Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2011-04-11, 08:30 [Lanos] - brak zapłonu, elektryka sprawna
Witam serdecznie, piszę tutaj ponieważ brakło mi już pomysłów:
zacznę od początku:
samochód nie ma zapłonu, elektryka jest sprawna, akumulator w pełni naładowany, nowe świece, nowe przewody, rozrusznik kręci bez żadnych oporów, cewka sprawna, pompa paliwa słychać, że chodzi, diagnostyka poprzez zwarcie A i B wykazuje tylko standardowo kod 12
a teraz opis: wróciłem ze sklepu, już na parkingu był problem z odpaleniem, zaskoczył za 3 razem i to było jego ostatnie zapalenie, na placu pod domem już martwica, wyjąłem cewkę, po 3 dniach wymieniłem przewody WN, świece, założyłem zaś tą cewkę (w domu ją próbowałem przemierzyć) przekręciłem kluczyk i ruszył.. od razu dodałem mu gazu chodził, gdy odjąłem gazu zgasł.. jeszcze raz udało mi się go zapalić, chwilę pochodził bezproblemowo po czym sam go wyłączyłem i do teraz nie mogę odpalić, dodam jeszcze, że próbowałem sporo razy go dopalić.. raz na kilka prób czuć szarpnięcie silnikiem a potem zaś tylko rozrusznik kręci, iskry na świece idą... wydawało mi się, że w przypadku braku zapłonu świece powinny się zrobić wilgotne od paliwa jednak są suchutkie
dodam tyle, że jest to Lanos 1,6 DOHC z założoną instalacją LPG BRC Seq24 My07
Będę wdzięczny za porady... znajomy stwierdził, ze może to być czujnik położenia wału, jednak to było wszystko co powiedział na ten temat.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
usuniety #3 [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-11, 08:49
Prawdopodobnie siadł moduł zapłonowy
[ Dodano: 2011-04-11, 09:51 ]
SzaryPB napisał/a:
znajomy stwierdził, ze może to być czujnik położenia wału, jednak to było wszystko co powiedział na ten temat.
Niewiem nawet czy taki czujnik jest w lanosie, ale podobną funkcje pełni moduł zapłonowy wraz z cewką impulsatora
znajomy stwierdził, ze może to być czujnik położenia wału, jednak to było wszystko co powiedział na ten temat.
Niewiem nawet czy taki czujnik jest w lanosie, ale podobną funkcje pełni moduł zapłonowy wraz z cewką impulsatora
Mechanik pojazdowy ze mnie żaden, ale z tego co mi wiadomo, to lanos nie posiada modułu zapłonowego, tylko elektroniczną cewkę zapłonową sterowaną z komputera pokładowego
Czujnik położenia wału na 100% jest, ponieważ kod 12 pokazuje właśnie jego awarię (co jest zawsze wyświetlane przy wyłączonym silniku)
usuniety #3 [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-11, 09:06
Niewiem jak jest w 16V. Takie objawy miałem jak popieprzyłem kable z aparatu zapłonowego z krokowcem od gazu, identyczne.Potwierdza to fakt z wtryskiwaczami, bo żeby ECM podał masę na wtryski musi mieć impuls z aparatu zapłonowego.Przestudiuj budowę aparatu w twoim modelu i szukaj czegoś co pełni funkcję modułu zapłonowego
Zastosowany w samochodach Lanos bezrozdzielaczowy bezpośredni zapłon (DIS) składa się z cewki zapłonowej oraz świec zapłonowych (...)ECM na podstawie sygnału z czujnika położenia wału korbowego (CPS) oraz parametrów pracy silnika określa kąt wyprzedzenia zapłonu i steruje zasilaniem cewki zapłonowej (...)
i to jest cały układ zapłonu w Lanosie (nieważne czy 8V czy 16V)[/quote]
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
usuniety #3 [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-11, 09:25
SzaryPB napisał/a:
znajomy stwierdził, ze może to być czujnik położenia wału, jednak to było wszystko co powiedział na ten temat.
W takim razie to jest bardzo prawdobodobne
[ Dodano: 2011-04-11, 10:27 ]
SzaryPB napisał/a:
i to jest cały układ zapłonu w Lanosie (nieważne czy 8V czy 16V)
teraz mnie zastrzeliłeś tą aukcją, może starsze modele miały taki układ zapłonowy, nie wiem....
ja cytowałem nieśmiertelną książkę pana Krzysztofa Bujańskiego
a mój Lanos ma dokładnie takie taile jak tam są opisane, bracik w Nexii zaś posiada aparat zapłonowy
no nic, czekam jeszcze na opinię pozostałych użytkowników Lanosów
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2011-04-11, 09:43
a dioda immo nie świeci przy odpalaniu
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
wtedy by chyba nawet rozrusznik nie ruszył?
ale sprawdzę po robocie
usuniety #3 [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-11, 09:53
RIPER napisał/a:
immo nie świeci przy odpalaniu
Też już ten temat mam troszkę oczytany, i według tego co jest na necie i mojego eksperymentowania z immo mogę napisać że immo odzina pompę paliwa, zreszta jak immo padnie to zawsze możesz jechac na gazie więc zapłon musi być.
[ Dodano: 2011-04-11, 11:02 ] SzaryPB, sprawdź czy przy tym DIS'ie niema czasem wtyczek takich jak te w module z aukcji, bo coś mi sie wydaje że moduł może być w tego rodzaju aparacie, tylko niema w nim kopułki i palca
Też już ten temat mam troszkę oczytany, i według tego co jest na necie i mojego eksperymentowania z immo mogę napisać że immo odzina pompę paliwa, zreszta jak immo padnie to zawsze możesz jechac na gazie więc zapłon musi być.
[ Dodano: 2011-04-11, 11:02 ] SzaryPB, sprawdź czy przy tym DIS'ie niema czasem wtyczek takich jak te w module z aukcji, bo coś mi sie wydaje że moduł może być w tego rodzaju aparacie, tylko niema w nim kopułki i palca
Nie mogę startować na gazie, ta wersja sekwencji BRC nie umożliwia takiej procedury
Cewka zapłonowa w moim lanosie ma jedną wtyczkę 4-pinową (zasilanie, impuls 1-4, impuls 2-3, masa)
usuniety #3 [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-11, 10:30
SzaryPB napisał/a:
Czujnik położenia wału na 100% jest, ponieważ kod 12 pokazuje właśnie jego awarię (co jest zawsze wyświetlane przy wyłączonym silniku)
W nexi też zawsze wyświetla kod 12, a czujnika położeni wału niema
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2011-04-11, 10:31
SzaryPB napisał/a:
Nie mogę startować na gazie, ta wersja sekwencji BRC nie umożliwia takiej procedury
bulśit zanim przekręcisz na kluczyk na on i na zapłon trzymaj wciśnięty przycisk na przełączniku, wtedy odpalasz awaryjnie na gazie
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Wg. mnie to problemem jest albo ta cewka, albo ten czujnik CPS
[ Dodano: 2011-04-11, 11:38 ]
Ale tak jak pisałem wcześniej ECM niepoda masy na wtrysk jeżeli niedojdzie do niego impuls, w nexi jest to impuls z modułu, w lanosie jeżeli jest czujnik położenia wału to z czujnika
Nie mogę startować na gazie, ta wersja sekwencji BRC nie umożliwia takiej procedury
bulśit zanim przekręcisz na kluczyk na on i na zapłon trzymaj wciśnięty przycisk na przełączniku, wtedy odpalasz awaryjnie na gazie
tak nie próbowałem, zawsze na włączonym ON gdy świeciły się diódki przytrzymywałem i nic nie dało...
no to na popołudnie mam dwie rzeczy do sprawdzenia: to awaryjne odpalanie i czy immo się nie świeci
[ Dodano: 2011-04-11, 15:31 ]
RIPER napisał/a:
SzaryPB napisał/a:
Nie mogę startować na gazie, ta wersja sekwencji BRC nie umożliwia takiej procedury
bulśit zanim przekręcisz na kluczyk na on i na zapłon trzymaj wciśnięty przycisk na przełączniku, wtedy odpalasz awaryjnie na gazie
Nic nie dało, nie przełącza się na gaz, czytałem gdzieś, ż epodobno trzeba aktualizować oprogramowanie, u mnie od nowości to nie było zrobione, natomiast co do immo to diódka, która normalnie miga po wsadzeniu kluczyka gaśnie