Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: DU Lanos 1.4 8v
Wiek: 52 Dołączyła: 25 Mar 2011 Posty: 52
Wysłany: 2011-04-13, 13:30 [Lanos] Piski z okolic LP koła
Mam problem z piskami przy lewym przednim kole, pojawiają się po przejechaniu kilku kilometrów, więc możliwe że samochód dopiero jak się nagrzeje to wydobywają się te dźwięki.
Słychać je tylko jak jadę 15 - 20 km/h tak jakby coś gdzieś haczyło czy się obcierało regularnie popiskując.
Zdjąłem koło i sprawdzałem czy w okolicach hamulca nie ma luźnych części, blaszek itp. Klocki są ok, nie sprawdzałem tłoczka bo nie miałem zbyt wiele czasu by rozbierać to wszystko. Mógłbym pojechać do mechanika ale może ktoś z Was miał już podobny problem i coś podpowie
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2011-04-13, 13:33
a nie masz ogranicznika starcia klocków, jak klocki się kończą to jest tam na jednym specjalna blaszka która ma właśnie takimi piskami dawać znać o tym że klocki są do wymiany
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: DU Lanos 1.4 8v
Wiek: 52 Dołączyła: 25 Mar 2011 Posty: 52
Wysłany: 2011-04-13, 13:41
hmm po zdjęciu koła patrząc od góry to te klocki nie są w takim złym stanie, po za tym jak podniosłem auto na lewarku i kręciłem kołem ręką to nic takiego się nie dzieje. Chyba będę musiał jeszcze raz to dokładniej sprawdzić
Cichy [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-13, 14:08
a może to łożysko albo coś w tym stylu jak huczy ale piszczeć to nie mam pojęcia dlaczego chyba że te ograniczniki od klocków ale one pewnie by bardziej były słyszalne przy hamowaniu
podsiar
Auto: DU Lanos 1.4 8v
Wiek: 52 Dołączyła: 25 Mar 2011 Posty: 52
Wysłany: 2011-04-13, 14:19
właśnie przy hamowaniu luz nic nie słychać
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
podsiar
Auto: DU Lanos 1.4 8v
Wiek: 52 Dołączyła: 25 Mar 2011 Posty: 52
Wysłany: 2011-04-19, 20:13
up
dzisiaj ściągnąłem oby dwa koła i wyjąłem klocki - okładziny mają jeszcze kilka milimetrów materiału, są starte równo, a tarcze nie wydają się być krzywe ani nie mają żadnych głębszych rys. Na klocka nie zauważyłem blaszek (ograniczników zużycia).
jak kręciłem piastą to dźwięk ten nie pojawiał się... nie wiem co to może być?!
edit: zapomniałem dodać, że dźwięk ten pojawia się już w dwóch kołach, to tak jakby zaczepić coś o ramę od roweru tak by haczyło o ramę...
podsiar
Auto: DU Lanos 1.4 8v
Wiek: 52 Dołączyła: 25 Mar 2011 Posty: 52
Wysłany: 2011-04-27, 06:39
up
Zauważyłem, że problem pojawia się wyłącznie przy rozgrzanym silniku / hamulcach czyli jak już przejadę kilka km. Nie udało mi się jeszcze ściągnąć koła w momencie kiedy auto jest ciepłe i dźwięki te występują...
może łożyska?
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2011-04-27, 08:07
podsiar napisał/a:
Nie udało mi się jeszcze ściągnąć koła w momencie kiedy auto jest ciepłe i dźwięki te występują...
proponuję się położyć, będziesz miał lepszy czas i większą efektywność działań
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
mam podobny problem.zwlaszcza na zakretach.u mnie jeden klocek przy wymianie wszedl dosc ciasno i teraz sie nie cofas i sobie popiskuje.ale warto tez sprawdzic uszczelki prowadnikow i czy prowadniki przesuwaja sie swobodnie bez zaciec.