położenia przepustnicy TPS - Za niskie napięcie


Chciałbym również zaznaczyć, że jedyna rzecz która mi dokuczała podczas jazdy (być może spowodowana tymi usterkami) to niemal brak możliwości, a bynajmniej bardzo utrudniona możliwość ruszenia z 1 biegu bez pisku opon. Z początku myślałem że mam ciężką nogę, lecz chyba właśnie jest jakiś problem z przepustnicą. Poza tym jak jadę na benzynie to trochę szarpie jak zdejmę nogę z gazu chcąc zmienić bieg.
A do szanownych kolegów pytanie:
- Czy te regulacje wykona gazownik czy mechanik?
- Jakie mogą być koszty napraw i czy wystarczy tu jakaś regulacja czy może trzeba będzie wymienić jakieś części?

Pozdrawiam i proszę o pomoc

HETMAN_
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
arthoor75
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-06, 15:05   

Cześć

93 wywala u mnie przy przejściu na gaz ( inst. brc ) oraz uszkodzenie wtryskiwaczy ( na benzynie jest ok ).

Sprawdź czy na benzynie masz te same błędy.

TPS zapewne do wymiany około 80 pln - sam wymienisz

Sonda do sprawdzenia

Pozdrawiam
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2008-02-06, 22:05   

Panowie - macie niewłaściwie działające emulatory wtrysków . Po 2 - niewłaściwą emulację sondy [ zakładając że sonda nie padła ] TPS oraz napięcia i masa na końcówce TPS-u do sprawdzenia Jest jeszcze możliwa przyczyna [ dość częsta ] - Niedbały montaż inst LPG . Radzę sprawdzić wszystkie połączenia
 
 
arthoor75
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-07, 14:23   

Jeśli chodzi o montaż to masz rację. Moja pajęczyna jest cienka ale połączenia są ok.
Wezmę się za nią przy montażu blosa.

pozdrawiam
 
 
robert_or3


Auto: Nubira I 2.0 GLX
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 38
Wysłany: 2011-10-26, 12:18   

Odkurzę nieco temat nie chcąc zakładać nowego. Otóż po naprawie oświetlenia zegarów okazało się że świeci się check więc potrzebuję waszej pomocy w sprawie kodów w mojej nubirze. Dodam że jest to silnik 2.0 z lpg, a kody są następujące:


-93 Elektroniczny moduł sterujący ECM Uszkodzony moduł przekazujący ODM (po usunięciu błędu 23 i restarcie błąd zniknął - na razie)
-23 Czujnik temperatury powietrza dolotowego MAT Czujnik wskazuje temperaturę wyższą niż 140°C (zrobione - miałem odpiętą wtyczkę)
-22 Czujnik położenia przepustnicy TPS Za niskie napięcie


Nubirę mam od niedawna i nie bardzo wiem jak się za to zabrać. Instalacja lpg jest drugiej generacji.



Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa. Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego. My łączymy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt