Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Jestem posiadaczem Lanosa 1.5 16V LPG, czego wynikiem jest fakt że ze względu na wiele problemów eksploatacyjnych przeczytałem chyba już połowę tego forum. Niestety mimo to nurtuje mnie jeszcze wiele pytań, które bym chciał zadać wam bezpośrednio, by uniknąć możliwych wpadek.
1. Ile jest silniczków krokowych w lanosie ? Wiem że jeden jest w przepustnicy, a drugi (bardzo podobny tylko że ma główkę w kształcie walca) znajduje się w złączce pomiędzy dwoma gumowymi wężami.
2. Czy jeżeli da się wyczyścić elektrody w świecach, to oznacza ze można z nich wciąż bez problemowo korzystać ? Jak stwierdzić że świece są definitywnie do wymiany ? Bo wiem iż kable diagnozuje się po iskrach na izolacji.
3. Przeczytałem iż głównym objawem lewego powietrza jest 'bulgotanie' w otworze na bagnet, w czasie pracy silnika, co ma miejsce pod maską mego autka. Stąd pytanie, jak dokładnie namierzyć to lewe powietrze ? Wiem że muszę nasłuchiwać gdzie syczy, tylko czy jak będzie syczeć w okolicach przepustnicy, to jako laik jestem w stanie bez problemów sam ją zdemontować, uszczelnić, przeczyścić itp ? Zdolności manualne mam naprawdę dobre więc zależy mi tylko na stwierdzeniu czy jest to łatwe czy cholernie trudne.
Jeszcze mam małą prośbę, gdyby ktoś mógł wrzucić zdjęcie z zaznaczonym obszarem na którym powinienem się dokładnie skupić w trakcie poszukiwania lewego powietrza.
Z góry dziękuje za wszelakie odpowiedzi i pomocne rady
Pozdrawiam.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Capsiu Grupa Dolnośląska
Auto: Dzik
Imie: Paweł Pomógł: 51 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 1625 Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2011-04-28, 09:27
nivener napisał/a:
Ile jest silniczków krokowych w lanosie ?
1 silniczek krokowy.
jeśli pomogłem to kliknij +pomógł
zbooj
Auto: bylo lanbordzini, byla legia,a teraz ktoz wie Pomógł: 42 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2008 Posty: 1833 Skąd: Manchester
Wysłany: 2011-04-28, 09:32
ad1. silniczek jest jeden przy przepustnicy, i on ma glowke w ksztalcie zaostrzonego walca, natomiast ten drugi o ktorym mowisz to jest silniczek krokowy od gazu [podejrzewam ze masz 2 generacje wlasnie]
ad2. wyczyszczenie to jedno, sprawnosc to drugie, http://www.data.com.pl/2_...ech/swiece.html tu masz mniejwiecej na co zwracac uwage przy ogladaniu swieczek
ad3. posprawdzaj obudowe filtra powietrza, rury dolotowe [strzal gazu moze ktoras uszkodzic] poza tym wszelkie wezyki gumowe na zakonczeniach rurek ktore potrafia popekac [sam to przerabialem, musialem wymienic polowe po kupnie auta bo bylo sito, guma spekala od starosci] co do czyszczenia przepustnicy/krokowego masz wszystko krok po kroku w dziale kompedium wiedzy
Ja wiem jak wygląda silniczek krokowy O.o Tylko pytałem czym jest to drugie coś i odpowiedź otrzymałem za co dziękuje.
zbooj obudowa filtra powietrza ? Czyli fakt że zamknięta jest za pomocą jednego drzewowkręta (wynalazek poprzedniego właściciela) może być przyczyną 'lewego' powietrza ? Kiedyś czytałem że jedynie powietrze z obudowy filtra dostające się znad wkładu filtra jest szkodliwe, a tego spod może być nieskończenie wiele (?)
Dziękuje za wyczerpujące odpowiedzi
Teraz chciałbym się zapytać co może powodować fakt że na zimnym silniku LPG wchodzi bez problemu i auto śmiga jak ta lala, lecz gdy się zagrzeje do połowy to później już ciężej chodzi.
Dodatkowo od jakiegoś czasu męczy mnie problem z tankowaniem LPG, gdyż po każdej tej czynności muszę wyjeżdżać ze stacji na benzynie, gdyż gazu w ogóle nie chce łykać przez jakiś czas.
Gdy autko postoi na parkingu i ostygnie wszystko wraca do normy i jest OK.
Dodam że krokowce mam wyczyszczone, kable i świece (NGK) nowe, autko nie strzela.