X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] wieksze sprzegło

Autor Wiadomość
pawels
lanos turbo

Auto: Lanos
Imie: Paweł
Wiek: 37
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 132
Skąd: Michałowo/Białystok
Wysłany: 2008-02-12, 14:57   [Lanos] wieksze sprzegło

Witam. Mam pytanie jakie sprzeglo mozna wlozyc do lanka(wieksze)? Czytalem ze Maxx (chyba kazdy slyszal o jego turbo lanosie) zalozyl od opla vectry B 2.0 16V. Tylko jest taki problem ze znalazlem tarcze o roznej sredni od tego silnika. Wiem ze docisk i lapa ma zostac fabryczna. Tarcza wieksza podobno o 1cm. ale jaka jest srednica w 1.5 16V 200mm czy 215? bo widzialem takie i takie wiec nie wiem sam juz jakiej szukac od vectry czy 210 czy 225? Nie chcem kupic czegos co mi sie nie przyda:P wiec wole sie upewnic i w slepo nie kupywac.
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Kosiarz88


Auto: Lanos 1.5 16v
Imie: Krzysiek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 256
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-02-12, 18:11   

Lanos 1.5 16v i 1.6 maja takie same tarcze sprzegla 215mm
jedynie 1.5 8v posiada 200mm.

Swoja droga grubosc tarczy mam miec 7,6mm ,ciekawe czy mozna dac grubsza(9mm)
Sam taka posiadam z innej marki samochodu i niewiem czy trzymac(pozostale dane sie zgadzaja :D )



Silnik: 4-2-1 + bandaż, zimny dolot, stożkowy a'la HKS
Zawieszenie: Vogland - 30mm z VA, Bilstein B4, stabilizator tył. Rozpórka góra, dól 970kg 107 PS
 
 
pawels
lanos turbo

Auto: Lanos
Imie: Paweł
Wiek: 37
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 132
Skąd: Michałowo/Białystok
Wysłany: 2008-02-12, 18:34   

http://www.tuning.info.pl...9931&highlight= niby wieksze wchodzi tak tu pisze i grubsze :/ sprobuje sie znim skontaktowac. A co do rozmiaru 200mm i 215mm to niby takie i takie sa zakladane do 1.5
 
 
 
Marcin-Lani


Auto: Lanos Turbo
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 233
Wysłany: 2008-04-23, 09:11   

W moim Lanku miałem sprzęgło od Vectry B 2,0 16V i pasowało idealnie, od astry GSi nie pasuje. Obecnie mam sprzeglo od c20let...ale o tym to juz w innym dziale opisze :)



Lanos Turbo 300KM+/400Nm+ ;)
13.21s - II miejsce 1/4 mili Olsztyn 2010
13.16s - 1/4 mili Lublin 2010
http://www.cardomain.com/ride/3807631
 
 
OlekBartek
Grupa Kujawsko-pomorska

Auto: Lanos c20xe
Imie: Bartek
Pomógł: 74 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3484
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-02-23, 17:47   

Odgrzeje kotleta.
Panowie ci ktorzy jezdza na wiekszych sprzeglach,czy to sprzeglo chodzi tak jak wczesniej seryjne lanosowe?Jak sie sprawuje w zwyklych miejskich codziennych warunkach?
Bo czytalem,ze ktos zmienil i stwierdzil,ze to sprzeglo do codziennej jazdy sie nie nadaje bo bierze 0-1(tylko cholera nie wiem czy on mowil o spieku czy o zwyklym sprzegle z opla)

Po przeczytaniu archiwum wyczytalem,ze pasuje od VB 136KM sprzeglo - 230mm(to jest jego wlasciwa srednica?)
Czyli wystarczy tarcza,docisk,lozysko oporowe do opla vectry b 136KM czy cos jeszcze trzeba,zeby to sprzeglo zalozyc?
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7538
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-02-24, 08:19   

Raczej o spieku



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Jeep Grand Cherokee WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
OlekBartek
Grupa Kujawsko-pomorska

Auto: Lanos c20xe
Imie: Bartek
Pomógł: 74 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3484
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-02-24, 10:33   

ziemniak napisał/a:
Raczej o spieku


Czyli normalne sprzeglo z Vectry B nie rozni sie niczym w codziennym uzytkowaniu?


Edit.
Panowie z tego co szukalem to vectry sprzeglo ma miec wieksza srednice.
No to wszedlem na katalog intercarsu i po wklepaniu Vectra B 136KM wyskoczylo:


Średnica [mm]: 220
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z wysprzęglikiem centralnym
Typ skrzyni biegów: F18, F18+

Czy to o takie sprzeglo chodzi Panowie?
Tylko nie rozumiem tego zwrotu wysprzeglik centralny?
Ostatnio zmieniony przez OlekBartek 2011-02-24, 21:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jasiowaty
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-24, 13:47   

U mnie było 215 mm na wiloklin z 24 zabkami.
 
 
OlekBartek
Grupa Kujawsko-pomorska

Auto: Lanos c20xe
Imie: Bartek
Pomógł: 74 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3484
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-02-24, 15:20   

jasiowaty napisał/a:
U mnie było 215 mm na wiloklin z 24 zabkami.


Ale chyba wieloklin we wszystkich lanosach byl taki sam? :myśli:
 
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7538
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-02-25, 00:06   

Wieloklin byl taki sam na 100%



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Jeep Grand Cherokee WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
Daniel
Grupa Małopolska
_


Auto: GM & VAG
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 6803
Wysłany: 2011-04-30, 16:22   

Na prośbę znajomego, który szuka potwierdzenia:

Do Lanosa z silnikiem 1.6 16V największe sprzęgło takie można zamontować według teorii to z OPEL VECTRA B silnik 2.0 16V kod X20XEV o mocy 136 KM, tylko czym to sprzęgło się tak naprawdę różni ?

Jeśli sugerować się katalogami LUK to :

tarcza :
lanos - 215 mm, piasta 18,3 x 20,7; ilość zębów : 24
vectra - 216 mm, piasta 18,2 x 20,7; ilość zębów : 24

docisk - 218 mm (w obu taki sam)

łożysko - od Lanosa pozostaje, jak rozumiem.

Pytania mamy dwa:

1) Gdzie jest różnica? Skoro to tylko 1 mm jeśli patrzeć na wielkość tarczy.

2) Sprzęgła 230 mm nie da się zamontować bo przecież tam jest 14 zębów, według LUK-a i VALEO.



EDIT: niby znaleźliśmy (patrząc na suche dane, a nie praktykę) iż sprzęgło z C20XE ma 230 mm i owe 24 ząbki, ale montaż chyba .. z przyczyn technicznych nie jest możliwy, tak czy nie ?
 
 
miszcz
Przyjaciel
podłużacz


Auto: połamany durszlak 1.6
Imie: Sylwek
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 1972
Skąd: tyle rdzy
Wysłany: 2011-05-01, 20:00   

Daniel napisał/a:

EDIT: niby znaleźliśmy (patrząc na suche dane, a nie praktykę) iż sprzęgło z C20XE ma 230 mm i owe 24 ząbki, ale montaż chyba .. z przyczyn technicznych nie jest możliwy, tak czy nie ?


A c20ne miało chyba 228mm i 24 zęby



https://www.facebook.com/...0?ref=bookmarks
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt