Polskie Forum Daewoo (Nieoficjalne)


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[Tico] Wymiana przegubu - problem
Autor Wiadomość
n30


Auto: Tico
Imie: Dawid
Wiek: 24
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 347
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-05-23, 14:56   [Tico] Wymiana przegubu - problem

Zabrałem się za wymianę przegubu, wszystko ładnie rozłożyłem, wyciągnąłem przegub z piasty, ściągnąłem osłonę i stanąłem na zawleczce trzymającej przegub na półośce.

Żadnym sposobem nie umie ściągnąć przegubu. Miejsce gdzie jest zawleczka wyczyściłem, mam do niego piękny dostęp, rozchylam te dwie końcówki zawleczki nie przegub nie chce zejść.

Sam przegub ma delikatny luz na półośce, więc nie jest zapieczony,

Jest na to jakiś sposób żeby to jakoś ściągnąć? Próbowałem kilkoma szczypcami, śródokręciami i nic.

BTW: może jest ktoś chętny z okolic Zabrza pomóc mi ściągnąć tą zawleczkę?
 
 
     
OM314
...dopiero się uczę

Auto: Tico
Imie: Michał
Wiek: 22
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 56
Skąd: SRS / SL
Wysłany: 2011-05-23, 16:11   

Miałem podobny problem z przegubem. Poradziłem sobie przy użyciu młotka, tzn lewą ręką szczypcami rozchyliłem pierścień, a prawą przywaliłem z młotka. Oczywiście za pierwszym razem tylko szczypce objechały z pierścienia, przegub wyskoczył dopiero za którymś z rzędu podejściem.

NIE ZAPOMNIJ założyć osłony na półośke zanim założysz przegub, ja zapomniałem i nowy przegub musiałem znowu wybijać.... :hahaha:
 
 
     
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Wiek: 26
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3710
Skąd: KWA/KR
Wysłany: 2011-05-23, 16:22   

jak niepomoze tak jak kolega pisze wyzej to wyciagnac półoś na stół i rozwalic przegub, czasami seger sie tak zakleszczy lub rozwali przez wielokrotne próby szturchania szczypcami ze zostaje tylko rozbicie przegubu na imadle, jak bedziesz rozbijal na imadle nieklepaj młotkiem w półos tylko w przegub...
 
     
mariuszss

Auto: Nubira 1.6 16V LPG
Imie: Mariusz
Wiek: 41
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2011-05-23, 22:52   

Witam.
Trzeba zabezpieczenie mocno rozgiąć, a to już nie jest takie proste.
Proponuje zainwestować kilkanaście złotych w szczypce do segerów i je odpowiednio zaadaptować.
Ja zrobiłem małe nacięcia możliwie jak najbliżej końców. W ten sposób końcówki pierścienia się mają o co zaprzeć, mocne naciśnięcie (przy naciskaniu rozpiera pierścień), pociągnięcie przegubu i schodzi 3 razy na 4 próby :lol: . A zrobiłem sobie taki pribor (jakiś czas temu) jak z godzinę męczyłem się z zawleczką.
Reszta na załączonej fotce.
Powodzenia.

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 9