X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Wymiana tulei tylnej belki

Autor Wiadomość
Max87

Auto: Lanos sedan 1,5 8v SE
Imie: Paweł
Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 442
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-05-01, 17:31   [Lanos] Wymiana tulei tylnej belki

Odgrzebałem wcześniej pokrewny temat ale mój post został usunięty. Dlatego założyłem nowy temat. Mam pytanie czy ktoś z was wymieniał wspomniane tuleje bez ściągania belki?? Jeśli tak to proszę o wszelkie wskazówki. Dysponuję garażem bez kanału ale za to mam najazdy. Ewentualne narzędzia to nie problem bo mam gdzie dorobić co potrzebne. Mam pojęcie w temacie i żal mi wydać kasę na mechanika. Belki nie chce mi się ściągać... :P Nie byłby to problem bo mam praktycznie cały nowy układ hamulcowy więc rozłączenie linek i przewodów poszłoby szybko. Jednak jeżeli dałoby rade bez ściągania to bym się o to pokusił.
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
wlodek_ek

Auto: lanos 1.5 16V + LPG
Imie: Włodek
Pomógł: 5 razy
Wiek: 67
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 104
Skąd: Żary
Wysłany: 2011-05-02, 17:50   

Max87,

Witam, właśnie jestem w trakcie wymiany tulei tylnej belki, czekam na zamówione tuleje. Niestety belkę lepiej zdjąć, ponieważ pojawia się problem dostępu do wybicia tulei. Przynajmniej ja taki miałem. Trzeba użyć dużego ciężkiego młota i dużej rury, aby tuleje wybić. Na pewno będą zapieczone. Trzeba zdjąć bębny, żeby odciążyć belkę, odkręcić przewody sztywne od giętkich, zacisnąć ściskiem przewód giętki, żeby płyn hamulcowy nie wyciekał, odczepić linki hamulcowe, odkręcić amortyzator od belki, wyjąć sprężyny, odkręcić śrubę mocującą belkę. Jest też problem z wyjęciem śruby mocującą belkę od strony , gdzie jest tłumik końcowy. Ja musiałem odkręcić tylny tłumik. No i to wszystko. Na pewno potrzebna będzie pomoc jednej osoby. Ja też nie mam kanału i robiłem to na pod lewarowanym tyłem samochodu. Tył stoi na kobyłkach metalowych. Jeżeli ktoś ma inny sposób, to niech się pochwali.



Jeżeli uważasz, że pomogłem to kliknij + pomógł
 
 
Max87

Auto: Lanos sedan 1,5 8v SE
Imie: Paweł
Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 442
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-05-03, 00:34   

Jestem w pełni świadom czynności jakie trzeba zrobić krok po kroku i to nie jest problem. Problemem jest u mnie czas żeby się tym zająć i szukam najszybszej drogi na zrobienie tego. Chyba jednak ściągnę belkę ale bez ruszania tylnych hamulców. Chciałem odpiąć obie linki ręcznego ale nie w bębnach a na łączeniu z linką pośrednią. Nie mam ABS-u i nie chciałbym ruszać łożysk na piastach. Rozłączenie przewodów elastycznych pójdzie sprawnie bo rok temu osobiście wymieniłem wszystkie. Podobnie odkręcenie amorków bo jesienią wymieniałem sprężyny. Temat generalnie założyłem bo słyszałem że jest opcja wymiany tulei bez ściągania belki. Chciałem się upewnić czy gra jest warta świeczki bo z tym grzebaniem przy tulejach pod autem to średnia wygoda i ułatwienie.

Dzięki za zainteresowanie tematem, plusik do Ciebie powędrował ;) Jakiej firmy tuleje zamówiłeś?? Ja na gwiazdkę dostałem od brata Febi Bilstein i jeszcze nie doczekały się wymiany :P
 
 
 
wlodek_ek

Auto: lanos 1.5 16V + LPG
Imie: Włodek
Pomógł: 5 razy
Wiek: 67
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 104
Skąd: Żary
Wysłany: 2011-05-03, 11:03   

Max87, no jest trochę roboty, ale można samemu zaoszczędzić grosza, bo w warsztacie na pewno wezmą sporo. Ja zapomniałem powiedzieć, że mam belkę od saaba 900 i tarczo-bębny, ale to nie robi różnicy przy wymianie tulei. Tuleje też są inne, na długości takie same , ale średnica jest o centymetr większa, musiałem zamówić oryginalne. Co do ściągaczo-wciągacza tulei na pewno by się przydał. Ale póki co zostają stare sprawdzone metody młota.



Jeżeli uważasz, że pomogłem to kliknij + pomógł
 
 
Max87

Auto: Lanos sedan 1,5 8v SE
Imie: Paweł
Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 442
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-05-03, 11:19   

Z narzędziami nie ma kłopotu ;) Ojciec pracuje w hucie na stalowni więc co potrzeba to jest :D Dzięki za wasze odpowiedzi, przydadzą się na pewno mi i innym kolegą z Forum ;)

Co do kosztów to w znajomym warsztacie po upuście i bez faktury powiedzieli mi 150zł. Stosunkowo nie dużo ale i tak nie chce płacić za coś co potrafię zrobić sam...
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Max87

Auto: Lanos sedan 1,5 8v SE
Imie: Paweł
Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 442
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-05-03, 13:10   

Żeby belkę opuścić o 15-20 cm w miejscu mocowania na bank trzeba rozłączyć elastyczne przewody. Przy wymienianiu sprężyn, gdzie trzeba belkę trochę nagiąć w dół już przewody elastyczne są prawie wyprostowane. Podobnie linki ręcznego będą się napinać niepotrzebnie. Dochodzę do wniosku że to co miałbym zaoszczędzić czasowo na rozpinaniu przewodów i linek oraz późniejszym odpowietrzaniu stracę na niewygodnym szarpaniu się z tulejami pod autem.
 
 
 
Popmean
Grupa Łódzka
Koordynator

Auto: Lanos
Imie: Michał
Pomógł: 69 razy
Wiek: 31
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 3562
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-04, 19:55   

Odkopie temat.. piszecie o wybiciu tulejek a nikt nie pisze o wbiciu/wlozeniu? Czy wlozenie bedzie sprawialo problem? Trzeba wbijac walic mlotem? Czy wejdzie np reka gdy tulejke posmaruje sie smarem? Jak trzeba wbijac to jakies wskazowki gdzie uderzac i czym zeby nie uszkodzic tulejek? Tuleje maja znaczenie lewa prawa czy sa zamienne?



FOTOSHOP TO NIE SĄ STENSY i SPASY !
 
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2011-10-04, 20:54   

tuleje trzeba rozwiercić żeby je wyjąć, robienie tego na aucie to masakra bo lanos ma metalowo gumowe i jak rdza je złapie to jest sajgon z jakimikolwiek próbami wyjęcia :D a nowe trzeba wprasować a nie wbić ;) a i nie ma podziału na prawą i lewą tylko kołnierz ma być po zewnętrznej jak dobrze pamiętam



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Popmean
Grupa Łódzka
Koordynator

Auto: Lanos
Imie: Michał
Pomógł: 69 razy
Wiek: 31
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 3562
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-04, 22:04   

RIPER napisał/a:
tuleje trzeba rozwiercić żeby je wyjąć, robienie tego na aucie to masakra bo lanos ma metalowo gumowe i jak rdza je złapie to jest sajgon z jakimikolwiek próbami wyjęcia :D a nowe trzeba wprasować a nie wbić ;) a i nie ma podziału na prawą i lewą tylko kołnierz ma być po zewnętrznej jak dobrze pamiętam


Tomek wprasowac mam nadzieje ze nie potrzeba do tego pneumatycznej prasy a blacha miedzy duzy sciskiem a tulejka wystarczy ?:) No i oczywiscie jakies smarowidlo i oczyszczenie gniazda w belce.



FOTOSHOP TO NIE SĄ STENSY i SPASY !
 
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2011-10-04, 22:05   

dokładnie tak jak piszesz :)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Popmean
Grupa Łódzka
Koordynator

Auto: Lanos
Imie: Michał
Pomógł: 69 razy
Wiek: 31
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 3562
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-04, 22:21   

No :)



FOTOSHOP TO NIE SĄ STENSY i SPASY !
 
 
 
codipar1988
Grupa Lubelska


Auto: Daewoo Lanos HB5 1.6 16V
Imie: Damian
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 489
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-12-17, 20:34   

Panowie wiem że odgrzewam kotleta ale jak u licha rozwiercić te tuleje?



 
 
 
Popmean
Grupa Łódzka
Koordynator

Auto: Lanos
Imie: Michał
Pomógł: 69 razy
Wiek: 31
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 3562
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-12-17, 21:41   

codipar1988, Po co je rozwiercac? Musisz je wypchnąć.



FOTOSHOP TO NIE SĄ STENSY i SPASY !
 
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2013-12-17, 22:02   

codipar1988 napisał/a:
Panowie wiem że odgrzewam kotleta ale jak u licha rozwiercić te tuleje?


normalnie wiertło takie żeby weszło w tuleje pomiędzy środek a resztę i maksymalną ilość gumy wywiercasz na niewielkich obrotach, jak to zrobisz rant kołnierza zaginasz do środka tak żeby tuleje "odprężyć" i zaczynasz ją wybijać ;)

Popmean napisał/a:
codipar1988, Po co je rozwiercac? Musisz je wypchnąć.


bo jak rdza ją złapie to se możesz :P



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
codipar1988
Grupa Lubelska


Auto: Daewoo Lanos HB5 1.6 16V
Imie: Damian
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 489
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-12-18, 16:42   

Już rozumiem RIPER, czyli mogę też ją rozciąć od środka po wypatroszeniu gumy.

Pytanie co do wciskania nowej tulei.
Mogę podchodzić do tego bez uszkadzania nowych tulei mając dwie płaskie płyty(okręgi) i gruby pręt gwintowany?
Bo z zewnętrznej strony tulei wystaje guma:



 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt