Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Lanos SX HB GSI
Imie: Michał Pomógł: 64 razy Wiek: 36 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 2286 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-19, 17:28 [Lanos] Duże spalanie + problem z mocą
Witam,
Jakiś miesiąc temu zakupiłem używanego lanosa z instalacją gazową. Jest to instalacja II generacji, miał zamontowany silniczek krokowy.
Już podczas jazdy z miasta gdzie zakupiłem samochód do siebie zauważyłem problemy z gazem, w ogóle nie miał mocy, gdy jechałem pod górkę wręcz zwalniał, często strzelał, a czasem nawet w ogóle nie chciał jechać.
Od razu po powrocie do domu udałem się do poleconego przez znajomego gazownika, ten wymienił mi silnik krokowy na śrubę regulacyjną, wymienił też filterek w parowniku, poustawiał mieszankę i jazda. Od tej pory wcześniejsze problemy się skończyły, samochód jeździł dość dynamicznie, nie strzelał, spalanie nie za małe, bo ok 12-13l przy jeździe mieszanej.Podkręciłem lekko śrubę, silnik lekko stracił moc, ale i spalanie spadło, bo do ok 11-12l jazdy mieszanej.
Ostatnio jednak zauważyłem pewien problem, mianowicie po mieście pali mi 16l, w trasie ok 10-11l. Nie jeżdżę jak wariat, ani też nie zamulam, raczej normalna jazda. Dodatkowo kiedy dociskam pedał gazu do oporu, silnik jakby nie miał mocy, samochód nie przyspiesza, dopiero kiedy odpuszczę pedał mniej więcej do połowy zaczyna przyśpieszać.
Czytałem trochę o regulacji gazu, jednak nie wiem która śruba na parowniku służy do regulacji ciśnienia gazu
Co może być przyczyną tak dużego spalania, oraz braku mocy przy wciśniętym do oporu pedale gazu?
Spalanie pewnie może być winą parownika, złego ustawienia gazu(jednak jeszcze 2 tygodnie temu palił mniej)...
Jakieś pomysły? Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
d0m3l [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-19, 18:33
Ja mam podobny problem z tą mocą na gazie, ale za to w Matizie. Ciężko powiedzieć czego to może być wina, może kiepska instalacja gazowa. Wymieniałeś świece, i przewody? Czy samochód grzeje się prawidłowo do ok 90 stopni?
kwiat_osz Grupa Lubelska
Auto: Lanos SX HB GSI
Imie: Michał Pomógł: 64 razy Wiek: 36 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 2286 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-19, 19:19
świec i przewodów jeszcze nie wymieniałem, póki co, zanim zacznę wymieniać to i owo chciałbym spróbować podregulować po swojemu gaz.
na zdjęciu zaznaczyłem 2 śruby, ta na czerwono to prawdopodobnie śruba wolnych obrotów( tak mi wspominał gazownik o ile się nie mylę), a ta na niebiesko? Możliwe że to śruba regulacji ciśnienia gazu? Tak wnioskuję z instrukcji parownika, choć mój angielski kuleje
Silnik grzeje się chyba prawidłowo, choć temp na wskaźniku nie dochodzi do połowy jak w mondeo którym jeździłem, tylko do ćwiartki, nie wiem czy tak powinno być czy coś jest nie tak
d0m3l [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-20, 07:46
Mi się wydaje, że tym ustawiasz skład mieszanki. A co do temperatury to powinna być w okolicach połowy, lub troszkę mniej, ale nie poniżej tej drugiej kreski od dołu
usuniety #3 [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-20, 09:00
To jest normalne jak za bardzo przykręcisz śrubę, do silnika idzie niewystarczająca ilość gazu, a zapotrzebowanie na gaz rośnie w miarę obrotów
[ Dodano: 2011-04-20, 10:08 ]
a spalanie masz w normie, jak jest zimny i jeździsz na krótkich dystanasach to 16 L jest normą
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
kwiat_osz Grupa Lubelska
Auto: Lanos SX HB GSI
Imie: Michał Pomógł: 64 razy Wiek: 36 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 2286 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-20, 18:59
jasiek napisał/a:
To jest normalne jak za bardzo przykręcisz śrubę, do silnika idzie niewystarczająca ilość gazu, a zapotrzebowanie na gaz rośnie w miarę obrotów
chodzi o to, że jakie by nie były obroty kiedy cisnę gaz do oporu samochód nie przyspiesza...czy to przy tysiącu obrotów, dwóch, czy pięciu... kiedy trzymam pedał gazu w połowie wszystko idzie normalnie
problemów ze strzelaniem już nie ma, przypuszczam, że winą była zła mieszanka gazu, bo po wymianie krokowca na śrubę i podregulowaniu przez gazownika strzelanie ustało.
Jutro pobawię się w regulację, mam nadzieję, że nic nie zepsuję przy kolejnym tankowaniu się okażę czy to coś dało, jak dalej będzie taki poziom spalania zacznę wymieniać to i owo.
Zastanawia mnie jeszcze ta temperatura silnika...wskaźnik powinien oscylować w okolicach połowy, u mnie jednak dochodzi max minimalnie powyżej ćwiartki, hmm
usuniety #3 [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-20, 19:12
kwiat_osz napisał/a:
chodzi o to, że jakie by nie były obroty kiedy cisnę gaz do oporu samochód nie przyspiesza...czy to przy tysiącu obrotów, dwóch, czy pięciu... kiedy trzymam pedał gazu w połowie wszystko idzie normalnie
Bo zabardzo przykręciłeś śrubę, jak wciskasz gaz w dechę to otwierasz przepustnicę na max i silnik zasysa więcej powietrza niz mieszanki
kwiat_osz Grupa Lubelska
Auto: Lanos SX HB GSI
Imie: Michał Pomógł: 64 razy Wiek: 36 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 2286 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-21, 21:18
no i pokręciłem dziś troszkę gazem, ale chyba nic dobrego nie narobiłem(okaże się przy kolejnym tankowaniu )
śrubę którą zaznaczyłem na wcześniejszym zdjęciu na czerwono dokręciłem całkowicie, odkręciłem śrubę na wężu i zacząłem kręcić śrubą zaznaczoną na zdjęciu na niebiesko.Obroty praktycznie stały w miejscu, czy to śrubę dokręcałem, czy odkręcałem, nie było zbytniej różnicy w obrotach...może coś źle robiłem jedyna różnica to taka, że kiedy zacząłem dokręcać śrubę na wężu to w momencie kiedy dojechałem do momentu wcześniejszego ustawienia obroty nagle zaczęły spadać, musiałem zostawić ją trochę bardziej odkręconą. Przypuszczam że ma to związek z bardziej dokręconą śrubą "na niebiesko", ale jak to wpłynie na spalanie...się okaże
kwiat_osz Grupa Lubelska
Auto: Lanos SX HB GSI
Imie: Michał Pomógł: 64 razy Wiek: 36 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 2286 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-26, 21:04
a mój lanos chyba musi palić ile pali, bo regulacje nie za bardzo mi się wiodą. Wystarczy że wkręcę śrubę zaworu głównego o pół obrotu i już samochód nie ma siły jechać chyba trzeba wymienić kilka rzeczy, może zmiana albo regeneracja parownika coś pomoże, mam nadzieję
jeżeli masz instalację II-giej gen. to po co wstawiałeś śrubę,, a jeżeli już ją masz a nie masz doświadczenia w regulacji to takie regulowanie w lewo i w prawo tylko pogarsza zużycie i moc,, na twoim miejscu sprawdził bym po pierwsze szczelność dolotu,,odmy,,filtr powietrza,,i wstawił bym krokowy bo nawet gaziarz na śrubie nie ustawi ci tak jak byś tego oczekiwał,, powód oni nie mają czasu,,a krokowy ustawiasz na kompie i jeżeli wszystko ok to musi chodzić bezproblemowo
kwiat_osz Grupa Lubelska
Auto: Lanos SX HB GSI
Imie: Michał Pomógł: 64 razy Wiek: 36 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 2286 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-27, 15:50
bykol napisał/a:
jeżeli masz instalację II-giej gen. to po co wstawiałeś śrubę,, a jeżeli już ją masz a nie masz doświadczenia w regulacji to takie regulowanie w lewo i w prawo tylko pogarsza zużycie i moc,, na twoim miejscu sprawdził bym po pierwsze szczelność dolotu,,odmy,,filtr powietrza,,i wstawił bym krokowy bo nawet gaziarz na śrubie nie ustawi ci tak jak byś tego oczekiwał,, powód oni nie mają czasu,,a krokowy ustawiasz na kompie i jeżeli wszystko ok to musi chodzić bezproblemowo
śrubę wstawił mi znajomy gazownik, bo na krokowcu silnik się dławił i w ogóle nie miał siły jechać. pojęcia może i nie mam, ale nie kręcę śrubą ot tak bez sensu, trochę poczytałem i posłuchałem o regulacjach, więc nie robię tego tylko po to żeby sobie w kółko pokręcić swoją drogą jaki jest koszt regulacji instalacji z krokowcem na komputerze?
filtr powietrza jest czysty, kupiłem nawet nowy, ale nie widzę na razie potrzeby wymiany, bo nawet zabrudzony za bardzo nie jest, szczelność silnika niby też jest ok...
spróbuję przeczyścić parownik, ale czuję, że bez wymiany się nie obejdzie, z drugiej strony szkoda wymieniać jak ma palić tyle samo
a jakiej firmy masz komputer?
bo kabel ddo podłączenia kosztuje ok 40-50zł wiec po drugim podlaczeniu sie zwroci
kwiat_osz Grupa Lubelska
Auto: Lanos SX HB GSI
Imie: Michał Pomógł: 64 razy Wiek: 36 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 2286 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-01, 22:09
kręciłem, kręciłem i wykręciłem wydaje mi się dość przyzwoity wynik.
-miasto ok 12l lpg
-trasa ok 9l lpg (dziś zrobiłem test, jazda średnio między 100 a 130km/h, z dobrej górki nawet 170 poszedł )
jak pisałem wcześniej nie jeżdżę jak wariat, ale też nie jestem zawalidrogą i bardzo łatwo mnie zdenerwować za kierownicą, a wtedy...wiadomo że noga dużo cięższa
wydaje mi się, że to już całkiem przyzwoity wynik w porównaniu do wcześniejszych 16l, prawda? na tym kręceniu chyba zakończę, spróbuję jeszcze przeczyścić parownik i pomyślę o wymianie świec i przewodów, co powinno jeszcze troszkę zmniejszyć spalanie