X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Tico] Wymiana szczęk, bębnów i łożysk

Autor Wiadomość
grzecho90
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-30, 14:54   [Tico] Wymiana szczęk, bębnów i łożysk

Witam. Mam pytanko. Będę wymieniał szczęki i bębny hamulcowe. Czy będzie mi po drodze wymienić także łożyska w tylnich kołach? Bo i tak planowałem je wymienic niedługo? Pozdrawiam

:D
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Kamil.gda
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-30, 20:54   

grzecho90 napisał/a:
Czy będzie mi po drodze wymienić także łożyska w tylnich kołach?


Tak, będzie Ci jak najbardziej po drodze. W Tico na jeden bęben przychodzą dwa łożyska, a pomiędzy nimi jest tuleja dystansowa. Także jak będziesz miał nowe bębny i łożyska to ze starych bębnów musisz wybić jedno łożysko i wyjąć te tuleje. Zwróć uwagę jak są te tuleje założone.
 
 
madmax3030

Auto: matiz '99
Imie: Krystian
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 379
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-05-01, 08:17   

jak wymieniasz bębny to obowiązkowo nowe łożyska. Sprawdź w jakim stanie są cylinderki to znaczy czy lekko chodzą i czy nie ma wycieków.
 
 
grzecho90
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-12, 21:51   

Czy da rady samemu to wszystko zrobić, czy trzeba miec jakiś swój ściągacz lub inny przyrząd bez którego nie da rady? :myśli:
 
 
madmax3030

Auto: matiz '99
Imie: Krystian
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 379
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-05-13, 06:02   

nie potrzeba ściągacza. Jedyny problem może być z demontażem bębna z powodu rantu na bębnie. Wystarczy śrubokręt i młotek. Do demontażu szczęk potrzebne Ci wąskie szczypce oraz klucz nastawy do odkręcenia nakrętki od łożyska. Radzę też sprawdzić cylinderki na tyle czy nie zapieczone oraz wymienić sprężyny od szczęk co ściągają oraz te co trzymają szczęki.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
matias700
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-13, 08:13   

Ściągasz koło zdejmujesz dekielek z bębna, wyjmujesz zawleczke, nie potrzebne szczypce można ją śrubokrętem wybić, odkręcasz nakrętke, z tego co pamiętam klucz 22, obstukaj cały bęben i póżniej go próbuj wybić, tylko pamiętaj żeby ręcznego nie zaciągać :hahaha:
Łożyska w bębnie wybija się bardzo łatwo, wkładasz śrubokręt i udeszasz żeby wypadło, póżniej następne, tulejke sobie zostaw bo może sie przydać jak w nowym zestawie nie będziesz mieć. I pamiętaj jak póżniej założyć tulejke, mniejszym/grubszym otworem na zewnątrz. Wbijasz nowe łożyska, najlepiej na prasie ale jak nie masz prasy to też można dać rade, kładziesz młotek i uderzasz drugim, pamiętaj żeby wszystko nasmarować, i starać się wbijać prosto :)

Co do szczęk to niech ktoś inny doradzi bo ja wymieniałem w 126p tylko :lol:
 
 
madmax3030

Auto: matiz '99
Imie: Krystian
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 379
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-05-13, 08:35   

jak będziesz demontował szczęki to zrób zdjęcie lub znajdź na necie zdjęcie/rysunek żeby wiedzieć jak gdzie były sprężyny. Szczypcami demontujesz kolejno sprężyny czyli górna potem dolna. Szczypcami przekręcasz zabezpieczenie od kołków co trzymają szczęki. Wciągasz rozpierak. Oczyszczasz rozpierak następnie go lekko smarujesz smarem. Tarczę kotwiczną też oczyszczasz z brudu. Miejsca gdzie są montowane szczęki smarujesz lekko smarem. Montujesz szczękę zakładasz linkę od ręcznego. Potem drugą szczękę zakładasz dolną sprężynę wkładasz na swoje miejsce rozpierak zakładasz górną sprężynę,regulujesz rozpierak tak żeby szczęki lekko ocierały o bęben. Sprawdź cylinderki czy lekko chodzą jak ciężko to zdemontuj i nasmaruj smarem do cylinderków/ wymiana cylinderków.
 
 
grzecho90
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-13, 19:37   

Dzięki wszystkim za pomoc, dzisiaj wszystko zrobiłem, zajeło mi to prawie cały dzionek ale jakoś podołałem. Pozdrawiam.

:D
 
 
grzecho90
[Usunięty]

Wysłany: 2011-06-30, 07:39   

Słuchajcie mam takie zapytanie, nie założyłem tych tulei dystansowych, jeździłem bez nich krótko, ale teraz słychać głośne odgłosy pracy jakby tylnich łożysk. Dźwięk jest tym bardziej donośny im większa prędkość auta. Czy możliwe że łożyska bez tych tulei by się zużyły? Mam jeden cylinderek też do wymiany bo jest zapieczony i jest coś takiego że nie cofa się po naciśnięciu pedału hamulca i prawdopodobnie ociera o szczęki a te o bęben to też może powodować ten odgłos. Przejechane jakieś 1000 km. :niewiem:
 
 
butter18
Mobilek


Auto: Matiz
Imie: Mateusz
Pomógł: 165 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 3111
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-06-30, 08:25   

lewarujesz i sprawdzasz czy się lekko kręci- jak cięzko luzujesz nakrętke az będzie ledwo wyczuwalny luz.



Powodzonka i szerokości ;)
 
 
grzecho90
[Usunięty]

Wysłany: 2011-06-30, 08:31   

Koło tylne lewe luz taki jak trzeba, tylne prawe ma opory, tuleje dystansowe jeszcze nie mam założonych bo auto u mechanika stoi, a ten cylinderek daje się we znaki i to bardzo. Dam znać jak się ze wszystkim uporam i czy pomogło. Pozdro.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt