X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] Wymiana pompy wody

Autor Wiadomość
gizbern7002
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-05, 19:46   [Matiz] Wymiana pompy wody

Chcę wymienić pompę wody w matizie i nie wiem w którą stronę odkręcić koło pasowe na wale i jak to zrobić, bo jest mocno dokręcone? :myśli: Może ktoś wymieniał to proszę o wskazówki po kolei jak to zrobić żeby nie błądzić? Z góry dzięki i pozdrawiam. ;)
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2011-04-05, 20:36   

koło sie odkręca w lewo gwint jest zwykły prawy, co do pompy i wymiany trzeba demontowac pasek rozrządu i itp robileś to kiedyś bo jak nie to do mechanika...
 
 
gizbern7002
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-05, 20:40   

Czy do koła pasowego potrzeba ściągacza?
 
 
Roger_Vip


Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz
Pomógł: 144 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 2037
Wysłany: 2011-04-05, 20:48   

Mi znajomy ściągał robiąc przy okazji rozrządu pompę cieczy i żadnego ściągacza nie potrzebował, więc nie potrzeba!

Aby wyjąć pompę najlepiej odkręcić tam pobliską "łapę" silnika, bo pompy się nie wyjmie, przez taki trzpień wystający.
 
 
nowy32

Auto: matiz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 22
Wysłany: 2011-04-05, 21:30   

Po co odrazu do mechanika tymbardziej że w kraju zostali sami partacze.Jeżeli chcesz wymienić pompę to musisz od chłodnicy odłączyć dolny przewód aby spuścić płyn chłodzący.Aby odkręcić koło pasowe to jedna osoba wciska na hamulec a druga odkręca lub załóż jakiś klucz fajkowy na śrbę aby o coś się zaparł wykęć swiecę i przekręć kluczyk w stacyjce i już masz zdjęte.Potem musisz ustawić górne koło od rozrządu według znaków

I tak samo dolne

Później luzujesz napinacz i masz już zdjęty pasek rozrządu.Aby dostać się do pompy wody najwygodniej jest odkręcić górne koło od rożrządu.Póżniej odkręcasz taką czarną osłonę co jest przykręcona do silnika i masz już pompę wody na wierzchu odkręcasz śruby od niej i cała mi wielka filozofia.Skręcasz wszystko z powrotem.Kup przy okazji nowy napinacz i pasek rozrządu.Jak będziasz miał już założony nowy pasek to zrób dwa obroty silnikiem to znaczy na dolne koło od wału korbowego załóż klucz i kręć nim w prawo czy coś nie haczy i czy znaki się zgadzają.Niezapomij nalać płunu chłodniczego przed odpaleniem auta.Jak masz trochę pojęcia to sam dasz radęBez urazy ale mnie aż krew zalewa takimi tekstami jak jedź do mechanika :blee:

Po to jest forum aby się coś dowiedzieć a mechanik to też człowiek tylko że ma praktykę też kiedyś jeździłem do mechanika wieki temu ale ciągle musiałem po nich robotę poprawić.To do du.......... z takimi fachmanami.Sorki że tak dużo napisałem ale chciałem wyjaśnić co i jak.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
JacekArtur
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-09, 18:47   

A co w wypadku kiedy koło wałka rozrządu nie będzie na znaku i pokręcisz na siłę wałem korbowym ? Klik i po zaworach . Tak więc najpierw trzeba koło wałka rozrządu moim zdaniem ustawić na znaku . Bo jak zakręcisz rozrusznikiem to pogiąć zawory można.
 
 
yhyhyh

Auto: Matiz
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 3
Wysłany: 2013-10-29, 19:50   

Musialem sie zarejestrowac bo jak widze teksty typu 5 bieg hamulec nozny jeszcze do tego przekrecaj kluczykiem w stacyjce to skreca mnie w zokadku .

Metoda odkrecenia kola pasowego !!!
1. Odkrecamy kolo
2.Podnosimy auto
3.Potrzeba pomocy drugiej osoby bierze ona plaski srubokret nawet z biedronki kladzie sie pod skrzynia biegów jest tam maly otworek ksztaltu prostokata widac przez niego kolo zamachowe .
4.Wklada ten srubokret w ten otor i juz mamy "zablokowany caly silnik"
5.Ty w tym momencie odkrecasz srube nasadka 17 normalnie jak kazda srube czyli w lewa strone
6.Tak w ciagu 2-3 min mamy kolo pasowe sciagniete .
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2013-10-29, 20:10   

Zakończ to bezsensowne powtarzanie ( nawet nie w temacie)
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt