Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2011-04-21, 11:59 [Tacuma/Rezzo] Problemy z klimą
Zbliża sie lato Pojechałem na przegląd klimatyzacji . Stwierdzili ,że gdzieś mi cały freon uciekł.Nalali 1 kg . Kazali przyjechać za tydzień ,aby sprawdzić gdzie ucieka /dodali kontrast/ Po tygodniu nie znależli nieszczelności ,natomiast klima nie działa. /sygnalizuje załaczenie, ale nie włącza się /Postraszyli mnie kolosalnymi kosztami naprawy i poradzili żebym sie zastanowił czy warto. Pogrzebałem i odkryłem że przekażnik załączający sprzegło kompresora nie załącza się. /można przytrzymać styk i załącza/ Niestety nie znalazłem inf ile tego freonu powinno być? Mogli nalać nie tyle /i czujniki nie pozwola na załączenie/. Jak zlokalizować przyczynę braku zimna?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
siwy7896
Auto: Laguna II phI 2.0T LPG
Imie: Rafał Pomógł: 78 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1930 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-26, 10:08
Musze Cie zmartwic ale niestety tylko tak da sie sprawdzic gdzie jest nieszczelnosc o ile to nieszczelnosc a nie sprawa z elektronika, ale skoro przekaznik sie nie zalacza, moze go podmien z innym, czyba ze jak nabiles klime to od razu dzialala po nabiciu?
Ewentualnie zmien zakldad w ktorym serwisujesz klime.
przekaźnik załącza kompresor tylko w tedy gdy klima ma freon gdy jest pusta sprężarka, wentylatory nie załączą się, wyciek zawsze jest do zdiagnozowania chyba że masz go pod deską,,oj te fachowce a naprawa klimy aż tak kolosalnie nie jest droga bo co może być sprężarka lub chłodnica to co najdroższe tyle że do Takumy nie wiem czy są części
tadeusz machows
Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 93
Wysłany: 2011-05-13, 11:11
NAPRAWIŁEM. Okazuje się, że klimatyzacja samochodowa jest prostsza od budowy cepa. :Dwie "chłodnice" -parownik i skraplacz + kompresor i osuszacz. Do tego czujnik ciśnienia i..automatyka załączająca - od temperatury. U mnie była mała dziurka w skraplaczu - w miejscu trudno dostępnym, miejscu mocowania skraplacza do nadwozia. Wykryto to po dwóch dniach smarując wszystko rozpuszczonym mydłem i dmuchając w układ 18 bar azotu. Klejenie aluminium robi się srebrem zwykłym palnikiem propanowym. . Uszkodzenie to jest TYPOWYM !. BŁĘDEM FABRYCZNYM. -Parownik przykręcono do blachy stalowej , a jest aluminiowy - musi przerdzewieć.
Napełnienie klimy jest prymitywnie proste.: wyssać co się da pompą próżniową i w to miejsce wlać freon (R134A). Niestety większość ludzi obsługujących moją klimę znała się tylko na ( z pełną powagą) "wydojeniu" mnie.
Witam. Jeżeli ktos wie to niech powie gdzie znajduja sie zaworo klimatyzacji z lewej strony jest jeden oznaczomy H a gdzie drugi który to niskie cisnienie muszę doładować a szybkozłączka za mała muwi się ze powinno być oznaczone LP niebieski