Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2011-04-30, 14:54 [Tico] Wymiana szczęk, bębnów i łożysk
Witam. Mam pytanko. Będę wymieniał szczęki i bębny hamulcowe. Czy będzie mi po drodze wymienić także łożyska w tylnich kołach? Bo i tak planowałem je wymienic niedługo? Pozdrawiam
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Kamil.gda [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-30, 20:54
grzecho90 napisał/a:
Czy będzie mi po drodze wymienić także łożyska w tylnich kołach?
Tak, będzie Ci jak najbardziej po drodze. W Tico na jeden bęben przychodzą dwa łożyska, a pomiędzy nimi jest tuleja dystansowa. Także jak będziesz miał nowe bębny i łożyska to ze starych bębnów musisz wybić jedno łożysko i wyjąć te tuleje. Zwróć uwagę jak są te tuleje założone.
nie potrzeba ściągacza. Jedyny problem może być z demontażem bębna z powodu rantu na bębnie. Wystarczy śrubokręt i młotek. Do demontażu szczęk potrzebne Ci wąskie szczypce oraz klucz nastawy do odkręcenia nakrętki od łożyska. Radzę też sprawdzić cylinderki na tyle czy nie zapieczone oraz wymienić sprężyny od szczęk co ściągają oraz te co trzymają szczęki.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
matias700 [Usunięty]
Wysłany: 2011-05-13, 08:13
Ściągasz koło zdejmujesz dekielek z bębna, wyjmujesz zawleczke, nie potrzebne szczypce można ją śrubokrętem wybić, odkręcasz nakrętke, z tego co pamiętam klucz 22, obstukaj cały bęben i póżniej go próbuj wybić, tylko pamiętaj żeby ręcznego nie zaciągać
Łożyska w bębnie wybija się bardzo łatwo, wkładasz śrubokręt i udeszasz żeby wypadło, póżniej następne, tulejke sobie zostaw bo może sie przydać jak w nowym zestawie nie będziesz mieć. I pamiętaj jak póżniej założyć tulejke, mniejszym/grubszym otworem na zewnątrz. Wbijasz nowe łożyska, najlepiej na prasie ale jak nie masz prasy to też można dać rade, kładziesz młotek i uderzasz drugim, pamiętaj żeby wszystko nasmarować, i starać się wbijać prosto
Co do szczęk to niech ktoś inny doradzi bo ja wymieniałem w 126p tylko
jak będziesz demontował szczęki to zrób zdjęcie lub znajdź na necie zdjęcie/rysunek żeby wiedzieć jak gdzie były sprężyny. Szczypcami demontujesz kolejno sprężyny czyli górna potem dolna. Szczypcami przekręcasz zabezpieczenie od kołków co trzymają szczęki. Wciągasz rozpierak. Oczyszczasz rozpierak następnie go lekko smarujesz smarem. Tarczę kotwiczną też oczyszczasz z brudu. Miejsca gdzie są montowane szczęki smarujesz lekko smarem. Montujesz szczękę zakładasz linkę od ręcznego. Potem drugą szczękę zakładasz dolną sprężynę wkładasz na swoje miejsce rozpierak zakładasz górną sprężynę,regulujesz rozpierak tak żeby szczęki lekko ocierały o bęben. Sprawdź cylinderki czy lekko chodzą jak ciężko to zdemontuj i nasmaruj smarem do cylinderków/ wymiana cylinderków.
grzecho90 [Usunięty]
Wysłany: 2011-05-13, 19:37
Dzięki wszystkim za pomoc, dzisiaj wszystko zrobiłem, zajeło mi to prawie cały dzionek ale jakoś podołałem. Pozdrawiam.
grzecho90 [Usunięty]
Wysłany: 2011-06-30, 07:39
Słuchajcie mam takie zapytanie, nie założyłem tych tulei dystansowych, jeździłem bez nich krótko, ale teraz słychać głośne odgłosy pracy jakby tylnich łożysk. Dźwięk jest tym bardziej donośny im większa prędkość auta. Czy możliwe że łożyska bez tych tulei by się zużyły? Mam jeden cylinderek też do wymiany bo jest zapieczony i jest coś takiego że nie cofa się po naciśnięciu pedału hamulca i prawdopodobnie ociera o szczęki a te o bęben to też może powodować ten odgłos. Przejechane jakieś 1000 km.
butter18 Mobilek
Auto: Matiz
Imie: Mateusz Pomógł: 165 razy Wiek: 36 Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 3111 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-06-30, 08:25
lewarujesz i sprawdzasz czy się lekko kręci- jak cięzko luzujesz nakrętke az będzie ledwo wyczuwalny luz.
Powodzonka i szerokości
grzecho90 [Usunięty]
Wysłany: 2011-06-30, 08:31
Koło tylne lewe luz taki jak trzeba, tylne prawe ma opory, tuleje dystansowe jeszcze nie mam założonych bo auto u mechanika stoi, a ten cylinderek daje się we znaki i to bardzo. Dam znać jak się ze wszystkim uporam i czy pomogło. Pozdro.