Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Nubira II 2.0 16V kombi 1999 r. + LPG II gen.
Imie: Wiktor Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 35 Skąd: Tomaszów Maz / Łódź
Wysłany: 2011-04-03, 07:50 [Nubira II] Duże spalanie LPG. Instalacja OK. Lambda OK. Co
Witam,
Moja nubirka (2.0 16V) kilka dni temu zaczęła gwałtownie dużo palić gazu - tak 24 litry.
Sprawdziłem sondę lambda, pracuje jak należy (0,16 V - 0,84 V). Pojechałem do gazownika, on po sprawdzeniu powiedział, że wszystko jest ok i potwierdził, że sonda dobrze pracuje. Sugerował, że może wbiłem lipny gaz.
Zatankowałem gaz na innej stacji. Niby jest lepiej, ale i tak mam spalanie na poziomie 18-19 litrów (być może ta różnica, to kwestia przypadku)
Dodam, że mowa o spalaniu w trasie. Normalnie miałem spalanie ok 11-12 litrów.
Moje pytanie:
1. Co poza sondą lambda odpowiada za wysokość spalania LPG, gdy sama instalacja gazowa jest OK?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
piter1575
Auto: Nissan primera p12 , p11.144 dieselkombi
Imie: Piotr Pomógł: 28 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 802 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-04-03, 08:02
witaj
Nie wiem czy umiesciłęś post w dobrej kategorii.... Też w nexi miałem kiedyś spalanie na poziomie 13-16 litrow/100 i to po wymianie parownika. Przyczyny były dwie
1 Pojawiła się drobna nieszczelność przy filterku gazu
2 Co prawdopodobnie bedzie problemem u ciebie to NIESZCZELNOŚĆ układu powietrza (gdzieś łąpie lewe powietrze) Sprawdz dokładnie cały dolot powietrza
Co do lipnego lpg wyjezdzileś go do zere?? JA kiedyś zatankowalem na stacji MOYA to spalanie na trasie wyszlo 13/100 a spowrotem na BP i spalanie wyszlo 7,6/100. JAzda ze stała prędkością okolo 80-90. Czy samochód stracił na mocy??
Kapciaty techniczny amator
Auto: Nubira II 2.0 16V kombi 1999 r. + LPG II gen.
Imie: Wiktor Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 35 Skąd: Tomaszów Maz / Łódź
Wysłany: 2011-04-03, 08:10
Sprawdzę dzisiaj ten cały dolot powietrza. Gaz przed tankowaniem wyjeździłem do zera - no dalej już nie chciał jechać na gazie nawet z górki
Dodam jeszcze, że kontrolka check mi się nie świeci, ale i tak sprawdziłem (metodą migową) czy nie ma jakiś błędów, które jeszcze się nie świecą - ale nic nie pokazało.
No i tak. Odczuwam spadek mocy. Ogólnie w czasie jazdy nie chce się kręcić powyżej 3,5 tys obrotów.
piter1575
Auto: Nissan primera p12 , p11.144 dieselkombi
Imie: Piotr Pomógł: 28 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 802 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-04-03, 09:37
Kapciaty napisał/a:
No i tak. Odczuwam spadek mocy. Ogólnie w czasie jazdy nie chce się kręcić powyżej 3,5 tys obrotów.
Mi to wyglaa na uboa miesznke ze wzgledu wlasnie na to powietrze.U mnie też był odczuwalny wyraźny spadek mocy. Brak siły przy jezdzie pod gorke itp
Dodam jeszcze że na paliwie jeżdził normalnie
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2011-04-03, 20:49
skoro tylko na lpg ma takie spalanie to ewidentnie w instalacji coś nie domaga, zmień gazownika
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw