X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Tico] Hamulce co zawiniło??

Autor Wiadomość
matias700
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-25, 14:25   [Tico] Hamulce co zawiniło??

Witam byłem na takim mini przeglądzie na stacji diag. sprawdzić hamulce. I wyszło że przód hamuje idealnie, ręczny idealnie. A nożny: tył lewy lekko chwyta, a prawy wgl nie chwyta dosłownie nic. Co może być tego przyczyną?? narazie nie chce rozbierać bębnów, niedawno rozbierałem i okładziny były ok.

Możliwe że nie hamują dlatego że układ zapowietrzony? Czy raczej cylinderki sie zapiekły?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Iglesjas
Nawiedzony Tuner


Auto: Tico 4WD In progress
Imie: Bartek
Pomógł: 36 razy
Wiek: 33
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 4133
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 2011-05-25, 15:12   

Spróbuj odpowietrzyć do tego tylko odkręcasz koło i pamiętaj że w Tico nie ma podzielonych hamulców na tyle, przewód idzie do prawego i od prawego wychodzi na lewe koło. Jak odpowietrzanie nie pomoże to wtedy pewnie po zapiekane cylinderki. i będziesz musiał zdejmować bęben.
 
 
 
matias700
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-25, 16:58   

Próba odpowietrzenia już była.. Niestety zapieczony odpowietrznik a nie chciałem go całkiem objechać bądż też urwać..
 
 
Mortern

Auto: Tico 98 SX,->Sunny 1.4 LX 91->zafira 1.
Imie: Marek
Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 217
Skąd: Warszawa/Mrozzy
Wysłany: 2011-05-25, 18:32   

Sprawdź czy cylinderki nie ciekną.
 
 
 
Iglesjas
Nawiedzony Tuner


Auto: Tico 4WD In progress
Imie: Bartek
Pomógł: 36 razy
Wiek: 33
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 4133
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 2011-05-26, 08:17   

To puknij młoteczkiem w dziobek i powinien oddać i dać się odkręcić. Ja tak robię i nie mam problemów z odkręcaniem :D :D :D
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
oktawian


Auto: Fiat Ducato 95'
Imie: Oktawian
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-05-26, 09:27   

I pytanie czy robisz to 6-kątnym kluczem ?!

bo z 12 nawet nie podchodź :D
 
 
 
matias700
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-26, 15:20   

oktawian, O i tu mnie zagiąłeś :szok:

Próbowałem 12 :P rdza odpadła to zrobiła sie 11.

A 6 kątnego przyznam sie że nie mam.

Cylinderki raczej nie leją bo płynu nie ubywa.
 
 
madmax3030

Auto: matiz '99
Imie: Krystian
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 379
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-05-26, 17:50   

jak tak masz to zapieczony cylinderek. Wymontuj cylinderek oczyść nasmaruj ewentualnie wymień koszt max 30zł za sztukę. Jak masz zapieczone to palnik i WD-40 wszystko ruszysz;)

[ Dodano: 2011-05-26, 18:52 ]
dość częsta przypadłość matizów/tico z zapiekaniem się cylinderków.

[ Dodano: 2011-05-26, 18:57 ]
do tego wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie każdego koła.
 
 
butter18
Mobilek


Auto: Matiz
Imie: Mateusz
Pomógł: 165 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 3111
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-26, 18:10   

mozę wystarczy samoregulatory odkręcić :omg:



Powodzonka i szerokości ;)
 
 
madmax3030

Auto: matiz '99
Imie: Krystian
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 379
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-05-26, 21:39   

to nie jest samoregulator. Gdyby to był on to by hamował była by tylko różnica w hamowaniu. Facet pisze że w ogółe mu na jednym kole nie hamuje. Czyli cylinderek dokładniej zapieczony jest i nie pracują tłoczki stąd brak hamowania w kole. Najlepiej by było wsadzić kogoś do auta podnieść auto zdemontować bęben i sprawdzić czy w ogóle tłoczek pracuje. Pisałem że są problemy cylinderkami sam z rok temu wymieniałem je jeden był tak zapieczony że nawet na milimetr nie pracował.
 
 
matias700
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-27, 07:44   

Jak wcześniej rozbierałem to w lewym bębnie sprawdzałem czy cylinderek działa, no to to koło w sumie troszke hamuje.. Ale Prawe to wgl nic nie trzyma więc pewnie zapieczony cylinderek. Narazie zbytnio mi to nie przeszkadza a na wakacje mnie nie ma więc myśle że wezme sie za to po wakacjach, bo tak czy siak w sierpniu się przegląd kończy :( Więc trzeba będzie zrobić: nowy bęben nowe cylinderki, okładziny, nowy płyn. Sprężynki i samoregulator też wymianiać czy nie ma konieczności?
 
 
madmax3030

Auto: matiz '99
Imie: Krystian
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 379
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-05-27, 08:42   

ewidentnie do wymiany są cylinderki hamulcowe koszt max 30zł od sztuki. Ja kupowałem po 28zł. Dolicz do tego przewód sztywny bo raczej ponownie go nie przykręcisz. Płyn hamulcowy DOT-4 2 butelki żebyś dokładnie przepłukał i odpowietrzył. Szczęki wpierw sprawdź jaką mają grubość, sprężyny czy są mocno zardzewiałe i czy nie są porozciągane. Profilaktycznie możesz wymienić sprężyny bo tanie są. Rozpierak oczyść i nasmaruj gwint. Ja bym tyle zrobił powinno być ok. Bęben może mieć rant to go usuniesz np szlifierką kątową. Napisz ile ma auto przejechane? bo jak masz więcej niż 100tysięcy przejechane na jednych bębnach to raczej do wymiany bębny.

[ Dodano: 2011-05-27, 09:47 ]
Na przeglądzie duży nacisk kładą na hamulce. Jeszcze pół biedy gdy jest lekka różnica w sile hamowania na jednej osi a u Ciebie praktycznie nie masz hamulców na tyle auto może ściągać w jedną lub w drugą stronę. Hamulce są najważniejsze bo możesz mieć wypadek nie wyhamujesz i walniesz w kogo. Hamulce sam zrobisz trudne to nie jest. Problem może być przy odpowietrzaniu bo musisz mieć drugą osobę w aucie żeby naciskała na pedał.
 
 
oktawian


Auto: Fiat Ducato 95'
Imie: Oktawian
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-05-27, 12:18   

Matko ... jak nie rozbierzesz tyłu to się nie dowiesz co jest do wymiany.

A pisanie to na bank cylinderki jest śmieszne ^^
 
 
 
madmax3030

Auto: matiz '99
Imie: Krystian
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 379
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-05-27, 18:09   

nie śmieszne tylko w znacznej części tico/matiz są problemy z cylinderkami i samoregulatorami.
 
 
matias700
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-27, 20:07   

Tak jak pisałem narazie chciałem tylko zdiagnozować i mniej więcej wiedzieć co będzie trzeba kupić. A wezmę sie za to po wakacjach bo po co teraz robić jak za chwile jade i będzie stało nie używane.


Auto ma 62tyś i w sumie 14lat. przebiegu możliwe że oprócz okładzin(były napewno wymieniane) reszta jest orginalna.
Czyli wychodzi na to że będzie trzeba płyn, 2 bębny(te już pękają), 2 pary okładzin(te jeszcze są dobre no ale skoro nowe bębny to też trzeba nowe okładziny), 2 cylinderki(drogie nie są więc tych nie ma sensu regenerować) i może jeszcze te przewody.

Jakby nie patrzeć to przy 60Tyś trzeba wymienić rozrząd, czy seryjne rozrządy wytrzymują więcej?? Bo jeżdze na tym orginalnym nadal. Tylko 5 lat temu był pasek i rolka napinacza wymieniana(tak na wszelki wypadek).
Ogólnie to nic sie nie dzieje nie huczy nie ma żadnych wycieków. Jeżdzić czy też się kwalifikuje do wymiany?? Wiadomo guma parcieje a łożyska mają jakąś tam swoją żywotność.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt