Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2011-04-03, 08:21 [Tico] Pękła sprezyna na tyle. Co potrzeba kupic oraz jak to
Witam !!
Prosta droga jazda ok 50km/h i nagle łup i tylnie lewe kolo schowało się w nadkole. Autko jeździ ale dziwnie stoi no i wiadomo delikatnie na najmniejszym ubytku jezdni.
Ogólnie ticus ma przejechane już prawie 280000km wiec mogło się takie coś zdarzyć. Z sentymentu dla autka chce to zrobić.
Aha no i jeszcze chce powiedzieć ze sprężyny były zawsze cale ale autko było zawsze bardzo niskie z tylu. Tak jak by to trochę wyglądało ze te sprężyny się "zbiły" i były mniejsze. Jest to możliwe
I teraz pytania:
Czy trzeba coś jeszcze dokupić oprócz sprężyny Myślę, że może jeszcze jakieś odboje np.
Co potrzeba do wymiany (kanał czy wystarczy podnieść auto)
Jak tam jest to na tyle realizowane bo przed jest McPerson a na tyle powinno być oddzielnie dobrze mowie
na tyle masz belkę sztywną. Najlepiej wymienia się mając kanał ale z podnośnikiem też da się radę. Nie potrzeba ściągacza do sprężyn jak przy mcpersonie. Razem ze sprężynami musisz kupić gumowe odboje. Tył siada bo w tico/matiz fabrycznie były montowane dość miękkie sprężyny. Możesz kupić twardsze to nie będzie tak siadał tył.
bip3 [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-03, 18:37
super dokladna odpowiedz teraz wiem jak sie do tego zabrac wjechalem dzis na rampe i spojzalem od dolu i tylko sprezyna poszla. Teraz bym poprosil o namiary na twardsze ewentualnie wyższe sprezyny.
Wasylek Topik
Auto: FSO Matiz 2006 Pomógł: 156 razy Wiek: 55 Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1332 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-04, 07:18
Kup jakiekolwiek dwie nowe sprężyny do Tico. Nawet jak będą fabryczne to i tak w ostatnich latach produkcji zostały one już wzmocnione, zresztą przy nowych i tak na pewno będzie stał wyżej.
Ważne żeby wymienić obie strony- właśnie z powodu spodziewanej różnicy w wysokości i elestyczności. Gumowe odboje są tylko na górze sprężyny i jeśli ich stan nie budzi wątpliwości to nie ma konieczności ich wymiany.
Do wymiany odkręcamy dolną lub górną śrubę mocowania amortyzatorów (z dolną są najczęściej problemy) i podnosimy tył samochodu (obie strony). Belka nie trzymana przez amortyzatory opadnie tak nisko, że sprężyny same wyjdą- dadzą się wyjąć i włożyć ręką bez konieczności ściskania.
Jedna uwaga- samochód nie powinien stać podparty pod zalecany do podstawiania podnośnika "zawias" tylnych wahaczy, bo utrudni to ich opadnięcie i belka nie opadnie tak nisko jak trzeba. Najlepiej podlewarować i zastosować podstawki warsztatowe (kobyłki) pod nadwozie.
Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2011-04-04, 07:54
polecam sprężyny D&D
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Ok kupiłem już sprężyny obie. I dodatkowo tarcze i klocki na przód oraz bębny szczeki łożyska i sprężynki na tył. Zostanie jeszcze jakieś amorki kupić na przód i na tył. Ale to później bo puki co remont silnika albo jakiś inny kupić bo ten co jest to po tym jak autko postoi z kilkanaście godzin to przy odpaleniu silnik tak kopci spalonym olejem ze nie widać prawie auta. Ale jak się rozgrzeje to nice czuć oleju w ogolę....